MotoNews.pl

Światowa premiera w Paryżu: nowa wersja Audi R8 LMS

08 października 2018

Marka, model | ,
Audi-R8-LMS-2018 10

Audi Sport customer racing prezentuje czwarty już nowy model na przestrzeni ostatnich czterech lat. W ślad za zupełnie nową, drugą generacją Audi R8 LMS z roku 2015, za Audi RS 3 LMS TCR z 2016 i Audi R8 LMS GT4 z 2017, 2 października br., podczas Wystawy Motoryzacyjnej w Paryżu, pokazana została udoskonalona wersja Audi R8 LMS GT3.

Audi R8 LMS

Model ten został zaprezentowany wszystkim zwiedzającym przez Michaela-Juliusa Renza, dyrektora zarządzającego Audi Sport GmbH oraz przez Chrisa Reinke, szefa Audi Sport customer racing. Nowa wersja tego odnoszącego sukcesy w sprinterskich i długodystansowych wyścigach na całym świecie samochodu, została precyzyjnie dopasowana do wymagań klientów skupiających się na zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych oraz na kwestach kosztowych.

Bathurst, Daytona, Dubaj, Laguna Seca, Nürburgring, Sepang, czy Spa – odkąd Audi R8 LMS zadebiutowało w roku 2015 na światowych torach, jego nazwa jest regularnie grawerowana na pucharach zwycięzców najważniejszych wyścigów długodystansowych. Tytuły mistrzowskie zdobywane na całym świecie i sukcesy w seriach wyścigowych FIA GT World Cup i Intercontinental GT Challenge, również wpisują się na listę triumfów tego jeszcze całkiem młodego samochodu. Niemniej jednak, specjaliści z Audi Sport widzą w nim sporo miejsca do dalszych ulepszeń.

„Opracowując kolejną wersję tego auta położyliśmy jeszcze większy nacisk na potrzeby naszych klientów” – mówi Chris Reinke. „Prace w etapie przedprojektowym tego udoskonalonego modelu koncentrowały się głównie na długich rozmowach z współpracującymi z nami zespołami wyścigowymi.”

Oprócz profesjonalistów, którzy za sterami tego samochodu odnoszą sukcesy na całym globie, wiele zwycięstw i tytułów wpisuje się też na listę jeżdżących nim amatorów.

Zestaw do unowocześnienia używanych już samochodów wyścigowych

Podczas prac nad najnowszą wersją R8 LMS, Audi Sport koncentrowało się na stworzeniu na potrzeby klientów jeszcze lepszej niż poprzednio bazy technicznej. Optymalizacja aerodynamiki i chłodzenia zapewnia większą spójność w różnych, dynamicznych warunkach jazdy. Kolejnym ważnym obszarem w którym dokonano udoskonaleń jest trwałość elementów przeniesienia napędu.

Cały pakiet zmian w Audi R8 LMS odpłaci zespołom lepszymi wynikami – zarówno sportowymi, jak i czysto ekonomicznymi. Umiarkowane modyfikacje koncepcji ogólnej oraz dłuższe okresy międzyobsługowe sprzęgła i skrzyni biegów, to rozsądne zmiany wspierające przede wszystkim poczynania amatorów i obiecujące sukcesy na torze. Niezależnie od tego, czy zespoły są już właścicielami drugiej generacji Audi R8 LMS, czy dopiero zamierzają kupić nowy samochód, zmiany są korzystne dla wszystkich, a ich pakiet nadaje się również do modernizacji używanych już samochodów wyścigowych.

Pierwsze egzemplarze zmodernizowanego samochodu trafią do klientów już w listopadzie. Zgodnie z wymaganiami homologacji FIA, na torach wyścigowych i w walce o punkty i tytuły mistrzowskie pojawią się w styczniu 2019.

Zdjęcia: Audi