MotoNews.pl

Nowe modele Mercedes-AMG GLC 63 4Matic+

sobota, 20 kwietnia 2019

« poprzedni | news | następny »
AMG-GLC-63-S-4MATIC

Jeszcze „ostrzejsza” dynamika, zoptymalizowana łączność, obsługa za pomocą gestów: Mercedes-AMG aktualizuje doceniane modele GLC 63 4MATIC+. SUV i coupé wyróżniają się nowym, jeszcze bardziej charakterystycznym designem, a także systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX z funkcjami zarezerwowanymi tylko dla maszyn AMG.

Mercedes-AMG GLC 63 4Matic+

Nowy system kontroli dynamiki jazdy AMG DYNAMICS i sterowana elektronicznie blokada mechanizmu różnicowego – teraz we wszystkich modelach montowana seryjnie – sprawiają, że wrażenia z jazdy GLC 63 4MATIC+ są jeszcze bardziej „kompletne”. SUV i coupé to zresztą jedyne pojazdy w swoim segmencie napędzane 8-cylindrowym silnikiem biturbo.

Maksymalną przyjemność z jazdy zapewniają również pneumatyczne zawieszenie z adaptacyjną regulacją tłumienia, napęd na wszystkie koła z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego oraz wysokowydajne, kompozytowe hamulce. Średniej wielkości SUV oferuje również mnóstwo miejsca dla pasażerów i bagażu, funkcjonalną kabinę, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wysoki poziom komfortu na dalekich trasach.

Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ jest obecnie najszybszym SUV-em świata na północnej pętli toru Nürburgring – jego czas okrążenia, oficjalnie zmierzony i notarialnie potwierdzony, wynosi 7:49,369 min.

Nowości w GLC 63 4MATIC+ w skrócie:

  • Nowy design przednich i tylnych lamp oraz nowe, opcjonalne 21-calowe obręcze kół z lekkich stopów (standard: 19”), a także nowe, podwójne końcówki wydechu o trapezowym kształcie (90 mm)
  • System multimedialny MBUX ze specjalnymi funkcjami i widokami AMG, dotykowym ekranem, inteligentną obsługą głosową i opcjonalnym asystentem wnętrza, który pozwala sterować funkcjami z zakresu multimediów i komfortu za pomocą gestów
  • Nowa kierownica AMG z panelami dotykowymi i przyciskami z możliwością przypisania samodzielnie wybranych funkcji (standard w modelu S)
  • Opcjonalne fotele AMG Performance z wbudowanymi poduszkami pneumatycznymi
  • Opcjonalny pakiet ENERGIZING łączy działanie systemów pojazdów z zakresu komfortu w różne programy – relaksujące lub pobudzające, zwiększając komfort na długich trasach
  • 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo dostępny w wersji podstawowej oraz w odmianie S: generuje moc 350 kW (476 KM) lub 375 kW (510 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym, odpowiednio, 650 lub 700 Nm
  • Osiągi: GLC 63 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w równe 4 sekundy, a wariant S – w 3,8 s; prędkość maksymalna podstawowego wariantu wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie; z pakietem kierowcy AMG: 270 km/h), a modele S maksymalnie rozpędzają się do 280 km/h
  • Opcjonalny sportowy układ wydechowy AMG Performance z trybami pracy wybieranymi przyciskiem
  • 9-biegowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym zamiast przekładni hydrokinetycznej – lżejsza i żwawsza w reakcji, pełny tryb manualny
  • Dynamiczne mocowania silnika (standard w modelach S)
  • Inteligentny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego (konfiguracja od tylno – do czteronapędowej); napęd korzysta z elektromechanicznie sterowanego sprzęgła
  • Elektronicznie sterowana blokada mechanizmu – seryjna we wszystkich modelach (m.in. ogranicza poślizg koła po wewnętrznej stronie zakrętu bez ingerencji hamulców, pozwalając szybciej przyspieszać na wyjściu z łuku)
  • Nowy tryb jazdy AMG DYNAMIC SELECT na śliskie nawierzchnie – „Slippery”
  • Kontrola dynamiki jazdy AMG DYNAMICS z trzema lub – w modelu S – czterema programami wpływa na właściwości jezdne poprzez inteligentne sterowanie szeregiem parametrów (dystrybucja momentu obrotowego między kołami, interwencje blokady mechanizmu różnicowego, progi zupełnie przeprojektowanego, trzystopniowego systemu ESP®)
  • Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacją tłumienia i regulacją prześwitu, czterowahaczowa oś przednia i wielowahaczowa tylna
  • Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy z przekładnią o zmiennym przełożeniu
  • Wysokowydajny układ hamulcowy z kompozytowymi tarczami i 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu (w opcji dostępne są hamulce ceramiczno-kompozytowe, lżejsze i wytrzymalsze)
  • Trailer Manoeuvring Assist – wspomaganie przy „podpinaniu” przyczepy
  • Modele S są standardowo oferowane z pakietem kierowcy AMG

Dane techniczne w skrócie:

AMG GLC 63 S 4MATIC+

  • Silnik – 4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny
  • Pojemność skokowa – 3982 ccm
  • Moc maksymalna – 375 kW (510 KM) przy 5500-6250 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy – 700 Nm przy 1750-4500 obr./min
  • Napęd – napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego
  • Przekładnia – AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
  • Zużycie paliwa – cykl łączony – 12,4 l/100 km*
  • Emisje CO2 – cykl łączony – 283 g/km*
  • Klasa efektywności – G
  • Przyspieszenie 0-100 km/h – 3,8 s
  • Prędkość maksymalna – 280 km/h

AMG GLC 63 4MATIC+

  • Silnik – 4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny
  • Pojemność skokowa – 3982 ccm
  • Moc maksymalna – 350 kW (476 KM) przy 5500-6250 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy – 650 Nm przy 1750-4500 obr./min
  • Napęd – napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego
  • Przekładnia – AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
  • Zużycie paliwa – cykl łączony – 12,2-12,4 l/100 km*
  • Emisje CO2 – cykl łączony – 278-283 g/km*
  • Klasa efektywności – G
  • Przyspieszenie 0-100 km/h  – 4,0 s
  • Prędkość maksymalna – 250 km/h**

* dane wstępne (metoda testowa WLTP skorelowana z NEDC), mogą różnić się od oficjalnych;* ograniczona elektronicznie, z pakietem kierowcy AMG – 270 km/h

Zdjęcia: Mercedes-Benz

Dodaj komentarz