MotoNews.pl

Nowy Jeep Renegade już w Polsce

23 października 2014

Kategoria | Rynek
Marka, model | ,
Jeep Renegade 9

Jeep Renegade to pierwszy w historii tej marki model produkowany we Włoszech i pierwszy samochód Fiat Chrysler Automobiles stworzony wspólnie przez zespół designerów oraz inżynierów włoskich i amerykańskich. Rozszerzając globalną gamę modelową Jeepa, nowy Renegade wprowadza legendarną markę rodem z USA do segmentu małych samochodów sportowo-użytkowych („Small SUV”) a oferowany będzie w ponad 100 krajach świata, w tym również w Stanach Zjednoczonych.

Debiut handlowy na rynku polskim Jeep Renegade rozpoczyna 27 października 2014 r. Dostępny będzie w gamie modelowej, która obejmuje cztery poziomy wyposażenia: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk. Klienci mają do wyboru wersje napędzane ekonomicznymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi w konfiguracji napędu zarówno 4×2, jak i 4×4.

Ceny Jeepa Renegade rozpoczynają się od 69 900 zł brutto za wersję Sport z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 110 KM. Cennik Jeepa Renegade wygląda następująco:

Silniki benzynowe

  • Sport 1.6 E-TorQ /110 KM / M5 4×2: 69 900 zł brutto
  • Longitude 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4×2 / S&S: 81 300 zł brutto
  • Limited 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4×2 / S7S: 87 900 zł brutto
  • Limited 1.4 Tmair / 170 KM /AT9 4×4 / S7S: 109 700 zł brutto

Silniki diesla

  • Sport 1.6 MJD / 120 KM/ M6 4×2 / S&S: 83 900 zł brutto
  • Longitude 1.6 MJD / 120KM / M6 4×2 S&S: 89 000 zł brutto
  • Limited 1.6 MJD / 120 KM / M6 4×2 / S&S: 95 600 zł brutto
  • Limited 2.0 MJD / 140 KM / M6 4×4 / S&S: 107 300 zł brutto
  • Limited 2.0 MJD / 140KM /AT9 4×4 Low / S&S: 117 500 zł brutto
  • Trailhawk 2.0 MJD / 170 KM / AT9 4×4 Low/ S&S: 123 900 zł brutto

Model w skrócie
Jeep Renegade emanuje pełną wyrazistości stylistyką i charakterem a jego wymiary czynią go idealnym samochodem zarówno w ruchu miejskim, jak i na szlakach off-roadowych. Może śmiało szczycić się największą w swej klasie obszernością wnętrza, znakomitą dynamiką w jeździe szosowej oraz niezrównaną dzielnością w warunkach terenowych.

Zaawansowany system napędu 4×4 posiada jedyną w tej kategorii samochodów funkcję dezaktywacji napędu osi tylnej, który w miarę potrzeb niewyczuwalnie zmienia się z 4×2 na 4×4 i odwrotnie, ograniczając w ten sposób straty energii i zużycie paliwa. Pierwsza w tym segmencie automatyczna przekładnia dziewięciostopniowa zapewnia doskonale osiągi zarówno w warunkach na autostradzie, jak i off-roadu. Bogata gama oszczędnych jednostek napędowych oraz dziewięć kombinacji łączenia silników ze skrzyniami biegów, jakie oferuje model Renagade, stanowią odpowiedź na praktycznie wszelkie potrzeby Klientów.

Nadwozie
Jeep Renegade wyróżnia się nową, zewnętrzną stylizacją, inspirowaną wartościami marki Jeep: wolnością i wielkią przygodą. Cechą charakterystyczną Renegade jest wyrazisty obrys bryły nadwozia podkreślony „agresywną” proporcją wielkości kół do całości. Z każdej dosłownie strony dostrzec można specyficzne akcenty designu tradycyjnego dla marki Jeep w postaci okrągłych reflektorów, „autograficznej” siedmioszczelinowej atrapy chłodnicy i trapezoidalnych nadkoli. Dwa systemy ruchomego dachu zapewniają pełną swobodę jazdy „otwartej na niebo”: sterowane elektrycznie szklane okno dachowe lub panelowe MySky. To jedyne tego typu rozwiązanie w segmencie „Small SUV”, a obie części dachu są łatwe do zdejmowania i mieszczą się bez trudu w przedziale bagażowym.

Wnętrze
Wnętrze Renegade zaprojektowano w sposób nowoczesny i wyrafinowany, zgodnie z markowym DNA Jeepa. Na uwagę zasługuje staranność wykonania, trafność zestawów kolorystycznych, jakość materiałów wykończeniowych oraz zaawansowane technologicznie wyposażenie w funkcjonalne i praktyczne schowki/skrytki na podręczne drobiazgi.

Jednostki napędowe
Gama jednostek napędowych oferowanych w Europie obejmuje dziewięć kombinacji łączenia silników i zespołów przenoszenia mocy:

  • 140-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem oszczędnościowym Stop&Start w parze z sześciostopniową skrzynią DDCT (dwusprzęgłowa ze sprzęgłem suchym) i napędem 4×2.
  • 170-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start, dziewięciostopniową przekładnią automatyczną i napędem 4×4.
  • 120-konny turbodiesel 1.6 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową skrzynią manualną i napędem 4×2.
  • 140- lub 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową przekładnią manualną w konfiguracji napędu 4×4.
  • 140- oraz 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, dziewięciostopniową przekładniąautomatyczną i napędem 4×4.
  • 110-konny 1.6 E.torQ z systemem Start&Stop, pięciostopniową skrzynią manualną i napędem 4×2.

