MotoNews.pl

Imponujące stoisko Volkswagena i ogromne zainteresowanie nowym Tiguanem

05 kwietnia 2016

VW-Poznan-Motorshow-2016 9

W Poznaniu odbyły się największe targi motoryzacyjne w Polsce – Poznań Motor Show 2016. W hali 3A, na największym stoisku na targach, marka Volkswagen zaprezentowała 20 najnowszych modeli. W centralnym miejscu ekspozycji znalazł się Tiguan, który podczas konferencji prasowej został pokazany po raz pierwszy w Polsce. Prezentację śledziła duża grupa przedstawicieli mediów i zaproszonych gości. Tylko w pierwszym dniu na poznańskich targach akredytowało się ponad 1000 dziennikarzy.

Marka Volkswagen na powierzchni ponad 1200 m2 zaprezentowała 20 samochodów, a zwiedzający mieli okazję obejrzeć cały przekrój gamy modeli – od małych aut miejskich poprzez sedany, kombi, małe i duże SUV-y, aż po rodzinne MPV. Bez wątpienia najważniejszym modelem na stoisku producenta z Wolfsburga był nowy Tiguan. Model ten zaprezentowany został w trzech wersjach: klasycznej – ulicznej, odmianie off-road, a także ze sportowym pakietem stylistycznym R-Line. Nowy Tiguan jako pierwszy SUV koncernu Volkswagen został zbudowany w oparciu o elementy modułowej platformy konstrukcyjnej MQB. Dzięki temu wyróżnia się dynamiczną sylwetką. Wyposażono go także w wiele systemów, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo podróży. Niektóre z nich zastosowano po raz pierwszy w Tiguanie, a niektóre po raz pierwszy w tej klasie samochodów.

Nowy Tiguan wyróżnia się także bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Standardem są między innymi systemy – monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania City i rozpoznawania pieszych, utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, wykrywania zmęczenia kierowcy, sygnalizowania o spadku ciśnienia powietrza w oponach, a także siedem poduszek powietrznych oraz system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy z przyczepą. Seryjne są także klimatyzacja oraz czujniki – deszczu i zmierzchu. Uwagę warto zwrócić na Pakiet Premium, który oferowany jest w cenie auta w momencie wprowadzenia modelu na rynek. Zawiera on m.in. reflektory LED (światła dzienne, mijania i drogowe), system radiowy Composition Media z 8-calowym ekranem dotykowym wyposażonym w czujnik zbliżeniowy i z ośmioma głośnikami (w wersji Highline – system nawigacji Discover Media) oraz system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu.

Na stoisku Volkswagena oprócz samochodów na odwiedzających czekały także inne atrakcje. See More to aplikacja dostępna na smartfony oraz tablety, która pozwala dowolną konfigurację wybranego modelu zwizualizować na ekranie urządzenia. Po uruchomieniu aplikacji i nakierowaniu kamery na wybrany model np. nowego Tiguana, użytkownik może wybrać kolor i rodzaj obręczy kół. Dowie się także jakie dodatkowe elementy wyposażenia można zamówić do wybranego auta, a także jakie jest ich działanie i jakie dają korzyści. Jeszcze większe możliwości konfiguracji daje Oculus – interaktywne urządzenie, które pozwala przenieść się wraz z samochodem do wirtualnego świata i obejrzeć auto w wybranej scenerii oraz zajrzeć do jego wnętrza.

Zdjęcia: Volkswagen