MotoNews.pl

Concept 508 Peugeot Sport Engineered – premiera w Genewie

czwartek, 21 lutego 2019

« poprzedni | news | następny »
Concept-508-Peugeot-Sport-Engineered 6

Peugeot Sport poinformował 18 października 2018 r. o planach uruchomienia seryjnej produkcji gamy zelektryfikowanych modeli o ponadprzeciętnych osiągach. Zapowiedzią nowej linii samochodów jest prezentowany już wkrótce przez Peugeot, w ramach światowej premiery na Salonie Samochodowym Genewa 2019, model koncepcyjny Concept 508 Peugeot Sport Engineered.

Concept 508 Peugeot Sport Engineered

Dzięki wersjom GT i GTi by Peugeot Sport, Peugeot już obecnie oferuje samochody o doskonałych parametrach użytkowych. Już pod koniec roku w ofercie marki pojawią się wersje HYBRID i HYBRID4. Concept 508 Peugeot Sport Engineered idzie jeszcze dalej i zapowiada nową linię zelektryfikowanych modeli o ponadprzeciętnych osiągach.

Poprzez tę strategię Peugeot dowodzi, że napęd elektryczny może być źródłem nowego rodzaju inteligentnych osiągów, które łączą intensywność doznań z jazdy z efektywnością energetyczną.
Opracowanie nowej linii produktów powierzono działowi Peugeot Sport, który od zawsze zajmuje się wyczynowymi modelami Peugeot i projektuje najbardziej sportowe wersje modeli marki.
Peugeot Sport swoją renomę zawdzięcza przede wszystkim modelom konstruowanym na potrzeby najwyższej rangi międzynarodowych wyścigów. Ma na swoim koncie takie osiągnięcia jak wyczynowe wersje 908 i 3008 DKR, które zwyciężały w wyścigu 24H Le Mans i rajdzie Dakar, czy też 208 R2, 308 Racing-Cup i 308 TCR.

Efekty bogatego know-how Peugeot Sport są również widoczne na zwykłych drogach. Zespół pracował nad takimi modelami, jak Peugeot RCZ-R (2013), 208 GTi 30th (2014) i 308 GTi by Peugeot Sport (2015).

Peugeot Sport w pracy nad obecnym modelem koncepcyjnym korzystał z doświadczenia zdobytego przy dwóch prekursorskich samochodach koncepcyjnych:

  • ultraefektywnym 208 HYbrid FE (2013), o osiągach porównywalnych z wersjami GTi przy poziomie zużycia paliwa i emisji spalin niższym niż w przypadku najmniejszego spalinowego silnika z tamtego okresu. Wiele wprowadzonych w nim optymalizacji pozwoliło obniżyć emisję do 46 g CO2/km, bez uszczerbku dla osiągów. Samochód przyspieszał od 0 do 100 km/h w zaledwie 8 sekund,
  • wyróżniającym się oszołamiającymi osiągami modelem 308 R HYbrid Concept (2015) o łącznej mocy 500 KM, 730 Nm momentu obrotowego i przyspieszeniami od 0 do 100 km/h w ciągu 4 sekund.

Samochód koncepcyjny 508 Peugeot Sport Engineered łączy w sobie to, co najlepsze z tamtych modeli z jednoczesnym wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. To zapewnia mu wyjątkową efektywność energetyczną i niezrównaną dynamikę.

Potęga zaawansowanych technologii

Konstruktorzy Peugeot Sport połączyli w tym modelu trzy silniki (PureTech 200, silnik elektryczny o mocy 110 KM z przodu i silnik elektryczny o mocy 200 KM z tyłu), dwa rodzaje energii i cztery koła napędzane, zapewniające spektakularne przyspieszenia i generujące 500 Nm momentu obrotowego. Te parametry zapewniają modelowi Concept 508 Peugeot Sport Engineered osiągi porównywalne z samochodem napędzanym silnikiem spalinowym o mocy 400 KM:

  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,3 s
  • 400 m ze startu zatrzymanego: 12,5 s
  • 1000 m ze startu zatrzymanego: 23,2 s
  • przyspieszenie 80-120 km/h: 2,5 s
  • przyspieszenie 80-180 km/h: 9,3 s
  • prędkość maksymalna: 250 km/h.

