MotoNews.pl

Nowy Ford Transit Custom

16 sierpnia 2017

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Ford-Transit-Custom 4

Produkcja nowego Transita Custom rozpocznie się pod koniec 2017 r., by pierwsze auta trafiły do klientów od początku 2018 r .; w 2019 roku z taśm zjadą pierwsze zeroemisyjne modele Plug-in Hybrid (PHEV).

  • Ford Transit Custom z nowo zaprojektowanym wnętrzem kabiny i wersją ECOnetic, zapewniającą większą oszczędność paliwa, wyznacza nowy standard dla segmentu pojazdów dostawczych o ładowności jednej tony.
  • Legendarna wydajność Transita została wzbogacona o wersję ECOnetic, mogącą pochwalić się emisją CO2 na poziomie 148 g/km; nowe standardy wyznaczają mocne silniki Diesla EcoBlue, opcjonalnie współpracujące z sześciobiegową skrzynią automatyczną .
  • Nowa kabina to niemal mobilne biuro, z największą w klasie liczbą schowków, poprawioną ergonomią i komfortem oraz prostym w obsłudze systemem SYNC3 lub MyFord Dock.
  • Zaawansowane technologie obejmują między innymi inteligentny ogranicznik prędkości, który pomaga kierowcom podróżować bez zagrożenia łamania przepisów, a system ostrzegania o obiektach w martwym polu (Blind Spot Alert) współpracuje z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym (Cross Traffic Alert).

Ford zaprezentował nowego Transita Custom

Ford zaprezentował nowego Transita Custom, samochód dostawczy o ładowności jednej tony. Śmiało zaprojektowane auto otrzymało nowe wnętrze, także zwiększono jego wydajność, tak niezbędną europejskim firmom. Zamówienia na nie będzie można składać pod koniec tego roku, a pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców na początku 2018 r.

Napędzany silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue o pojemności 2,0 l. przekonstruowany Transit Custom może oferować nowe funkcje i możliwości. W ofercie pojawi się m.in. nowa wersja ECOnetic van o poprawionej efektywności spalania i emisji CO2 wynoszącej 148 g/km.

Sportowy styl nowego, podzielonego na trzy segmenty przodu auta, oddaje dynamiczny charakter Transita. Jednotonowy van zapewnia kierowcom idealne warunki do pracy w mobilnym biurze. Zupełnie nowe nadwozie oferuje najlepszą w swojej klasie ładowność, zwiększony komfort i ergonomię, a także łatwym w obsłudze systemem SYNC 3 lub MyFord Dock. Po raz pierwszy w grupie pojazdów użytkowych pojawiają się technologie takie, jak inteligentny ogranicznik prędkości.

„Transit Custom był sukcesem od samego początku, a nowa wersja ponownie rozdaje karty w tej grze” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów dostawczych, Ford of Europe. „Słuchaliśmy uważnie naszych klientów i dostarczyliśmy jednotonowego vana w jeszcze lepszym stylu, jeszcze bardziej funkcjonalną i naszpikowaną inteligentnymi funkcjami”.

Nowa generacja Transita Custom wskazuje w jakim kierunku rozwijać się będzie gama innowacyjnych samochodów dostawczych Forda. Przykładem jest wprowadzenie hybrydowej wersji modelu Plug-in Hybrid (PHEV) o zerowym poziomie emisji spalin, która trafi na rynek do 2019 r. PHEV Transit Custom rozpocznie testy flotowe z klientami w Londynie pod koniec tego roku.

Wprowadzony pod koniec 2012 r. Ford Transit Custom szybko sięgnął po pozycję lidera sprzedaży wśród pojazdów użytkowych w Europie. W 2016 r. sprzedaż wzrosła do 118 000, o kolejne 15 procent w stosunku do poprzedniego roku.

Transit Custom był pierwszym modelem użytkowym Forda, która trafił na rynek, a później została połączony z modelami Transit Courier, Transit Connect i Transit. Odegrała kluczową rolę w uczynieniu Forda producentem samochodów dostawczych nr 1 w Europie w 2015 roku i w utrzymaniu tej pozycji do dziś.

