MotoNews.pl

Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo

13 października 2017

Kategoria | Sport
Peugeot-L750-R-HYbrid-Vision 3

Peugeot L45, kierowany przez Dario Restę, zwyciężył 30 maja 1916 roku w legendarnym wyścigu Indianapolis 500 ze średnią prędkością 135 km/h. Sto lat później, w maju 2016 roku, dla uczczenia setnej rocznicy zwycięstwa w Indianapolis, Peugeot wspólnie z Peugeot SPORT zaprezentowali model Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo. Przy okazji wprowadzenia do sprzedaży 18 października tego roku nowej gry wideo Gran Turismo Sport na PlayStation®4, Peugeot i Peugeot SPORT prezentują nową, bardziej rasową i sportową wersję tego samochodu: Peugeot L 750 R HYbrid Vision Gran Turismo.

Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo

Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo to bardziej rasowa, ekstremalna wersja L50 R HYbrid Vision Gran Turismo jest zapowiedzią niepowtarzalnych doznań z jazdy. Obydwa modele, doskonale trzymające się drogi, tworzące wręcz jedność z nawierzchnią, odpowiadają w pełni kanonom stylistycznym marki Peugeot.

Podobnie jak Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo, również Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo został zaprojektowany zgodnie z wymaganiami określonymi dla samochodów wyścigowych i otrzymał samonośne, karbonowe nadwozie. Wersja ta bez wątpienia dostarczy jego użytkownikom moc wyjątkowych doznań z jazdy.

W ustawicznym dążeniu do zwiększania efektywności energetycznej, Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo został wyposażony w silnik spalinowy współpracujący z silnikiem elektrycznym. Jednostka spalinowa osiąga moc 580 KM przy maksymalnych obrotach 10 000 obr./minutę. Moc silnika elektrycznego wynosi 170 KM, co zapewnia Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo łączną moc 750 KM. Jego źródłem zasilania jest akumulator litowo-jonowy chłodzony cieczą. Przeniesienie napędu zapewnia 7-stopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów, bazująca na najnowszych technologiach stosowanych w samochodach wyczynowych. Całość zespołu napędowego umieszczona została na wysokości tylnej osi.

Wyposażony w dwuobwodowy, hydrauliczny układ hamulcowy z 4 wentylowanymi tarczami z kompozytów węglowych, regulowane zawieszenie zmieniające wielkość prześwitu zależnie od prędkości i kute, magnezowe felgi, Peugeot L 750 R HYbrid Vision Gran Turismo został zaprojektowany z myślą o maksymalnie aerodynamicznych kształtach i jak najniższej masie, które przekładają się na rekordowo wysokie osiągi.

Przy masie 825 kg, o 175 kg mniejszej od Peugeot L 500 R HYbrid Vision Gran Turismo, samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2.4 s.

Niezależnie od tego, którą wersję wybierzemy, obydwie bestie będą potrafiły dostosować się do 17 kierunków i licznych tras dostępnych w grze Gran Turismo Sport.

Zdjęcia: Peugeot