Osiągom towarzyszy emisja spalin na poziomie zaledwie 49 g CO2/km (w cyklu WLTP)!

Odpowiednio do osiągów został dostosowany układ hamulcowy z wentylowanymi przednimi tarczami o średnicy 380 mm. Tarcze zamontowane na aluminiowych kielichach są hamowane za pomocą klocków dociskanych czterema tłoczkami (o średnicy 38 i 41 mm), które pracują w stałych zaciskach.

Doskonały układ jezdny nowego Peugeot 508 ma specyficzne nastawy (obniżone zawieszenie, zmieniony algorytm pracy amortyzatorów i zwiększony o 24 mm z przodu i o 12 mm z tyłu rozstaw kół) oraz bardziej precyzyjny i bardziej skuteczny układ kierowniczy. To wszystko zapewnia większą przyjemność prowadzenia.

Opony o najwyższych parametrach zostało dobrane dla tego samochodu w partnerskiej firmie Michelin. Concept 508 Peugeot Sport Engineered wyposażono w opony Pilot Sport 4S o rozmiarze 245/35 R20, wybranych ze względu na ich skuteczność przeniesienia napędu, która przesuwa bardzo daleko granice przyczepności.

„Stworzymy najbardziej sportową linię produktów, jaką kiedykolwiek mieliśmy w Peugeot! Marzyliśmy o tym od dawna. Dziś elektryfikacja pozwala nam to w końcu zrobić”.
Bruno FAMIN – dyrektor generalny Peugeot Sport

Kwintesencja obydwu światów

Concept 508 Peugeot Sport Engineered idealnie wpisuje się w filozofię nowej linii zelektryfikowanych samochodów o wysokich osiągach i zapoczątkowuje świat spotęgowanych technologii, możliwości samochodu i doznań z jazdy.

Bezkompromisowe osiągi łączą się w nim z zaletami hybrydy typu plug-in. Akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh znacząco zwiększa efektywność energetyczną, umożliwiając pokonanie w trybie w 100% elektrycznym nawet 50 km (w cyklu WLTP).

W trybie Sport, aktywnym do prędkości 190 km/h, połączona moc silnika spalinowego i silników elektrycznych umożliwia spektakularne przyspieszenia w każdej sytuacji!
Nowy model koncepcyjny Peugeot zapewnia wyjątkową przyjemność jazdy, a jednocześnie jest wzorem pod względem poziomu emisji CO2.

Wyraźniej podkreślony sportowy charakter

Koncepcyjny model wprowadza całkiem nowy rodzaj sportowych samochodów. Proponuje również nowy kanon stylistyczny zelektryfikowanych wyczynowych modeli Peugeot Sport.
Prace nad jego aerodynamiką zostały poprowadzone w całkiem nowym kierunku i przyniosły zaskakujące i wyszukane proporcje nadwozia:

  • dzięki wykorzystaniu technologii druku 3D, grill zyskał niezwykle ostre kształty z wieloma listwami, które wydają się gotowe, by rozcinać powietrze. Nieprzypadkowe jest ich rozmieszczenie, które pozwala skierować powietrze bezpośrednio w stronę chłodnicy,
  • przedni zderzak zyskał na lekkości dzięki powiększonym bocznym wlotom powietrza dla lepszej skuteczności chłodzenia elementów mechanicznych,
  • spojlery, umieszczone po bokach zderzaka i przy dolnych krawędziach nadwozia, zapewniają optymalny przepływ powietrza, zmniejszając opory aerodynamiczne samochodu,
  • na tylnych słupkach, w strefie zwyczajowo zarezerwowanej dla monogramów wersji GT i GT Line, zamontowano smukłe winglety,
  • tył samochodu nie ma spojlera, aby nie zakłócać równowagi subtelnej stylistyki nadwozia,
  • nowy tylny dyfuzor jest nie tylko efektywny aerodynamicznie zwiększając docisk, ale również podkreśla muskularny rysunek tyłu samochodu.

