MotoNews.pl

IAA 2017: Volkswagen wskazuje drogę ku przyszłości

13 września 2017

Volkswagen-IAA-2017 4

Prezentując swoje modele na tegorocznej Międzynarodowej Wystawie Samochodowej (IAA) we Frankfurcie marka Volkswagen wyznacza nową drogę ku przyszłości: oprócz światowej premiery nowego I.D. CROZZ – bezemisyjnego SUV-a, który od 2020 roku będzie produkowany seryjnie – we Frankfurcie mają miejsce trzy kolejne premiery: nowego modelu T-Roc, nowego Polo GTI oraz Golfa Sportsvana po liftingu. Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe, stwierdził:

„Do 2020 roku odnowimy i w najważniejszych segmentach rozbudujemy ofertę naszych samochodów. Do roku 2025 marka Volkswagen zaoferuje 23 modele z napędem wyłącznie elektrycznym i w tym celu, w najbliższych pięciu latach, zainwestuje 6 miliardów euro w rozbudowę palety samochodów zasilanych energią elektryczną. Mimo to jeszcze przez wiele lat stosowane będą różne rodzaje napędu – silniki Diesla, benzynowe oraz elektryczne”.

Światowa premiera jeszcze bardziej zaawansowanej wersji modelu I.D. CROZZ

Przedstawiając czterodrzwiowy studyjny model I.D. CROZZ z napędem elektrycznym marka Volkswagen daje wyobrażenie o tym, jak w przyszłości będą wyglądały samochody typu SUV. Masywny crossover łączący cechy SUV-a i coupé jest zbliżony do wersji seryjnej. Ma bardzo przestronne wnętrze, w którym znajdują się regulowane na wiele sposobów pojedyncze fotele. I.D. CROZZ nie ma środkowego słupka dachowego, przez co uchylne i przesuwne drzwi boczne można otworzyć bardzo szeroko, by we wnętrzu auta zmieścić nawet rower.

Nowo opracowany przez Volkswagena system CleanAir sprawia, że powietrze w kabinie jest zawsze najwyższej jakości. Otwieranie i zamykanie drzwi oraz aktywacja automatycznego trybu jazdy „I.D. Pilot” odbywa się między innymi za pomocą komend głosowych. Przy przedniej i tylnej osi samochodu pracuje po jednym silniku elektrycznym, a rozdział siły napędowej odbywa się za pomocą elektrycznego, wirtualnego wału napędowego. Zasięg SUV-a, którego moc systemowa wynosi 225 kW, a prędkość maksymalna 180 km/h określono na 500 km (wg normy NEDC) po jednokrotnym naładowaniu akumulatora.

Publiczna prezentacja nowego modelu T-Roc

W ramach największej w historii marki ofensywy modeli Volkswagen poszerzy wkrótce swoją ofertę o nowy model T-Roc wyróżniający się ekspresyjnym wyglądem. Nowo skonstruowany crossover miał swoją premierę przed około trzema tygodniami i wnosi nowe standardy do klasy kompaktowych SUV-ów. Ten wszechstronny samochód może mieć napęd na przednie lub na cztery koła, łącząc siłę SUV-a ze zwinnością sportowego auta kompaktowego.

T-Roc rzeczywiście wnosi rockowe brzmienie do tej klasy – zależnie od wyposażenia i zestawu kolorystycznego. Jest to bowiem pierwszy SUV Volkswagena, który można zamówić w wersji z dwubarwnym nadwoziem – z dachem lakierowanym w innym kolorze niż reszta karoserii (łącznie z przednimi słupkami dachowymi i obudowami lusterek zewnętrznych).

T-Roc jest wyposażony w nowoczesne systemy asystujące (seryjne Front Assist i Lane Assist, opcjonalny system wspomagający jazdę w korku), w Active Info Display nowej generacji oraz w dynamiczne, wydajne silniki, komunikuje się z Internetem i zapewnia komfort porównywalny z tym, jaki zapewnia Golf. Jeszcze bardziej ekskluzywny jest T-Roc R-Line z licznymi specjalnymi elementami wyposażenia zewnętrznego i wnętrza; model ten ma podczas IAA swoją światową premierę.

