MotoNews.pl

Nowe BMW serii 8 Coupe

17 czerwca 2018

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
BMW-Seria-8-Coupe-2018 19

BMW otwiera nowy rozdział w fascynującej historii samochodów sportowych. Wprowadzenie na rynek nowego BMW serii 8 Coupe jest dla bawarskiego producenta samochodów klasy premium niezwykle dynamicznym startem jego aktualnej ofensywy modelowej w segmencie samochodów luksusowych. Nowe BMW serii 8 Coupe prezentuje się jako samochód marzeń o wybitnych osiągach, emocjonującym wyglądzie, luksusowym i bardzo nowoczesnym wyposażeniu w zakresie wskazań i obsługi, wspomagania kierowcy i łączności sieciowej.

Nowe BMW serii 8 Coupe

Fascynująca dynamika jazdy była głównym celem procesu projektowego nowego BMW serii 8 Coupé. Karoseria, napęd i układ jezdny zostały konsekwentnie zaprojektowane pod kątem maksymalnej zwinności, precyzji i pewności siebie godnej samochodu sportowego najwyższej klasy. Szczególnie mocne silniki połączono tu z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive i rozwiązaniami z zakresu BMW EfficientLightweight. Chrzest bojowy nowego modelu BMW M8 GTE miał miejsce w długodystansowych wyścigach FIA WEC i IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) w Ameryce Północnej. Seryjny samochód oferuje teraz dynamiczną jazdę w najbardziej luksusowej formie.

Na szczycie palety modeli stoi BMW M850i xDrive Coupé z nowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 390 kW / 530 KM. Równolegle z tym modelem BMW M Performance w listopadzie 2018 r. na rynek wejdzie też BMW 840d xDrive Coupé z wyjątkowo mocnym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 235 kW / 320 KM.

Wygląd zewnętrzny: nowy design tworzy sportową estetykę

Wygląd zewnętrzny BMW serii 8 Coupé stanowi nowoczesną interpretację sportowej estetyki, która wyraża ekskluzywność i zmysłowość. Model seryjny spełnia w ten sposób oczekiwania, jakie rozbudziło BMW Concept serii 8. Nowe BMW serii 8 Coupé demonstruje dynamiczny charakter intensywniej niż jakiekolwiek wcześniejszy model tej marki poprzez wyrazisty wyprofilowanie powierzchni karoserii. Duże powierzchnie podzielone są przez minimalistyczne i precyzyjnie poprowadzone linie przetłoczeń. O proporcjach nowego BMW serii 8 Coupé decyduje niskie zawieszenie, wydłużona sylwetka z niską powierzchnią bocznych szyb, elegancka linia dachu oraz duży rozstaw osi i kół. Zewnętrzne wymiary – długość 4843 mm, szerokość 1902 mm i wysokość 1341 mm – oraz rozstaw osi wynoszący 2822 mm dają temu dwudrzwiowemu autu mocną prezencję.

Trójwymiarowo ukształtowany pas przedni i duże wloty powietrza, które w BMW M850i xDrive Coupé i w połączeniu z pakietem sportowym M są jeszcze bardziej dominujące, a także precyzyjne kontury maski silnika w imponujący sposób oddają moc tego sportowego samochodu. Nisko umieszczone nerki BMW mają heksagonalne kontury i jednoczęściową ramkę. Reflektory diodowe są tutaj tak płaskie, jak w żadnym innym dotychczasowym modelu. Opcjonalnie oferowane są światła laserowe BMW z adaptacyjnym oświetleniem jezdni i funkcją Selective Beam.

Powierzchnie za przednimi kołami są wklęsłe, a za tylnymi kołami mają mocną wypukłość. W połączeniu z mocno zwężającą się nadbudową kabiny tworzy to muskularną partię barkową. Z tyłu połączenie poziomych i ukośnych linii podkreśla szerokość i niski środek ciężkości auta. Szeroko rozstawione diodowe lampy tylne dodatkowo podkreślają ten efekt.

