MotoNews.pl

Porsche 911 GT2 RS Clubsport o mocy 700 KM

wtorek, 04 grudnia 2018

« poprzedni | news | następny »
Porsche-911-GT2-RS-Clubsport 7

Bliskie standardowemu, a jednocześnie spektakularne – podczas salonu samochodowego w Los Angeles swój debiut celebruje nowe Porsche 911 GT2 RS Clubsport. 700-konna, wyścigowa odmiana drogowego modelu 911 GT2 RS trafi do sprzedaży w limitowanej serii 200 egzemplarzy i może być użytkowana w ramach amatorskich wyścigów na torach oraz podczas wybranych wydarzeń motorsportowych.

„W najbliższych latach nasi klienci będą mogli ścigać się GT2 RS Clubsport nie tylko podczas imprez typu »track days« na torach wyścigowych, ale również w międzynarodowych zawodach motorsportowych. Obecnie prowadzimy bardzo owocne rozmowy z organizatorem wyścigów – grupą SRO” – powiedział dr Frank-Steffen Walliser, wiceprezes sekcji Motorsport i samochodów GT.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport

Technika nowej wyścigowej maszyny z Weissach bazuje na sportowym samochodzie o wysokich osiągach – 911 GT2 RS, podobnie jak modelu 935, który Porsche zaprezentowało 9 tygodni temu. Oba auta korzystają z tego samego silnika, co ich drogowa odmiana: ultranowoczesnego 3,8-litrowego boksera biturbo o 6 cylindrach. Moment obrotowy zamontowanej z tyłu jednostki trafia na tylne koła o szerokości 310 mm za pośrednictwem zamontowanej na sztywnych poduszkach 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej Porsche (PDK).

Tak jak we wszystkich wyścigowych wersjach 911, kierowca zmienia biegi za pomocą ergonomicznie umieszczonych łopatek przy kierownicy. Zlokalizowanie silnika za tylną osią zapewnia wyśmienitą przyczepność oraz imponującą skuteczność hamowania. Sześciotłoczkowe, wyścigowe, aluminiowe zaciski typu monoblok w połączeniu z wewnętrznie wentylowanymi, rowkowanymi stalowymi tarczami o średnicy 390 mm na przedniej osi zapewniają doskonałe wartości opóźnień. Na tylnej osi zamontowano czterotłoczkowe zaciski i 380-milimetrowe tarcze.

Podobnie jak dopuszczone do ruchu 911 GT2 RS, tak i ważąca 1390 kg wersja Clubsport jest wyposażona w system PSM (Porsche Stability Management) z kontrolą trakcji i układem zapobiegającym blokowaniu się kół (ABS). Za sprawą tzw. przełącznika map na konsoli środkowej systemy te można osobno konfigurować lub całkowicie wyłączyć, w zależności od sytuacji na drodze.

Kierownica z włókna węglowego i umieszczony za nią kolorowy wyświetlacz pochodzą z 911 GT3 R rocznik 2019. Masywna klatka bezpieczeństwa połączona z wyścigowym fotelem kubełkowym oraz sześciopunktowe pasy zapewniają maksymalną ochronę, a klimatyzacja – optymalne chłodzenie wnętrza.

Nowe Porsche 911 GT2 RS Clubsport można już zamawiać w cenie od 405 000 euro plus krajowa stawka VAT. Klienci zaczną odbierać swoje samochody począwszy od maja 2019 roku, podczas specjalnie zorganizowanych wydarzeń.

Opis techniczny Porsche 911 GT2 RS Clubsport (typ 991, generacja 2.)

Koncepcja:

  • Jednoosobowy, zbliżony do standardowego, niehomologowany samochód wyścigowy.
  • Baza: Porsche 911 GT2 RS (991.2)

Masa/wymiary:

  • Masa własna: około 1390 kg
  • Długość: 4743 mm
  • Szerokość: 1978 mm
  • Wysokość: 1359 mm
  • Rozstaw osi: 2457 mm

Silnik:

  • Chłodzony cieczą, 6-cylindrowy aluminiowy bokser biturbo, zamontowany z tyłu, ze sztywnymi mocowaniami; 3800 ccm; skok tłoka: 77,5 mm; średnica cylindra: 102 mm; moc: około 515 kW (700 KM)
  • 4 zawory na cylinder, regulacja wałka rozrządu i wzniosu zaworów Vario-Cam Plus
  • Elektroniczne zarządzanie silnikiem (Continental SDI 9)
  • Metalowy katalizator z homologacją DMSB, 100 ogniw
  • Tylny tłumik z podwójną, zamontowaną pośrodku końcówką

Przekładnia:

