MotoNews.pl

Nowy MINI Paceman

16 lipca 2014

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
MINI Paceman 9

Odświeżone wcielenie pierwszego samochodu typu Sports Activity Coupe w segmencie kompaktowym premium: nowy MINI Paceman (średnie zużycie paliwa 7,1-4,2 l/100 km, emisja CO2 165-111 g/km) potwierdza swą wyjątkową pozycję sportowego indywidualisty dzięki nowym detalom stylistycznym, jeszcze lepszym osiągom, jeszcze lepszej wydajności, innowacyjnemu wyposażeniu i wyrafinowanemu charakterowi premium w kabinie. To pionierska koncepcja samochodu kompaktowego 3-drzwiowego o linii coupe, unikatowa kombinacja radości z jazdy i funkcjonalności – teraz jeszcze bardziej przemawiająca do wyobraźni dzięki opcjonalnemu napędowi na 4 koła ALL4. Ulepszone parametry silnika w wersji MINI Cooper S Paceman nie pozostawiają wątpliwości: to niepodważalny lider pod względem radości z jazdy w segmencie. W chwili wejścia na rynek w ofercie znalazła się także nowa generacja ekstremalnego atlety, MINI John Cooper S Paceman.

Ekstrawagancka, ekspresyjna karoseria charakteryzująca się przewagą linii poziomych, dynamicznymi proporcjami i silnie uwydatnionymi cechami designerskimi typowymi dla MINI wyraziście obiecuje radość z jazdy, charakterystyczne doznanie prowadzenia gokarta i zwiększoną użyteczność dzięki napędowi na 4 koła ALL4. Przedni pas emanuje jeszcze większą siłą, oczywiście z dominującym sześciokątnym grillem, drzwi są długie i nie mają ramek szyb – w typie klasycznych aut coupe, a tylna klapa otwiera się wysoko. Typowy dla MINI, osadzony poziomo dach może być na życzenie w kolorze innym niż reszta nadwozia, co dodatkowo podkreśla i tak silne wrażenie wydłużenia sylwetki uzyskane dzięki specyficznie uformowanym oknom bocznym i opcjonalnemu nowemu wykończeniu Piano Black Exterior. Nowe są zarówno seryjne, jak i opcjonalne koła aluminiowe o konstrukcji pozwalającej na obniżenie masy i zoptymalizowanej aerodynamice. Wśród opcji znajdziemy opony o obniżonych oporach toczenia, a także nowe lakiery: metalizowane Jungle Green i Midnight Grey.

Wnętrze auta silniej akcentuje teraz sportowy charakter modelu i jego przynależność do segmentu premium. Prędkościomierz i obrotomierz mają teraz ciemne cyfry w stylu zegarów MINI John Cooper Works Paceman, a kabinę wykończono w stylistyce klubowej, z czterema oddzielnymi fotelami i starannie zoptymalizowano pod względem izolacji akustycznej. Elementy sterowania wentylacją i ogrzewaniem zdobią zaprojektowane od nowa aplikacje chromowe, a system schowków i uchwytów MINI Center Rail to teraz wyposażenie seryjne, podobnie jak sportowe fotele przednie oraz oddzielnie składane oparcia tylnych foteli, pozwalające na powiększanie przestrzeni bagażowej w zakresie od 330 do 1080 l.

Nowy MINI Paceman oferuje jeszcze więcej radości z jazdy oraz jeszcze wyższą wydajność. Do wyboru są dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne o czterech cylindrach każdy. W palecie jest także prawdziwy atleta: MINI John Cooper Works Paceman z silnikiem turbo o mocy 160 kW/218 KM. Wszystkie warianty silnikowe spełniają obecnie normę czystości spalin Euro 6, w czym wielki udział ma rozszerzone zastosowanie technologii MINIMALISM obniżającej zużycie paliwa i emisji CO2, która obejmuje m.in. optymalizację własności aerodynamicznych. Wersja MINI Cooper S Paceman otrzymała silnik o mocy zwiększonej o 5 kW – rozwija teraz 140 kW/190 KM. Standardem jest 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, opcjonalnie można zamówić 6-stopniową skrzynię automatyczną. MINI John Cooper Works Paceman jest seryjnie wyposażony w napęd na 4 koła ALL4 – który opcjonalnie można zamówić do wszystkich pozostałych wersji MINI Paceman.

Unikalne poczucie jazdy gokartem to efekt zastosowania układu jezdnego opartego na najnowocześniejszych technologicznie odmianach zawieszenia typu McPherson na kutych wahaczach poprzecznych z przodu oraz wielowahaczowej osi tylnej i elektromechanicznego układu kierowniczemu z technologią Servotronic. Wszystkie warianty modelowe i silnikowe są wyposażone seryjnie w sportowe nastawy zawieszenia, w niektórych seryjnie znajdzie się też elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego (EDLC) jako element dynamicznej kontroli trakcji DTC – we wszystkich pozostałych jest opcją.

Zintegrowana koncepcja bezpieczeństwa obejmuje zoptymalizowaną pod względem zderzeniowym strukturę karoserii oraz poszerzoną paletę rozwiązań, takich jak: kontrola ciśnienia w oponach i światła dzienne. Ochrona pasażerów jest dokładnie na takim samym poziomie jak w modelu MINI Countryman, który uzyskał 5-gwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych Euro-NCAP.

Radość z jazdy i komfort odpowiedni dla segmentu premium to efekt zastosowania obszernego wyposażenia seryjnego oraz bogatej listy opcji. Na tej ostatniej znajdziemy wiele elementów z najwyższej półki: nowe lampy przeciwmgłowe LED, światła dzienne i pozycyjne LED, ksenonowe lampy główne i adaptacyjne światła zakrętowe, dostęp bezkluczykowy, uchylny i odsuwany dach szklany, automatyczna klimatyzacja, chowany hak holowniczy z uciągiem do 1200 kg, system nawigacyjny MINI, tryb Sport, skórzana kierownica sportowa z łopatkami do zmiany biegów dla automatycznej skrzyni biegów, wielofunkcyjna kierownica z tempomatem, system audio HiFi Harman Kardon, a także skonstruowane specjalnie dla tego modelu akcesoria tuningowe John Cooper Works.

MINI Connected oferuje wszechstronną integrację smartfonu z samochodem oraz unikatową różnorodność funkcjonalną opartą na oprogramowaniu (Apps). Aktualny program obejmuje funkcje ekskluzywne dla MINI, jak Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement i MINIMALISM Analyser, wykorzystanie Facebooka, Twittera, foursquare i Glympse, RSS czy programów rozrywkowych jak Aupeo!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody i Tuneln.

Zdjęcia: MINI