Silniki EcoBlue oraz nowa wersja ECOnetic

Nowy Ford Transit Custom jest napędzany przez najnowocześniejszy silnik wysokoprężny Ford EcoBlue, który został wprowadzony do modelu w 2016 roku. Zaawansowany technologicznie silnik dostępny jest w wersjach 105 KM, 130 KM i 170 KM, zapewniając znaczne ograniczenie kosztów eksploatacji i lepsze osiągi w porównaniu z 2.2-litrowym poprzednikiem. Przy czym zużycie paliwa zmiejszyło się nawet o 13 procent, a moment obrotowy wzrósł o 20 procent.

Dla klientów poszukujących najwyższej wydajności i oszczędności paliwa, nowy Custom oferuje wersję ECOnetic, która zapewnia emisję CO2 na poziomie 148 g/km i zużycie paliwa wynoszące 5,7 l/100 km, co jest wynikiem lepszym o kolejne 6% w porównaniu do najbardziej oszczędnej, obecnie oferowanej wersji.

Dostępna w serii 300 z krótkim rozstawem osi, wersja ECOnetic wykorzystuje silnik o mocy 105 KM z funkcją Auto-Stop-Start, opony o niskim oporze toczenia oraz nowatorską funkcję kontroli przyspieszania (Ford Acceleration Control) wraz z ogranicznikiem prędkości do 100 km/h.

Nowy Transit Custom oferuje użytkownikom samochodów dostawczych szeroką paletę możliwości, jak: dwie wysokości dachu, dwie opcje rozstawu osi, z DMC od 2,6 do 3,4 tony, ładowność do 1450 kg, oraz nadwozia van, kombi i van z podwójną kabiną.

Nowy model podkreśla walory rodziny Transita w kwestii doskonałych możliwości przewozowych z nowatorskim rozplanowaniem przestrzeni ładunkowej, takim jak przegroda z uchylna klapą, pozwalającą przewieźć długie przedmioty oraz zintegrowany bagażnik dachowy, który może zostać złożony, gdy nie jest wykorzystywany.

Dynamiczny projekt kabiny jako mobilnego biura

Nowego Transita Custom charakteryzuje ten sam dynamiczny i profesjonalny wygląd przedniego pasa, jaki otrzymały najnowsze samochody osobowe Forda, z wysoką trapezową atrapą chłodnicy i dynamicznie nakreślonymi, wąskimi reflektorami. W modelu dostępne są najnowsze technologie oświetlenia, od wersji Trend, lampy do jazdy dziennej w technologii LED oraz doskonałe reflektory HID Xenon.

Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane od podstaw, a koncepcja tablicy przyrządów, oparta na nowej filozofii projektowania wnętrz Forda, zapoczątkowanej przez najnowszą Fiestę, oferuje atrakcyjny, skierowany ku kierowcy układ. Projekt jest wynikiem potrzeb klientów, chcących mieć nieskrępowane możliwości interakcji z urządzeniami typu smartfon i tabletami.

Nowy panel przyrządów zaprojektowany na wyraziście nakreślonych, poziomych elementach konstrukcyjnych, podkreślających szerokość kabiny, jest wykonany z atrakcyjnych wizualnie, a przy tym wytrzymałych materiałów. Wyposażono go w praktyczne rozwiązania przeznaczone dla kierowców, którzy traktują kabinę jak mobilne biuro podczas godzin pracy w samochodzie.

W nowym wnętrzu znalazły się schowki, które jedynie w samym panelu instrumentów mają łączną pojemność 25 l. Pośród nich są trzy otwarte półki ulokowane na wierzchu deski rozdzielczej, mogące pomieścić podkładki pod dokumenty czy telefony komórkowe, a także pojemny schowek umożliwiający wygodne przechowywanie np. dokumentów w formacie A4, w dolnej zamykanej części.

Dla wygody użytkowników zamontowano składany uchwyt na kubek, ulokowany tuż poniżej lewarka zmiany biegów, będący uzupełnieniem znajdujących się na zewnętrznych krawędziach deski uchwytów na kubki i dwulitrowe butelki.

Boczki drzwiowe także zostały całkowicie przeprojektowane w celu poprawienia ich użyteczności. Teraz są tam trzy duże schowki i praktyczny uchwyt, ​​zintegrowany z dekoracyjnym poszyciem drzwi.

