MotoNews.pl

Mitsubishi wzmacnia ofertę w Azji dzięki nowemu modelowi Xpander

16 sierpnia 2017

Mitsubishi-Xpander 3

Nazwa całkowicie nowego modelu – Mitsubishi Xpander (od angielskiego expand – rozwijać, powiększać, wzbogacać) – odzwierciedla dążenia MMC do oferowania nowych motoryzacyjnych możliwości swoim klientom, czyniących ich życie pełniejszym i przyjemniejszym.

  • * Xpanded – powiększony – udział w rynku
  • * Xpanded – rozwinięty – projekt
  • * Xpanded – większy – komfort
  • * Xpanded – rozwinięta – e-użyteczność
  • * Xpanded – polepszone – osiągi

Osamu Masuko, prezes (CEO) Mitsubishi Motors Corporation podkreśla – “Mitsubishi Xpander ma za zadanie wzmocnić już solidnie ugruntowaną pozycję MMC na indonezyjskim rynku samochodów SUV oraz lekkich samochodów użytkowych poprzez wejście w dynamicznie rosnący segment MPV, a sięgając też dalej, odegrać tę rolę na całym rynku państw grupy ASEAN. Naszym zamiarem jest zajęcie pozycji lidera tego wzrostu, dzięki oferowaniu produktów najbardziej poszerzających (expanding) możliwości życiowe naszych klientów.”

Łącząc funkcjonalność z typowym dla SUV duchem przygody, nowy model firmy Mitsubishi Motors’ otwiera przed tradycyjną koncepcją samochodu MPV szersze horyzonty. Cechy takie, jak wytrzymałość i pojemne wnętrze, charakter i wygoda, styl i funkcjonalność zostały wzmocnione i połączone w jedną całość w samochodzie MPV nowej generacji. Wynikiem jest płynnie jeżdżący, komfortowy i solidny, a przy tym stylowy samochód z ogromnym wnętrzem przeznaczonym dla siedmiu osób i ich bagażu.

Rosnące zaufanie Mitsubishi Motors Corporation do stabilności dynamicznie rosnącej indonezyjskiej gospodarki zaowocowało umieszczeniem produkcji modelu Xpander w nowej fabryce MMC zlokalizowanej w prefekturze Bekasi w prowincji Zachodnia Jawa. Planowana produkcja roczna wyniesie 80.000 samochodów. Xpander pojawi się w indonezyjskiej sieci sprzedaży jesienią tego roku, a plany eksportowe przewidują dostawy do krajów ASEAN i na niektóre inne rynki poczynając od pierwszych miesięcy 2018 roku.

Mitsubishi Xpander – rozwinięty (Xpanded) projekt

Projekt i funkcjonalność Xpandera są wynikiem wielu długich rozmów z potencjalnymi klientami. – Xpander, to tak naprawdę projekt naszych klientów – mówi Tsunehiro Kunimoto, wiceprezes firmy kierujący pracami działu konstrukcyjnego. – My jedynie nadaliśmy ich przemyśleniom, potrzebom i marzeniom realne, fizyczne kształty.

* Mierzący 4475 mm Xpander łączy linie stylowego i pojemnego MPV z wyglądem twardego i dynamicznego SUV.

* Charakterystyczna koncepcja przodu pojazdu w stylu “Dynamicznej Tarczy” nawiązuje do modeli Outlander PHEV, Pajero Sport oraz Eclipse Cross, podkreślając ochronę pasażerów i pieszych, którym podporządkowano formę tej części pojazdu.

* Szerokie nadkola wzmacniają pełen mocy, inspirowany kształtami SUV wygląd samochodu.

* Światła pozycyjne wykonane w technice LED, a umieszczone wysoko, tuż pod pokrywą silnika nie tylko dodają urody, ale też poprawiają widoczność samochodu na drodze. Reflektory umieszczono w zderzaku w taki sposób, by uzyskać ich maksymalną skuteczność w trudnych warunkach drogowych.