Wyrafinowania dodaje specjalnie stworzony kolor nadwozia Szary Selenium, który zmienia odcień w zależności od kąta padania światła dzięki perłowym drobinom. Kontrastujące z nim wstawki w kolorze Kryptonite są energetyzującym i dodającym charyzmy akcentem, ostatecznie potwierdzając przynależność koncepcyjnego modelu do linii sportowych i nowoczesnych samochodów marki.

Oprócz dynamicznego rysunku, nowe aluminiowe felgi o średnicy 20 cali zapewniają bardziej skuteczne chłodzenie hamulców. Ich starannie dopracowane kształty w udany sposób łączą kolory Czarny Onyx i Szary Selenium ze sportową elegancją. Centralne pokrywy śrub mają obecnie kształt gwiazdy całkowicie zakrywającej śruby i świadczą o wyjątkowej dbałości o szczegóły. Przez obręcze można dostrzec zaciski hamulcowe w kolorze Kryptonite z napisem Peugeot Sport Engineered.

Chcąc nadać nadwoziu bardziej wyrazisty charakter, chromowane elementy ozdobne zastąpiono elementami w kolorze lśniącej czerni, a logo z lwem i napisy zyskały anodowane wykończenie, takie samo jak w modelu Peugeot e-Legend Concept. Boczne lusterka mają teraz obudowę z włókien węglowych i są ponadczasowym symbolem sportowego charakteru.

„Concept 508 Peugeot Sport Engineered podkreśla radykalny charakter Peugeot 508, wykorzystując nowatorskie rozwiązania w zakresie aerodynamiki. Ten koncepcyjny model jest odzwierciedleniem nowej wizji samochodu sportowego, w którym efektywność energetyczna staje się nowym wyrazem elegancji”.
Gilles VIDAL – dyrektor stylu marki Peugeot

Peugeot i-Cockpit® stworzony dla instynktownych osiągów

Peugeot i-Cockpit® jest bardziej niż kiedykolwiek podporządkowany wysokim osiągom i intuicyjnemu prowadzeniu – kompaktowa kierownica znacząco zwiększa zwrotność, a zegary na linii wzroku kierowcy pozwalają skupić się w 100% na drodze.

Nowe siedzenia z podparciami typu „comfort-fit” są pokryte skórą łączoną z Alcantarą® z przeszyciami w kolorach Kryptonite i Czarnym Onyx. Każda część wnętrza została starannie dopracowana, łącznie z dachem, przednimi słupkami, słupkami środkowymi i tylnymi, również wykończonymi Alcantarą®.

Dłonie kierowcy spoczywają na kierownicy, która niezmiennie ma górne i dolne spłaszczenie, a teraz jest dodatkowo pokryta Alcantarą® i ozdobiona karbonowymi elementami. Dolną część wzbogacono o wstawkę z trzema śladami pazurów, tworzącymi logo Peugeot Sport Engineered, a przeszycia są wykonane naprzemiennie w kolorach Kryptonite i Czarnym Onyx. Impulsowa dźwignia zmiany biegów wprowadza nowy rodzaj doznań wzrokowych i dotykowych i także jest wykończona Alcantarą®.

Obite tym samym materiałem płaty drzwi są perforowane, a w głębi widoczne są elementy w kolorze Kryptonite. Perforacje stopniowo zanikają aż do utworzenia jednolitej powierzchni w obrębie deski rozdzielczej, opatrzonej w górnej części przeszyciami w kolorze Kryptonite. Środkową konsolę zdobi wykończenie z włókien węglowych. To wszystko tworzy wnętrze pociągające sportową elegancją.

Kolejne sportowe akcenty to 10-calowy pojemnościowy ekran dotykowy i 12,3-calowy, panel wirtualnych zegarów, z motywem kolorystycznym dostosowanym do wykończenia wnętrza
Nie zapomniano o żadnym szczególe – subtelny akcent w kolorze Kryptonite pojawia się nawet we wnękach klamek drzwi.