Wszystkie nowe ekrany i pulpity sterownicze zostały stworzone z myślą o kierowcy, i poprawie ergonomii i łatwości użycia. Wersje najlepiej wyposażone dysponują 8-calowym, dotykowym ekranem z systemem SYNC 3, który może być obsługiwany za pomocą gestów i głosu.

SYNC 3 umożliwia sterowanie dźwiękiem, nawigacją i połączonymi smartfonami za pomocą prostych, poleceń głosowych. Wystarczy nacisnąć przycisk i mówiąc: “Muszę zatankować”, “Chcę kawę” lub “Znajdź adres”, uzyskać pomoc systemu ustaleniu drogi do pobliskich stacji paliw, kawiarni lub miejsc kolejnych działań w ramach wykonywanej pracy. System jest zgodny z Apple CarPlay i Android Auto ™.

W pojazdach nie wyposażonych w 8-calowy lub 4-calowy wyświetlacz, stacja dokująca MyFord znajduje się na środku tablicy przyrządów, co zapewnia idealną lokalizację dla umieszczenia i ładowania smartfona, odtwarzacza MP3 lub systemu nawigacji satelitarnej. Gniazda USB i 12 V są umieszczone w górnej części przed kierowcą, oraz obok dźwigni zmiany biegów, aby ułatwić podłączenie urządzenia.

Komfort codziennego użytkowania poprawiają również nowe fotele z przeprojektowanym wnętrzem i geometrią pianki, zapewniające optymalne podparcie. Także materiały wykończeniowe zostały całkowicie odnowione w całej kabinie, a projektanci koncentrowali się na wyjątkowej jakości, trwałości i wyglądzie. Dotyczy to także tkanin poszycia, które w laboratoriach Forda zostały poddane najbardziej wymagającym testom wytrzymałości na ścieranie.

Zaawansowane technologie i systemy wspomagające kierowcę

Nowy Ford Transit Custom wprowadza wyrafinowane funkcje wsparcia kierowcy i jest pierwszym dostawczym pojazdem oferującym inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Limiter), który umożliwia automatyczną regulację maksymalnej prędkości pojazdu, przy użyciu systemu rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition).

Nowy model oferuje także system informacji o obiektach w martwym polu widzenia lusterek z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym, który informuje kierowców o potencjalnym zagrożeniu podczas wycofywania się z miejsca parkingowego. Jest to idealnym rozwiązaniem dla samochodów dostawczych, które mają bardzo ograniczoną widoczność do tyłu.

Te nowe elementy uzupełniają kompleksowy zestaw technologii już dostępnych w modelu Transit Custom, w tym systemu ostrzegania przed kolizją oraz wykrywania pieszych, automatycznego układu awaryjnego hamowania, systemu utrzymania w pasie ruchu, automatycznej stabilizacji przy bocznych podmuchach wiatru i tempomatu adaptacyjnego.

Klienci mogą również skorzystać z nowego moduł interfejsu uaktualnień, który w przypadku pojazdów z rynku wtórnego umożliwia uzyskanie dostępu do danych z systemów pojazdu, dzięki czemu można je obsługiwać i kontrolować skuteczniej przy użyciu danych w czasie rzeczywistym.

Wieńcząca ofertę wersja Sport otrzymała nowy wygląd

Nowy Ford Transit Custom oferowany jest w topowej specyfikacji jako dynamiczna wersja Sport o mocy 170 KM, dostępna w szerokiej gamie ośmiu różnych wersji nadwozia i układu siedzeń, w tym wersje van, kombi i o podwójnej kabinie, w wersji z krótkim i długim rozstawem osi.

Charakterystyczne dla wersji Sport podwójne paski na masce silnika i detale nadwozia zostały zaprojektowane specjalnie dla nowego modelu. Nowe są także dwubarwne paski w kolorze czarnym z akcentami pomarańczowymi lub srebrnymi. Sportowy styl wyczuwalny jest również w elementach wnętrza kabiny. Tapicerka Ebony jest częściowo skórzana i łączy nowe tkaniny oraz skórzane zagłówki.

Zdjęcia: Ford