Precyzyjne detale optymalizują aerodynamikę i masę

Całkowicie osłonięte podwozie, aktywne klapy powietrza oraz zasłony powietrzne ze skrzelami zmniejszają opory powietrza aerodynamicznej karoserii nowego BMW serii 8 Coupé. Również wąskie nóżki lusterek przyczyniają się do optymalizacji opływu powietrza. Dokładka przedniego zderzaka w BMW M850i xDrive Coupé dodatkowo minimalizuje wypór przedniej osi przy dużych prędkościach. Dach nowego BMW serii 8 Coupé ma pośrodku wgłębienie przypominające podwójną wypukłość klasycznych samochodów wyścigowych.

Ten wyrazisty kształt zdobi również opcjonalny dach z karbonu. Dach z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) oferowany po raz pierwszy w standardowym modelu BMW dodatkowo obniża środek ciężkości pojazdu. Opcjonalny pakiet Carbon listwy wlotów powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, spojler tylny i dyfuzor tylny z karbonu.

Wnętrze: sportowe wrażenia z jazdy, relaksująca, luksusowa atmosfera

Nowoczesną i minimalistyczną stylistykę widać również we wnętrzu nowego BMW serii 8 Coupé. Tworzy relaksującą i luksusową atmosferę. Wzdłużna orientacja wszystkich linii kieruje przy tym wzrok do przodu, co sprzyja sportowej atmosferze jazdy. Wszystkie elementy obsługi są logicznie pogrupowane. Klarowne powierzchnie skutecznie podkreślają wysoką jakość materiałów. Powierzchnie dekoracyjne ograniczono tylko do typowego w samochodach sportowych połączenia między konsolą środkową a deską rozdzielczą.

Nowe fotele sportowe obite są standardowo skórą Vernasca. Wyposażenie standardowe obejmuje również górną część boczków drzwi i deskę rozdzielczą w skórze Nappa. Niska pozycja siedzenia na dwóch tylnych miejscach umożliwia zintegrowanie funkcji zagłówków z oparciami. Oparcie kanapy tylnej dzielone standardowo w proporcjach 50:50 składa się, umożliwiając powiększenie bagażnika o pojemności 420 l.

Luksusowy charakter nowego BMW serii 8 Coupé można dodatkowo podkreślić wysokiej klasy wyposażeniem dodatkowym. W ofercie jest m.in.: kluczyk BMW z wyświetlaczem, system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym, klimatyzacja foteli, Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System oraz aplikacje szklane na wybranych elementach obsługi. Oprócz tego dostępnych jest wiele specyficznych opcji BMW Individual dla tego modelu.

Nowy silnik V8 o imponującej mocy i dźwięku

W BMW M850i xDrive Coupé zadebiutuje nowy silnik V8. Jednostka o pojemności 4,4 l z technologią M Performance TwinPower Turbo łączy fascynujące oddawanie mocy z równie imponującym brzmieniem dodatkowo wzmocnionym przez sportowy układ wydechowy ze sterowanymi przepustnicami. Oprócz skrzyni korbowej gruntownie zmodernizowano też turbosprężarki umieszczone w przestrzeni V pomiędzy rzędami cylindrów, bezpośredni wtrysk benzyny, izolację termiczną i układ przewodów chłodzących, jak również zapłon i elektronikę silnika. Aby zapewnić optymalną charakterystykę pracy i wytrzymałość, nowy ośmiocylindrowy silnik został poddany gruntownym testom obejmującym wszystkie potencjalne sytuacje obciążeniowe, od długotrwałego obciążenia na biegu jałowym po bardzo dynamiczne strojenie na Pętli Północnej toru Nürburgring. Emisja spalin optymalizowana jest przez filtr cząstek stałych do silników benzynowych
i odpowiada wymogom normy Euro 6d-TEMP.

Dzięki zwiększeniu mocy o 50 kW / 68 KM (bez zwiększania masy), w porównaniu z poprzednim silnikiem, nowa jednostka V8 osiąga obecnie 390 kW / 530 KM w zakresie od 5500 do 6000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 750 Nm dostępny jest w szerokim zakresie od 1800 do 4600 obr/min. Nowe BMW M850i xDrive Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,7 s.

