MotoNews.pl

Nowy Mercedes-Benz Klasa E Kombi: gem, set, przestrzeń

15 czerwca 2016

Kategoria | Premiery
Mercedes-Benz E-Class Estate (BR 213), 2016

Nowy Mercedes-Benz Klasa E w wersji Kombi debiutuje podczas turnieju tenisowego MercedesCup w Stuttgarcie. Szósta generacja modelu jest dynamiczna niczym zawodowy tenisista i przestronna jak główny kort. Innowacyjna inżyniera oraz bezkonkurencyjna koncepcja wykorzystania przestrzeni sprawiają, że to najinteligentniejsze kombi w historii marki. Równocześnie swoją premierę świętuje pierwszy wariant nowej Klasy E Kombi o wysokich osiągach: Mercedes-AMG E 43 4MATIC.

W kategorii zdolności przewozowych Mercedes-Benz Klasa E Kombi niezmiennie należy do najlepszych: jej bagażnik ma pojemność do 1820 litrów, a ilość miejsca nad głowami i na wysokości łokci z tyłu jest największa w segmencie, i to pomimo znacznie bardziej sportowej linii dachu. Pod koniec 2016 roku do oferty ponownie dołączy odmiana z trzecim, składanym rzędem siedzeń dla dzieci.

„Nowe Kombi jest tak dynamiczne jak marka Mercedes-Benz i tak przestronne, jak oczekują nasi klienci. Przemyślane dodatki, na przykład oparcia tylnych siedzeń standardowo dzielone w proporcji 40:20:40 i możliwość ustawienia ich w pozycji cargo, pozwalają jeszcze lepiej wykorzystać przepastną przestrzeń ładunkową” – mówi Ola Kallenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „Co więcej, Kombi ma wszystkie innowacje znane już z nowej Klasy E – najinteligentniejszej limuzyny biznesowej na świecie”.

W chwili rynkowego debiutu nowy Mercedes-Benz Klasa E Kombi będzie dostępny w benzynowych wersjach E 200 i E 250, zasilanych 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy, odpowiednio, 135 kW (184 KM) i 155 kW (211 KM), oraz w odmianie E 220 d napędzanej kompletnie nową, 4-cylindrową jednostką wysokoprężną o mocy 143 kW (194 KM). W czwartym kwartale br. do oferty dołączy wariant E
200 d (110 kW/150 KM) oraz odmiany 6-cylindrowe – wysokoprężna E 350 d i benzynowa E 400 4MATIC. Wszystkie modele oferowane w momencie premiery są standardowo wyposażone w nową, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC.

Wraz z nową Klasą E Kombi debiutuje pierwsza spośród wersji o wysokich osiągach – Mercedes-AMG E 43 4MATIC Kombi, która również trafi do sprzedaży w czwartym kwartale br. mocarny, 3-litrowy silnik V6 biturbo (295 kW/401 KM), automatyczna skrzynia 9G-TRONIC ze skróconym czasem zmiany przełożeń, napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC oraz specjalnie przygotowane sportowe zawieszenie zapewniają typowe dla maszyn AMG osiągi i jeszcze zwinniejsze, bardziej dynamiczne prowadzenie.

Zdjęcia: Mercedes-Benz