* Tylne światła zespolone LED płynnie wlewają się w drzwi bagażnika. Ukształtowane w formę litery “L” tylne światła LED oddzielono od świateł hamowania.

* Charakterystyczna dla MMC pozioma architektura deski rozdzielczej ułatwia jazdę po nierównych i krętych drogach.

* Oszczędny w formie zestaw wskaźników i elementów sterowania oferuje intuicyjną ergonomię obsługi, a jego staranny design podkreśla jakość i wrażenie przestrzeni, dzięki wizualnemu połączeniu z powierzchniami bocznymi na drzwiach samochodu.

* Przebieg linii dachu zapewnia dużą przestrzeń wokół głów pasażerów. Częściowe przykrycie szkłem tylnego słupka pozwoliło uzyskać wrażenie dachu unoszącego się nad samochodem. Zakończenie ścian bocznych w formie delikatnie nawiązującej do płetw ogonowych wzmacnia wyrazistość projektu nadwozia Xpandera.

Większa (Xpanded) wygoda

7-miejscowy Xpander jest szerszy na zewnątrz (1750 mm) i większy wewnątrz, niż jego bezpośredni konkurenci, co obrazuje nowe podejście do koncepcji samochodu MPV.
* Przestronnemu przedziałowi pasażerskiemu – największemu w tym segmencie samochodów – a także przemyślnemu rozplanowaniu wnętrza wokół pasażerów Xpandera towarzyszy duża przestrzeń bagażowa. Dla wszystkich pasażerów przewidziano dużo miejsca wokół nich i nad nimi. Udało się też zapewnić wyjątkowo poręczny dostęp do trzeciego rzędu siedzeń.

* Oparcia drugiego (dzielonego 60:40) oraz trzeciego rzędu siedzeń (dzielonego 50:50) można łatwo składać, by aranżować różne kombinacje układu siedzeń i przestrzeni bagażowej, lub by uzyskać jak największą, wolną od progów, ciągłą i płaską przestrzeń bagażową.

* Oparcie środkowego siedzenia w drugim rzędzie może zostać położone, tworząc szeroki podłokietnik, lub umożliwiając przewóz długich przedmiotów, jak drabina, czy zwinięty dywan.

* Wnętrze wyposażono w liczne schowki różnej wielkości pozwalające na umieszczenie najróżniejszych przedmiotów, od dodatkowego bagażu, po smartfony i monety. W desce rozdzielczej ukryto też dodatkowy, “tajny” schowek.

* Xpander dysponuje łącznie 16 uchwytami na butelki i kubki w boczkach drzwi oraz w konsoli centralnej pomiędzy siedzeniami.

* Dzięki starannemu wyciszeniu kabiny, rozmowy w czasie jazdy nie będą wymagały podnoszenia głosu. Unikalnym rozwiązaniem w tym segmencie pojazdów jest panoramiczna szyba przednia Xpandera, którą wykonano z grubego, laminowanego szkła wysokiej jakości z dodatkową warstwą blokującą przenikanie do kabiny zewnętrznych hałasów, co przyczynia się do ogólnego wyciszenia wnętrza pojazdu.

* Cicho pracująca, wydajna klimatyzacja wnętrza została zaopatrzona w precyzyjną regulację nadmuchu, z 8 poziomami dla kierowcy i przedniego pasażera oraz 4 poziomami regulacji dla miejsc z tyłu. Duże, żebrowane elementy regulacyjne można łatwo obsługiwać “na wyczucie”, bez odrywania wzroku od sytuacji na drodze.

Rozwinięta (Xpanded) e-funkcjonalność

Zaawansowana elektronika pokładowa Mitsubishi Xpander powoduje, że wrażenia z podróży są jeszcze lepsze.
* Wielofunkcyjny kolorowy wyświetlacz LED umieszczony w centralnej części zespołu wskaźników gwarantuje dostarczanie kierowcy wszystkich informacji, które są mu potrzebne. Po uruchomieniu wyświetlana jest strona powitalna. W czasie jazdy wskaźnik “eco” pomaga kierowcy w utrzymywaniu zużycia paliwa na możliwie jak najniższym poziomie.