  • 7-biegowa skrzynia PDK ze sztywnymi mocowaniami i skróconymi ścieżkami prowadzenia drążka
  • Dwumasowe koło zamachowe
  • Wewnętrzne, ciśnieniowe smarowanie olejem z aktywnym chłodzeniem oleju
  • Dyferencjał o zwiększonym tarciu, przystosowany do wyścigów

Nadwozie:

  • Zoptymalizowane pod kątem masy nadwozie o kompozytowej, stalowo-aluminiowej konstrukcji
  • Wyścigowe tylne skrzydło z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym (CFRP)
  • Powiększone wloty powietrza ze zintegrowanymi reflektorami LED o czteropunktowym wzornictwie
  • Dach z CFRP ze zdejmowaną klapą bezpieczeństwa, zgodną z przepisami FIA, art. 275a
  • Lekka przednia pokrywa z zapinkami, wykonana z CFRP
  • Zdejmowana tylna pokrywa z zapinkami, wykonana z CFRP
  • 115-litrowy bezpieczny zbiornik paliwa FT3, napełnianie w przedniej pokrywie
  • Wspawana klatka bezpieczeństwa
  • Kubełkowy fotel Recaro z regulacją wzdłużną i wypełnieniem zgodnie ze standardem FIA 8862/2009
  • Sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa
  • System podnośnika pneumatycznego (trzy gniazda)
  • Gaśnica z elektronicznym odpalaniem

Zawieszenie:

  • Przednia oś: kolumny MacPhersona; regulowana wysokość, pochylenie kół i ich rozstaw; zoptymalizowana sztywność dzięki zastosowaniu wytrzymałych łożysk sferycznych; mocowanie kół za pomocą centralnej śruby; trójdrożne wyścigowe amortyzatory, wzmocnione drążki; elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z przekładnią o zmiennym przełożeniu; stabilizator typu „śmigło”
  • Tylna oś: zawieszenie wielowahaczowe typu MacPherson; regulowana wysokość, pochylenie kół i ich rozstaw; zoptymalizowana sztywność dzięki zastosowaniu wytrzymałych łożysk sferycznych; mocowanie kół za pomocą centralnej śruby; trójdrożne wyścigowe amortyzatory; wzmocnione drążki; stabilizator typu „śmigło”

Układ hamulcowy:

  • Dwa osobne obwody dla przedniej i tylnej osi; regulowane poprzez system balansu hamulców
  • Przednia oś: Sześciotłoczkowe, aluminiowe, wyścigowe zaciski typu monoblok ze sprężynami zapobiegającymi odskakiwaniu klocków; stalowe tarcze, wentylowane wewnętrznie, o średnicy 390 mm, wyścigowe klocki hamulcowe, zoptymalizowane kanały chłodzące hamulce
  • Tylna oś: Czterotłoczkowe, aluminiowe, wyścigowe zaciski typu monoblok ze sprężynami zapobiegającymi odskakiwaniu klocków; stalowe tarcze, wentylowane wewnętrznie, o średnicy 380 mm, wyścigowe klocki hamulcowe, zoptymalizowane kanały chłodzące hamulce

Układ elektryczny:

  • Panel instrumentów z rejestratorem danych COSWORTH ICD, stoperem Sport Chrono oraz wskaźnikiem doładowania o klasycznym wzornictwie
  • Wyjmowana kierownica Porsche z manetkami do zmiany biegów
  • PSM (Porsche Stability Management) z ABS-em, kontrolą trakcji TC i elektroniczną kontrolą stabilności ESC (z możliwością całkowitego wyłączenia)
  • Konsola środkowa z przełącznikiem mapowania do regulacji ABS-u, ESC, TC oraz przełączania pomiędzy ustawieniami obwodów opon
  • Aplikacja Porsche Track Precision Race
  • Zintegrowany sterownik do mierzenia czasów okrążeń
  • Lekki akumulator litowo-jonowy (Li-Fe-Po-), 60 Ah, szczelny, zamontowany w przestrzeni na nogi pasażera
  • Wyłącznik awaryjny w kokpicie i na zewnątrz, po lewej stronie przedniej szyby
  • Monitorowanie ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Klimatyzacja

Felgi/opony:

  • Przednia oś: jednoczęściowe kute obręcze z lekkich stopów 10,5 J x 18 ET 28 z centralną śrubą; opony transportowe Michelin 27/65-R18
  • Tylna oś: jednoczęściowe kute obręcze z lekkich stopów 12,5 J x 18 ET 46 z centralną śrubą; opony transportowe Michelin 31/71-R18

Kolor:

  • biały, lakier wodny

Cena pojazdu:

  • 405 000 euro plus lokalny podatek VAT. Dostawy od maja 2019 r.

911 GT2 RS: zużycie paliwa w cyklu łączonym 11,8 l/100 km; emisje CO2 269 g/km

Zdjęcia: Porsche

Dodaj komentarz