MotoNews.pl

Infiniti VC-T – pierwszy silnik o zmiennym stopniu sprężania

17 sierpnia 2016

Kategoria | Premiery
Marka, model |
INFINITI VC-T engine – R3

29 września zaprezentowany zostanie silnik Infiniti VC-T (Variable Compression-Turbocharged). Stanie się to podczas paryskiego salonu samochodowego Mondial de l’Automobile 2016. Infiniti VC-T to pierwszy na świecie, gotowy do produkcji seryjnej silnik o zmiennym stopniu sprężania. Jest też jednym z najbardziej zaawansowanych silników spalania wewnętrznego, jaki kiedykolwiek powstał.

Skonstruowanie, po przeszło dwudziestu latach prac projektowych, nowego czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego Infiniti VC-T należy uznać za prawdziwy przełom w technologii i technice jednostek napędowych o spalaniu wewnętrznym.

Roland Krueger, prezes Infiniti Motor Company, powiedział:

„Technologia VC-T to ogromny skok Infiniti w przyszłość. To kolejny rewolucyjny etap maksymalizacji wydajności silnika o spalaniu wewnętrznym. Ten technologiczny przełom pozwala uzyskać wyczynowe osiągi benzynowego silnika 2.0 turbo przy zachowaniu wysokiej efektywności.

Na czym polega technologia Infiniti VC-T?

Śmiałe stwierdzenie, że technologia VC-T otwiera nowy rozdział w historii silników spalinowych, uzasadnia fakt, że konstruktorów nie krępuje już stały stopień sprężania. Genialność technologii silnikowej VC-T leży w zdolności silnika do samoczynnego przekształcania się i bezstopniowego podnoszenia lub obniżania denka tłoka dla zmiany górnego, martwego położenia tłoka. W efekcie zmianom ulegają skok tłoka i pojemność skokowa silnika. Stopień sprężania może się płynnie zmieniać w zakresie od 8,1:1 (dla wysokich, wyczynowych osiągów), aż po 14,1:1 (dla maksymalizacji wydajności). Wyrafinowany system sterowania silnikiem automatycznie dobiera optymalny stopień sprężania do wymagań chwili.

Technologia VC-T przynosi ogrom zalet klientom Infiniti. Zalicza się do nich wyraźne obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin. Znacząco zredukowane zostają hałas i wibracje. Silnik wyposażony w tę technologię jest też lżejszy i mniejszy od porównywalnych, konwencjonalnych jednostek napędowych.

Więcej informacji na temat pierwszego na świecie silnika Infiniti VC-T zaprezentuje na salonie Mondial de l’Automobile. Konferencję prasową zaplanowano na 29 września, na godzinę 12:30.

Zdjęcia: Infiniti