MotoNews.pl

Infiniti QX80 Monograph – SUV przyszłości

18 kwietnia 2017

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
Infiniti-QX80-Monograph 4

Dziś swoją światową premierę miał prototyp Infiniti QX80 Monograph. To nowy samochód koncepcyjny z kręgu najbardziej wykwintnego luksusu. Ukazuje intencje marki na drodze dalszego rozwoju swojej pozycji w segmencie wielkich SUV-ów.

Model Infiniti QX80 Monograph łączy w sobie luksus i pełną dominacji prezencję. Ukazuje też kombinację przestronności i użyteczności, z których słynie seryjny model QX80. Prototyp zapowiada, jak może się rozwijać stylistyka wielkich SUV-ów marki w przyszłości. Powstały w studiu designerskim Infiniti w Atsugi w Japonii. Pokazany po raz pierwszy w Nowym Jorku, QX Monograph jest wyrazem futurystycznego designu luksusowych SUV-ów.

Infiniti QX80 Monograph

Wymiary

Infiniti QX80 Monograph ma przeszło pięć metrów długości. Licząc z relingami mierzy niemal dwa metry wysokości. Na szerokość rozciąga się na ponad dwa metry (ze złożonymi lusterkami). Wydaje się dłuższy szczególnie dzięki mocnym, prostym liniom ramion, biegnącym od grilla przez całą długość nadwozia po tylny pas auta.

Reflektory

Reflektory rozciągają się aż po wąziutkie lampy, zakrzywiające się na przednich narożnikach maski aż na błotniki. Daje to unikatowy efekt świetlny zarówno z przodu, jak i z boku. Świetlne wiązki są przeciągnięte wzdłuż przednich błotników. Kończą się w rzeźbionych emocjami obudowach kamer wstecznych na krawędziach wcinających się w przednie drzwi.

Przód i tył nadwozia

„Twarz” Infiniti QX80 Monograph wydaje się jeszcze silniejsza i bardziej skupiona dzięki wielkim, funkcjonalnym wlotom powietrza w błotnikach. Dostarczają więcej powietrza do silnika. Obramowane je aluminium niczym zbroją. Pełna osłona podwozia dobitnie mówi, że jest to nie tylko pełnowymiarowy, ale i pełnowartościowy SUV. Osłona jednocześnie doskonale poprawia aerodynamikę auta.

Wąski pasek aluminium poniżej grilla podkreśla szerokość samochodu. Zintegrowane z jego skrajnymi końcami, ostre jak brzytwa diodowe lampy przeciwmgłowe LED przydają samochodowi wyglądu high-tech. Poziome linie na tylnym pasie podkreślają szerokość i siłę sylwetki. Ostrzejsze, węższe lampy tylne znakomicie komponują się z podwójnym wydechem. Między jego końcówkami zastosowano czarną, lśniącą siatkę, by ułatwić odprowadzanie powietrza spod karoserii.

Widok boczny

Po otwarciu drzwi nasze oczy cieszy widok zintegrowanego progu ze szczotkowanego aluminium i równocześnie obrys wylotów powietrza za przednimi i tylnymi nadkolami stanowiącymi wyraziste akcenty metaliczne podkreślające design. Wyloty te są również bardzo istotne ze względów aerodynamicznych. Odprowadzają wywołujące zawirowania i zwiększające opory aerodynamiczne, powietrze z wnętrza nadkoli.

Szczegóły designu Infiniti QX80 Monograph wyraźnie ukazują pieczołowite podejście marki do kwestii wysokiej jakości i precyzji produkcji. Na przykład lakierowane na czarno przednie słupki auta są wpasowane płaszczyzną z szybami bocznymi i przednią. Klamki drzwi są stopione z karoserią i wysuwają się, gdy mają być użyte. Dzięki tak zaprojektowanym elementom nadwozie nie tylko uzyskuje „czysty” wygląd, ale też jest bardziej aerodynamiczne, ponieważ ograniczeniu podlegają zarówno zawirowania, jak i szumy opływowe.

Elementy designu, nieomylnie należące do charakterystycznych dla marki, przejęto z najnowszych samochodów koncepcyjnych i seryjnych marki. Infiniti QX80 Monograph ma np. najnowszy wariant typowych dla marki lamp w kształcie „ludzkich oczu”. Umieszczono je wysoko w przednim pasie. Oprócz tego są także węższe, ostrzejsze tylne światła zespolone. Unikatowa konstrukcja przednich i tylnych lamp „piano key” pozwala zapalać poszczególne elementy diodowe LED niezależnie. To przykład przykładem artystycznego sposobu zastosowania najnowszej technologii oświetleniowej.

Grill

W nowej interpretacji typowego dla Infiniti„podwójnego łuku” grilla jest on wyższy i szerszy. Nadaje to samochodowi pełną siły, nową „twarz”, Natomiast siatka wypełniająca grill przydaje mu formę tyleż rzeźbiarską, co stechnicyzowaną. Siatka jest trójwymiarowa i tworzy wrażenie głębi z wewnętrznymi powiązaniami przestrzennymi. Podcięty tylny słupek Infiniti QX80 Monograph, którego krawędź natarcia została poprowadzona ostrzej i wyżej, wzmacnia aspekt horyzontalny górnej części nadwozia.

Lakier

Infiniti QX80 Monograph jest pokryty lakierem z efektem szronu, co nawiązuje do poprzednich prototypów marki. Odpowiada to też na pozytywny oddźwięk publiczności na podobne rozwiązania. Pozbawiony wysycenia kolor i satynowana powierzchnia sugerują wyjątkowy sposób obróbki metalu karoserii. Budują teksturowy kontrast wobec lśniącego chromu i szczotkowanego aluminium innych elementów nadwozia prototypu.

Koła

Dwubarwne koła z prostymi szprychami o średnicy 24 cali są wykończone czarnym chromem z kontrastowymi elementami ze szczotkowanej miedzi. Zewnętrzne krawędzie wywijają się na opony. Daje to efekt kół o rozmiarze 26 cali i ultraniskoprofilowych opon doskonale komponujący się z rozmiarami Infinti QX80 Monograph.

Marka definiuje „monograph” jako szczegółowe badanie prowadzone na polu wiedzy eksperckiej. W tym kontekście Infiniti QX80 Monograph to szczegółowe studium potencjalnej ewolucji stylistyki QX80 w przyszłości.
QX80 Monograph to pierwszy model marki noszący oznaczenie „Monograph”. Ma ono podkreślać monograficzność badań sprawdzających drogi, jakimi Infiniti może rozwijać poszczególne elementy swych samochodów.

Zdjęcia: Infiniti