MotoNews.pl

Światowa premiera Porsche 911 Targa

14 stycznia 2014

Kategoria | Premiery  Targi
Marka, model | ,
Porsche 911 Targa 9

Na wystawie North American International Auto Show w Detroit Porsche prezentuje publicznie najnowszą generację ekstrawaganckiego modelu 911. To pierwszy model, w którym połączono klasyczną koncepcję Targa z supernowoczesną technologią dachową. Podobnie, jak pierwszy model Targa, nowy pojazd został wyposażony w charakterystyczny, szeroki pałąk zastępujący słupki B, ruchomą część dachu nad fotelami przednimi i owijającą się wokół boków auta szybę tylną bez słupków C. Jednak, w przeciwieństwie do klasycznych wariantów, segment dachowy nowej Targi można otwierać i zamykać przyciskając odpowiedni przełącznik. Po aktywowaniu przełącznika automatyczny system umieszcza składany dach za fotelami tylnymi.

Dzięki tym cechom nowe Porsche 911 Targa to wysokiej jakości, innowacyjny „remake” klasycznego samochodu z 1965 roku. Model ma wiele wspólnego z kabrioletami 911 Carrera 4: aż do linii okien nadwozie oraz wykorzystane technologie są mniej więcej takie same, jak w Carrerach 4. Połączenie szerokiego tyłu typowego dla modeli z napędem na obie osie i pałąka Targa oraz tylnej szyby w kształcie czaszy nadaje najnowszemu Porsche 911 bardzo sportowy wygląd o nisko poprowadzonym profilu.

Podobnie, jak w przypadku poprzedniej wersji, nowa generacja Porsche 911 Targa będzie dostępna w dwóch wariantach i z napędem na wszystkie koła. Porsche 911 Targa 4 napędza 3,4-litrowy silnik o mocy 350 KM/257 kW. Wyposażony w przekładnię PDK i pakiet SportChrono model przyspiesza z miejsca do 100 km/h w czasie 4,8 sekund i może rozwinąć prędkość maksymalną 282 km/h. Zgodnie z danymi producenta samochód powinien pochłaniać miedzy 9,5 a 8,7 l paliwa na 100 km w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy, w zależności od użytej skrzyni biegów.

Topowy model Porsche 911 Targa 4S dostarcza kierowcy mocy 400 KM z jednostki napędowej o pojemności 3,8 l. Pojazd ten rozwija prędkość maksymalną 296 km/h, jeśli został wyposażony w przekładnię PDK i pakiet SportChrono. Sprint z miejsca do „setki” zajmuje mu 4,4 sekundy. Życie paliwa powinno się utrzymywać w zakresie od 10 do 9,2 l na 100 km.

Porsche 911 Targa pojawi się na rynku w maju tego roku.

 

 

Zdjęcia: Porsche, opracowanie: BM