Elastyczny, wydajny, sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny

Nowe BMW 840d xDrive Coupé to kolejna niepowtarzalna interpretacja sportowego samochodu. Niespotykane u konkurencji zastosowanie silnika wysokoprężnego zapewnia atrakcyjne połączenie potężnej elastyczności i niskiego zużycia paliwa. Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l z turbodoładowaniem BMW TwinPower oferuje moc 235 kW / 320 KM i maksymalny moment obrotowy 680 Nm już od 1750 obr/min.

Charakterystyka mocy silnika z doładowaniem stopniowym umożliwia też spokojną jazdę na niskich obrotach. A także przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Mocnemu obciążeniu towarzyszy soczyste brzmienie sportowego układu wydechowego specjalnie przystosowanego do tego modelu. Dzięki wzorowej wydajności silnik podkreśla również charakter nowego BMW serii 8 Coupé jako samochodu sportowego sprawdzającego się również na długich trasach, który nawet po przejechaniu setek kilometrów gwarantuje radość z jazdy bez zmęczenia i bez tankowania. Oczyszczanie spalin, w tym katalizator SCR z wtryskiem mocznika, jest zgodne z normą Euro 6d-TEMP.

8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, regulowana blokada mechanizmu różnicowego

Silniki napędzają auto za pośrednictwem zmodernizowanej 8-stopniowej sportowej skrzyni Steptronic. Większa rozpiętość przełożeń, nowy sterownik skrzyni i zoptymalizowane sterowanie hydrauliczne zwiększają dynamikę zmiany biegów, wydajność i komfort pracy przekładni. W wyposażeniu standardowym oferowane są też łopatki przy kierownicy do ręcznej zmiany biegów.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive działa wydajniej niż kiedykolwiek dotąd. Dzięki szybkiemu, precyzyjnemu i w pełni adaptacyjnemu rozdziałowi momentu obrotowego pomiędzy przednie i tylne koła zapewnia optymalną trakcję i stabilność jazdy nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. Większe przeniesienie napędu na tył zapewnia przy tym właściwości jezdne typowe dla samochodów sportowych BMW. Regulowana blokada mechanizmu różnicowego napędu tylnej osi w BMW M850i xDrive Coupé oferowana w wyposażeniu standardowym sprzyja sportowej jeździe. Blokada elektromotoryczna ogranicza kompensację różnicy obrotów pomiędzy tylnym kołem po wewnętrznej i zewnętrznej stronie zakrętu. Umożliwia to bardzo dynamiczne przyspieszanie na wyjściu z zakrętu.

Układ jezdny: idealny pakiet gwarantujący najlepsze osiągi

Zasada konstrukcyjna i zestrojenie układu jezdnego zostały dobrane tak, aby wykorzystać dynamiczny potencjał napędu oraz warunki koncepcyjne nowego BMW serii 8 Coupé w celu uzyskania maksymalnych osiągów w samochodzie sportowym. Optymalna masa, niski środek ciężkości i równomierny rozkład masy na osie oraz duży rozstaw kół i osi, sztywna struktura karoserii oraz korzystne właściwości aerodynamiczne stanowią idealną podstawę do tego celu. Ponadto wszystkie standardowe i opcjonalnie dostępne obręcze kół ze stopów lekkich mają ogumienie mieszane, których właściwości trakcyjne uwzględniono przy zestrojeniu układu jezdnego. Drążki skrętne na przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i płyta wzmacniająca
w pięciowahaczowej osi tylnej optymalizują sztywność i połączenie elementów układu jezdnego z karoserią. Maksymalnie zwiększone pochylenie kół obu osi zwiększa potencjał transmisji napędu przy dużych prędkościach na zakrętach.

Wyposażenie standardowe nowego BMW serii 8 Coupé obejmuje adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Pozwala to na precyzyjne dozowanie resorowania i amortyzacji, które umożliwia kierowcy wyczucie nawierzchni. Dostępny w wyposażeniu standardowym zintegrowany aktywny układ kierowniczy zmniejsza średnicę zawracania, zwiększa zwinność i optymalizuje stabilność podczas zmiany pasa ruchu lub pokonywania zakrętów przy wyższych prędkościach. Sportowe właściwości jezdne dodatkowo podnosi opcjonalna aktywna stabilizacja przechyłów bocznych oferowana w nowym BMW M850i xDrive Coupé jako wyposażenie dodatkowe. Umożliwia on wyjątkowo szybką i precyzyjną kompensację sił poprzecznych przy dynamicznych manewrach, zwiększając zwinność i stabilność jazdy zarówno podczas wchodzenia w zakręt jak i wychodzenia z niego. System zwiększa też komfort podczas jazdy na wprost. Elektroniczne nastawniki przeciwdziałają wstrząsom powodowanym przez nierówności na jezdni.

