MotoNews.pl

Dojrzała i elegancka – nowa Mazda6

26 lipca 2018

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Mazda6 7

Nowa Mazda6 Sedan i Sport Kombi, flagowy model w ofercie tej marki, w swojej najnowszej odsłonie jest propozycją najpełniejszą i najbardziej wszechstronną, o podwyższonej jakości niemal wszystkich elementów składowych. Wyróżnia ją dojrzalszy styl nadwozia, elegancki a nawet wyrafinowany, a także gruntowne zmiany we wnętrzu, w tym zupełnie nowe siedzenia przednie i tylne. W detalach i sposobie wykończenia widoczna jest jakość właściwa dla klasy premium. W modelach wyposażonych w system multimedialny MZD Connect dostępne będą usługi Apple Car Play i Android Auto.

Nowa Mazda6 Sedan i Sport Kombi

Nowe rozwiązania techniczne podnoszą parametry wszystkich układów napędowych SKYACTIV. Na wzrost dynamiki jazdy składają się również inne ulepszenia: zwiększona sztywność nadwozia, modyfikacje układu kierowniczego i zawieszenia, poprawiona wydajność aerodynamiczna oraz korekty w dziedzinie NVH (ograniczania hałasu, wibracji i dyskomfortu).
Podniesiony został także poziom bezpieczeństwa. Nowa Mazda6 wyposażona jest w jeszcze szerszym zakresie w systemy wspomagające kierowcę. Do nowoczesnych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo czynne, nazywanych i-ACTIVSENSE, należą tutaj aktywny tempomat Mazda Radar Cruise Control MRCC z systemem Stop & Go* oraz system kamer 360°*.

STYL NADWOZIA

  • W przeprojektowanej przedniej części nadwozia uwagę zwracają bardziej wyraziste, głębiej rzeźbione formy. Mocno zaakcentowany horyzontalizm podkreśla niskie położenie środka ciężkości i pewne osadzenie sylwetki na szerzej rozstawionych kołach.
  • Nowy grill przedni wyróżnia się niżej schodzącą dolną krawędzią, której charakterystyczna ozdobna listwa rozchodzi się na boki, podkreślając partię reflektorów.
  • Kratka grilla wsunięta jest głębiej w oprawę, a jej wzór jest bardziej przestrzennym, intrygującym układem małych kostek, co wzmacnia wrażenie trójwymiarowości w opracowaniu przodu nadwozia.
  • Nowe reflektory otrzymują smukły, rozciągnięty kształt. Diodowe kierunkowskazy tworzą linię biegnącą wzdłuż górnych krawędzi zespolonych lamp, a charakterystyczna dla marki grafika świetlna wydaje się przecinać powierzchnię szkła reflektora, wywołując silniejsze wrażenie, gdy światła są zapalone.
  • Światła przeciwmgielne są teraz wkomponowane w zespół reflektorów głównych. Dzięki temu zaokrąglone skraje przednich zderzaków mają bardziej horyzontalne formy, podkreślając sylwetkę stabilnie rozpartą na szerokim rozstawie kół.
  • Lakierowane partie nadwozia rozciągają się w nowej Maździe 6 na dolny pas tylnego zderzaka, czego efektem jest bardziej zwarty wygląd i wysoka postrzegalna jakość.
  • Nadwozie sedan wyróżnia się nowym opracowaniem tylnej powierzchni pokrywy bagażnika wraz z prostą listwą ozdobną biegnącą wzdłuż krawędzi, z korzyścią dla elegancji wyglądu tej partii nadwozia.
  • Rury wydechowe obecnie rozstawione są szerzej, bliżej naroży pojazdu, a ich średnica została zwiększona.
  • Felgi ze stopu aluminium *, o średnicy 17 i 19 cali, mają nowe wzory – są ciekawiej ukształtowane i sprawiają wrażenie większych niż w rzeczywistości.
  • W gamie dostępnych kolorów nadwozia dotychczasowy odcień Soul Red zostaje zastąpiony nowym Soul Red Crystal.

STYL WNĘTRZA

  • Nowością w ofercie Mazdy jest poziom wyposażenia SkyDREAM, który łączy w sobie najwyższą jakość, najlepsze materiały i zestawienia kolorystyczne zarezerwowane dla tej wersji. W skład pakietu wchodzą siedzenia obszyte skórą Nappa oraz detale z prawdziwego drewna sen i z syntetycznego zamszu.
  • W wersji wyposażenia SkyPASSION i SkyDREAM po raz pierwszy w ofercie Mazdy pojawia się system wentylacji przednich foteli.
  • Siedzenia przednie i tylne zostały zaprojektowane całkowicie na nowo. Posiadają szersze i grubsze poduszki oraz większą powierzchnią pokrytą skórą i tkaniną, dzięki czemu zapewniają wyższy komfort i jednocześnie doznanie jakości właściwe dla modelu flagowego.
  • Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie prezentuje najważniejsze parametry jazdy w polu widzenia drogi (obecnie w standardzie na wszystkich poziomach wyposażenia).
  • Nowością, która do samochodów Mazda trafia wraz z nową Mazdą 6, jest środkowy ekran o przekątnej ośmiu cali. W modelach SkyPASSION i SkyDREAM występuje wyświetlacz ciekłokrystaliczny o przekątnej siedmiu cali z tranzystorem cienkowarstwowym (TFT LCD), umieszczony na panelu wskaźników przed kierowcą.
  • Usługi Apple Car Play i Android Auto będą dostępne w nowej Maździe 6 w ofercie akcesoryjnej do końca 2018 r.
  • Cała tablica rozdzielcza i boczne obicia drzwi zostały przeprojektowane. Obecnie środkowe i boczne dysze nawiewu powietrza znajdują się na jednakowej wysokości, by wzmacniać efekt wizualny rozchodzenia się konsoli wskaźników na boki.
  • Nowy schowek pod środkowym podłokietnikiem tylnej kanapy wyposażony jest w dwa porty USB, które umożliwiają pasażerom ładowanie urządzeń mobilnych.
  • Lampki do czytania przy siedzeniach przednich i tylnych* podnoszą poziom wygody i bezpieczeństwa.

