MotoNews.pl

Restylizowana Kia Optima Hybrid: europejski debiut na genewskim Salonie Samochodowym 2014

10 marca 2014

KIa Optima 4

Jedną z wielu atrakcji stoiska Kia Motors podczas salonu samochodowego w Genewie jest restylizowana Kia Optima Hybrid. Jest to europejski debiut najnowszej wersji aerodynamicznego sedana o współczynniku oporu powietrza Cd zaledwie 0,26. Restylizowana Kia Optima Hybrid wchodzi do produkcji w koreańskich zakładach Kia od kwietnia 2014, a w europejskiej sieci sprzedaży dostępna będzie pod koniec bieżącego roku.

Od strony stylistycznej uwagę zwraca nowy kształt pasa przedniego i tylnego, zaktualizowany „Tygrysi Nos” a także cztero-diodowe lampy przeciwmgielne LED w zderzaku przednim. Patrząc z boku nie sposób przeoczyć nowej listwy progów nadwozia oraz nowego wzoru 16- i 17-calowych felg z lekkiego stopu. Na pokrywie bagażnika widnieje emblemat ‘eko-hybrydowy’ Kia, dolna część zderzaka jest teraz w kolorze czarnym, a końcówka wydechu została ukryta pod obrysem samochodu.

Do restylizowanej Optimy Hybrid nabywca zamówić może nową opcję wystroju wnętrza „White Package” z białą tapicerką i błyszczącymi akcentami dekoracyjnymi w czerni fortepianowej. Paleta lakierów karoserii poszerzona została o dwa kolory – błękitny Smoky Blue i srebrny Aluminum Silver – w dodatku do trzech istniejących: białego Snow White Pearl, czarnego Aurora Black i srebrnego Bright Silver.

Oferowana tak jak przedtem tylko w wersji LHD (dla ruchu prawostronnego), najnowsza Optima Hybrid posiada szereg nowych elementów wyposażenia, m.in. wyświetlacz dotykowy jako interfejs napędu hybrydowego, 8-calowy ekran systemu nawigacji, gniazdo przyłączeniowe i-Poda, wentylowane fotele przednie i dysze nawiewu powietrza dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń.

Opcjonalnie dostępny jest również pakiet High Tech Pack, obejmujący detektor martwych pół widzenia (BSD), ostrzegawczą sygnalizację zjeżdżania z pasa ruchu (Lane Keep Assist) i wspomaganie parkowania (Smart Parking Assist).
Nowa Optima Hybrid wyposażona jest w regeneratywny (umożliwiający odzysk energii) układ hamulcowy trzeciej generacji. Jest on lżejszy od poprzednika o 1,2 kg, a system IBAU (Integrated Brake Actuation Unit) pozwala przyspieszyć moment aktywacji ABS, czego efektem jest skrócenie drogi hamowania 100-0 km/h o 1,7 metra. Dodatkową zaletą dla kierowcy jest lepsze ’wyczucie’ działania i reakcji układu hamulcowego.

Benzynowo-elektryczny system napędu hybrydowego nie uległ zmianom. Łączna moc 2,0-litrowego silnika spalinowego i elektrycznego (35 kW) wynosi 177 KM przy 5500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy – 319 Nm w zakresie 1000-2000 obr/min. Nowa Optima Hybrid imponować może wysokimi osiągami (przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 9,4 sek., prędkość maksymalna 190 km/h), oszczędnym zużyciem paliwa (5,1 l/100 km) oraz niskim poziomem emisji CO2 (119 g/km) – na kołach 17-calowych. Na rynku holenderskim, gdzie Optima Hybrid występuje z kołami 16-calowymi, emisja CO2 wynosi 117 g/km.

Zdjęcia: Kia