Model BMW M Performance, pakiet sportowy M i pakiet sportowy M Technik o specyficznym wyposażeniu

Standardowe wyposażenie nowego BMW M850i xDrive Coupé obejmuje również wyjątkowo mocny sportowy układ hamulcowy M i 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z oponami High Performance. Model BMW M Performance można poznać również też po ekskluzywnych elementach karoserii w kolorze Cerium Grey, tylnym spojlerze M i podświetlanych listwach progowych z oznaczeniem modelu. Do tego dochodzi wyposażenie wchodzące w skład pakietu sportowego M oferowanego w nowym BMW 840d xDrive Coupé. Są to fotele wielofunkcyjne, skórzana kierownica M oraz listwy ozdobne w postaci plecionki ze stali nierdzewnej. Pakiet sportowy M obejmuje również 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, sportowy układ hamulcowy M oraz podświetlane listwy progowe z logo M. Kolejną opcją w BMW 840d xDrive Coupé jest pakiet sportowy M Technik obejmujący 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z oponami High Performance, jeszcze mocniejszy sportowy układ hamulcowy M, regulowaną blokadę mechanizmu różnicowego, spojler tylny M i błyszczące obramowania BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym zakresie.

Duży wybór zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę

Komfort i bezpieczeństwo nowego BMW serii 8 Coupé można zoptymalizować dzięki szerokiej gamie zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę. Wybór obejmuje aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, asystenta kierowania i pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z ochroną przed kolizjami bocznymi i asystentem omijania, system BMW Night Vision oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd.

Asystent parkowania oprócz kierowania przejmuje też przyspieszanie i hamowanie. W skład systemu wchodzi również asystent cofania umożliwiający wygodną jazdę wstecz na odległość do 80 metrów. Kieruje on pojazdem dokładnie po torze ostatnio przejechanego na wprost odcinka.

Nowa koncepcja wskazań i obsługi BMW Operating System 7.0

Standardowa w nowym BMW serii 8 Coupé koncepcja wskazań i obsługi BMW Operating System 7.0 w optymalny sposób dostarcza kierowcy odpowiednie informacje we właściwym czasie. Zestaw wskaźników oraz monitor pokładowy o przekątnej 10,25 cala umożliwiają wyświetlanie indywidualnych i spersonalizowanych wskazań. Płaska struktura menu dostosowana do obsługi dotykowej umożliwia szybki dostęp do wszystkich ustawień i funkcji. Treści zależne od sytuacji obejmują również wskazanie sił przyspieszeń poprzecznych podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Do interakcji multimodalnej kierowca może korzystać z przycisków na kierownicy, kontrolera iDrive, ekranu dotykowego oraz sterowania głosem i gestami. Standardowy BMW Live Cockpit Professional zawiera w pełni cyfrowy zestaw instrumentów z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala, na środku którego można na przykład wyświetlić mapę nawigacyjną. Konsekwentny interfejs graficzny tworzy z monitorem pokładowym harmonijny zespół ekranów. Standardowe wyposażenie obejmuje też wyświetlacz BMW Head-Up o większej powierzchni wskazań, nowych informacjach
i zoptymalizowanej grafice.

Bezproblemowe połączenie pojazdu z urządzeniami cyfrowymi zapewnia osobisty asystent mobilności BMW Connected. Usługi cyfrowe dostępne w nowym BMW serii 8 Coupé to m.in. ostrzeganie przed zagrożeniami dzięki skomunikowaniu z innymi samochodami BMW, aktualizacja oprogramowania „over the air”, integracja Microsoft Office 365 i Skype for Business, a także kluczyk cyfrowy BMW umożliwiający dostęp do pojazdu i uruchamianie silnika za pośrednictwem smartfona.

Zdjęcia: BMW