Automatyczna przekładnia dziewięciostopniowa
Jeep Renegade to pierwszy samochód w tej kategorii wyposażony w automatyczną przekładnię dziewięciostopniową ze sterowaniem elektronicznym. W połączeniu z 2.0-litrowym turbodieslem MultiJet II albo 1,4-litrowym silnikiem benzynowym MultiAir2 Turbo, skrzynia ta prezentuje swe niezaprzeczalne zalety, zapewniając m.in. doskonałe przyspieszenia, płynność pracy podczas jazdy z prędkościami na autostradzie oraz obniżenie zużycie paliwa. Do jej ważnych cech należy możliwość bieżącej zmiany mapy przełożeń oraz manualnej, sekwencyjnej zmiany biegów AutoStick pod kątem oszczędności paliwa, lepszych osiągów, nie wspominając już o czystej przyjemności z jazdy.

Napęd 4×4: „Jeep Active Drive” i „Jeep Active Drive Low”
Najkorzystniejsze w klasie kąty najazdu i zejścia oraz dwa systemy 4×4 do wyboru – „Jeep Active Drive” oraz „Jeep Active Drive Low” z przełożeniem pełzania 20:1 – to gwarancja legendarnej sprawności w warunkach terenowych. Każdy z tych systemów zdolny jest przenosić odpowiednią moc w dowolnej sytuacji trakcyjne: na nawierzchniach o niskiej przyczepności, w warunkach agresywnego startu i przyspieszania czy też podczas dynamicznej jazdy szosowej.

Oba układy napędu – „Jeep Active Drive” oraz „Jeep Active Drive Low” współpracują z systemem kontroli trakcji Selec-Traction o czterech trybach pracy Auto, Snow, Sand i Mud (Auto, Śnieg, Piach i Błoto (piąty tryb Rock dostępny jest w wersji modelowej Trailhawk) dla optymalnej charakterystyki trakcyjnej na każdym podłożu. Za sprawą niezależnego zawieszenia kół o maksymalnej artykulacji 205 mm oraz 220-milimetrowego prześwitu, Jeep Renegade wyznacza nowe standardy w segmencie „Small SUV”, wykazując najwyższą w tej klasie samochodów sprawność w warunkach off-roadu.

Jeep Renegade to również pierwszy mały SUV z funkcją całkowitej dezaktywacji napędu osi tylnej celem zmniejszenia zużycia paliwa do poziomu 4×2, gdy napęd 4×4 nie jest potrzebny. Przełączanie pomiędzy 4×2 a 4×4 „full time” odbywa się bez ingerencji kierowcy

Infotainment i bezpieczeństwo
Jeep Renegade nie znajduje porównania w swym segmencie także pod względem poziomu komfortu oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Należy do nich system infotainment Uconnect z pięciocalowym wyświetlaczem dotykowym (standard dla wszystkich wersji modelowych) lub 6,5-calowym, system Uconnect Access (dostępny na wybranych rynkach) oraz największy w tej klasie samochodów – 7-calowy kolorowy ekran wielofunkcyjnym.

W procesie konstrukcyjnym Jeepa Renegade priorytetowe znaczenie nadano bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów. Stąd obecność nawet 70 standardowych lub opcjonalnych elementów i systemów, m.in. sześciu poduszek powietrznych w wyposażeniu seryjnym, ESC z systemem zapobiegania dachowaniu (Electronic Rollover Mitigation), tylnej kamery Parkview, systemu ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Plus), tempomatu adaptacyjnego (Adaptive Cruise Control) czy ostrzegania przed mimowolnym zjeżdżaniem z pasa ruchu (Lane Sense Departure Warning-Plus).

Wersje modelowe (wyposażenia)

Na rynkach europejskich Jeep Renegade dostępny będzie w czterech wersjach modelowych (poziomach wyposażenia) uwzględniających możliwe potrzeby klienta.

Gamę modelową otwiera wersja Sport, poprzez bardziej komfortową i funkcjonalną Longitude, aż do najwyższej pod względem technologicznym, indywidualizacji i standardowego wyposażenia wersji Limited.

Do zdecydowanych amatorów jazdy terenowej adresowana jest wersja Renegade Trailhawk o wiodącej w segmencie sprawności off-roadowej klasy 4×4 Trail Rated oraz wzbogaconym wyposażeniu seryjnym. W jego skład wchodzi m.in. napęd 4×4 „Jeep Active Drive Low”, system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z trybem pracy Rock, podwyższone o 20 mm do 220 mm zawieszenie, zestaw płyt osłonowych podwozia oraz przednich i tylnych zaczepów holowniczych. Jazdę w warunkach terenowych ułatwiają korzystne kąty charakterystyczne Renegade: najazdu 30,50, rampowy 25,70 i zejścia 34,30.

Zdjęcia: Jeep