Polo GTI dołącza do rodziny modeli GTI

Symbol GTI jest nierozerwalnie związany z Volkswagenem, to najbardziej na świecie znany skrót oznaczający sportowe auta kompaktowe. Teraz na rynku pojawia się nowy Volkswagen GTI – kolejne Polo GTI, które także we Frankfurcie świętuje swoją premierę. W ramach „rodziny GTI” producent z Wolfsburga będzie w przyszłości oferował trzy modele – ikonę w gronie tego rodzaju aut, czyli Golfa GTI (169 kW/230 KM5) i 180 kW/245 KM6)), model up! GTI (85 kW/115 KM7)), który na rynku pojawi się w 2018 roku oraz nowe Polo GTI z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM.

Wspólną cechą aut spod znaku GTI jest połączenie zwinności, niskiej masy własnej, twardo zestrojonego, ale mimo to komfortowego zawieszenia, napędu na przednie koła oraz najlepszej, zawsze ergonomicznej pozycji za poręczną sportową kierownicą. Do tego dochodzą takie wyróżniki GTI, jak charakterystyczna czerwona linia w osłonie chłodnicy oraz legendarna tapicerka „Clark” ze wzorem karo.

Lifting Golfa Sportsvana

Także Golf Sportsvan po liftingu jest na wystawie we Frankfurcie pokazywany szerokiej publiczności po raz pierwszy. To samochód popularny wśród tych, którzy chcą jeździć Golfem, ale cenią wyższą pozycję za kierownicą, możliwość zmiany konfiguracji wnętrza oraz większą przestrzeń. Do technicznych nowości liftingowanego Golfa Sportsvana należą trzy nowe benzynowe silniki (TSI), nowe systemy multimedialne (najbogatszy z nich po raz pierwszy z systemem sterowania przy pomocy gestów), bogatsza oferta systemów asystujących oraz nowe elementy wyposażenia seryjnego, jak np. diodowe lampy z tyłu. Pod względem stylistycznym auto wyróżnia się bardzo precyzyjnym designem, ma nowe zderzaki, nową osłonę chłodnicy oraz nowe diodowe lampy z tyłu.

Golf Sportsvan ma przedział bagażowy o pojemności 1.520 litrów, a jego tylną kanapę można przesuwać w zakresie 180 mm – m.in. dzięki tym cechom kompaktowy van Volkswagena daje jedne z największych możliwości różnorodnego kształtowania wnętrza wśród aut swojej klasy. Przedsprzedaż liftingowanego Golfa Sportsvana rozpocznie się w Niemczech jesienią bieżącego roku.

1) I.D. CROZZ: model studyjny nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży, dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.
2) T-Roc: model studyjny bliski seryjnemu, nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży, dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.
3) Polo GTI: model studyjne bliski seryjnemu. Nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży dlatego nie podlegają przepisom 1999/94 EG.
4) Golf Sportsvan: model studyjne bliski seryjnemu, nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży dlatego nie podlegają przepisom 1999/94 EG.
5) Golf GTI (169 kW/230 KM), zużycie paliwa w l/100 km: w mieście 8,2-7,8 / poza miastem 5,5-5,3 / w cyklu mieszanym 6,4-6,3; emisja CO2 w g/km: 148-145 (w cyklu mieszanym); klasa wydajności: D.
6) Golf GTI Performance (180 kW/245 KM), zużycie paliwa w l/100 km:
w mieście 8,7-8,2/ poza miastem 5,4-5,2 / w cyklu mieszanym 6,6-6,3; emisja CO2 w g/km: 150-144 (w cyklu mieszanym); klasa wydajności: D-C.
7) up! GTI: model studyjne bliski seryjnemu. Nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży dlatego nie podlegają przepisom 1999/94 EG.

Zdjęcia: Volkswagen