* Moduł rozrywkowy może być łatwo integrowany ze smartfonami poprzez łącze Bluetooth® , umożliwiając wykonywanie połączeń telefonicznych bez dotykania telefonu*1 i zapewniając łączność z internetem. Nie zapomniano o złączu USB, a w każdym rzędzie siedzeń znalazło się zapalniczkowe gniazdko zasilające 12V. Dla każdego miejsca przewidziano tackę na smartfona.

* System bezkluczykowego działania (Keyless Operation System – KOS) pozwala na otwieranie samochodu i uruchamianie silnika, gdy kierowca ma w kieszeni lub w torebce kluczyk zdalny KOS. Kluczyk KOS nawiązuje komunikację bezprzewodową z modułami elektronicznymi samochodu.

* Dodatkową wygodę zapewnia zapalenie świateł pozycyjnych na powitanie, na 30 sekund po zdalnym otwarciu drzwi. Po zakończeniu podróży, na pożegnanie reflektory pozostają włączone przez 30 sekund po wyłączeniu silnika.

*1…w krajach, gdzie jest to dozwolone

Polepszone (Xpanded) osiągi

Podwozie i układ napędowy łączą to, co najlepsze w samochodach SUV i MPV.

* Prawdziwie terenowy prześwit wynoszący 205 mm*2 pozwala na bezstresową jazdę po nieutwardzonych drogach, czy w czasie tropikalnych burz. Jednocześnie samochód zapewnia wysoki komfort jazdy i dobre prowadzenie, co uzyskano dzięki lekkiej i sztywnej konstrukcji nadwozia, a także dzięki optymalizacji konstrukcji zawieszenia kół, która wyróżnia samochód na tle konkurencji z segmentu MPV.
*2… z kołami o średnicy obręczy 16 cali

* Xpander napędzany jest benzynowym 16-zaworowym czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1,5 l i o mocy maksymalnej 105 KM, wyposażonym w opracowany przez Mitsubishi Motors system MIVEC*3 zapewniający wysoką moc, niskie zużycie paliwa i niski poziom zanieczyszczenia spalin.

*3… Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic

* Silnik może być łączony z 5-biegową przekładnią manualną lub z 4-biegową przekładnią automatyczną. W obu przypadkach napęd przenoszony jest na koła przednie, a układ napędowy zapewnia solidne przyspieszenia i dobrą dynamikę jazdy, nawet w terenach górskich przy pełnym obciążeniu samochodu.

* W modelu Xpander nie zabrakło opracowanego przez MMC systemu RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) podwyższającego poziom bezpieczeństwa biernego struktury samonośnego nadwozia. Pozwala on łączyć zdolność pochłaniania dużych energii z zachowaniem integralności kabiny. Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera są wyposażeniem standardowym, podobnie jak 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów.

* Znakomity poziom bezpieczeństwa zapewniają liczne systemy aktywnego bezpieczeństwa z palety wyposażenia standardowego, jak wspomaganie awaryjnego hamowania, ABS, ASC (aktywna kontrola stabilności), HSA (wspomaganie ruszania na wzniesieniu), czy ESS (sygnalizacja hamowania awaryjnego).

Dane techniczne (samochód w wersji prezentowanej na salonie):

  • Dł. x Szer. x Wys. (mm) 4475 x 1750 x 1700*4
  • Prześwit (mm) 205*4
  • Silnik 1,5 l (105 KM)
  • Przekładnia 5M/T lub 4A/T
  • Układ napędowy Silnik z przodu, napęd na koła przednie
  • *4 z kołami o średnicy obręczy 16 cali
Zdjęcia: Mitsubishi