UKŁADY NAPĘDOWE SKYACTIV

  • W silnikach benzynowych SKYACTIV-G 2.0 i SKYACTIV-G 2.5, jak również w niskoemisyjnym silniku Diesla SKYACTIV-D 2.2 wprowadzone zostały nowe rozwiązania techniczne.
  • Moment obrotowy osiągany przy niskich obrotach został podwyższony w celu zapewnienia szybszej reakcji na wciśnięcie gazu przy ruszaniu z miejsca. Efektem korekt w akcji pedału gazu jest poprawa zdolności pojazdu do przyśpieszania.
  • Wszystkie silniki homologowane są zgodnie z wymogami nowego cyklu testowego WLTP/RDE i spełniają normy emisyjne Euro 6d-Temp.
  • Podwyższony poziom momentu obrotowego dostępnego w niskim zakresie obrotów zapewnia szybszą reakcję na wciśnięcie gazu. Dzięki poprawieniu reakcji na wciśnięcie pedału gazu możliwe jest bardziej precyzyjne dawkowanie przyśpieszania.
  • Silnik SKYACTIV-D 2.2 (zużycie paliwa: 4,4-5,4 l/100 km, emisje CO2: 117 – 142 g/km)* został wzbogacony o technologię spalania Rapid Multi-stage. Zastosowanie tłoków o nowym jajowatym wgłębieniu w denkach oraz wielopunktowych wtryskiwaczy piezoelektrycznych o ultraszybkiej reakcji pozwala zapewnić większą wydajność procesu spalania.
  • Nowy system katalizatora SCR (Selektywnej Redukcji Katalitycznej) na bazie mocznika znacząco obniża poziom emisji tlenków azotu (NOx). Efektem są znakomite wyniki w zakresie poszanowania środowiska i spełnienie nowych norm emisyjnych Euro 6d-Temp.
  • Zawory wydechowe o trzonkach wypełnionych sodem poprawiają charakterystykę rozpraszania ciepła, a zawory sterujące przepływem chłodziwa podnoszą wydajność rozgrzewania silnika w celu uzyskania niższego zużycia paliwa w warunkach rzeczywistej eksploatacji.
  • Nowy, dwustopniowy układ doładowania z dwiema turbinami podnosi moc maksymalną ze 175 do 184 KM, i maksymalny moment obrotowy z 420 do 445 Nm.
  • Regulator ciśnienia doładowania DE Boost Control z wielką precyzją dostosowuje poziom generowanego momentu obrotowego do zmian położenia pedału gazu. Dzięki temu chwilowe osiągi silnika wiernie odzwierciedlają intencje kierowcy.
  • Modyfikacje w zakresie zarówno systemu Natural Sound Smoother jak i Natural Sound Frequency Control zapewniają jeszcze niższy poziom hałasu podczas jazdy w połączeniu z przyjemniejszym brzmieniem silnika.
  • W silniku SKYACTIV-G 2.0 (zużycie paliwa: 6,1-6,6 l/100 km, emisje CO2: 139 -150 g/km)* zastosowano szereg ulepszeń: nowe, wysokoprzepływowe kolektory dolotowe, podwyższone ciśnienie mieszanki paliwowo-powietrznej, przeprojektowane dysze wtryskiwaczy wielopunktowych, nowe tłoki z płaszczami uformowanymi asymetrycznie w kształt baryłkowaty, zawór regulacyjny obiegu chłodziwa podnoszący wydajność rozgrzewania silnika oraz asymetryczne pierścienie zgarniające.
  • W efekcie tych modyfikacji moment obrotowy w niskim zakresie obrotów został podwyższony o 6,2%, a uzyskana dodatkowa wydajność z łatwością spełnia normy nowych cykli testowych WLTP / RDE, wiarygodniejszych od dotychczasowego cyklu WLTP / RDE. Emisje cząstek stałych są na poziomie znacznie poniżej limitów, nie wymagając zastosowania filtra cząstek stałych dla silników benzynowych.
  • Silnik SKYACTIV-G 2.5 (zużycie paliwa: 6,7-6,8 l/100 km, emisje CO2: 153 – 156 g/km)* cechuje się wysokim stopniem sprężania 13,0:1, obniżoną masą bloku wykonanego ze stopu aluminium i zastosowaniem wałka równoważącego, który zmniejsza tendencję do wibracji niskich częstotliwości podczas pracy na niskich obrotach.
  • Nowy system wyłączania zbędnych cylindrów obniża zużycie paliwa podczas jazdy ze stałą prędkością 80 km/h.
Zdjęcia: Mazda