MotoNews.pl

Nissan Juke, pokaz przed debiutem w Genewie

11 lutego 2010

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Nissan Juke 12

Czas oczekiwania skończył się – Nissan Juke został zaprezentowany światu i jest gotowy do podbicia rynku małych samochodów. Juke ma oferować zalety Qashqai w bardziej kompaktowym opakowaniu i łączyć siłę SUVa ze sportowym charakterem.

Styl nadwozia z pewnością wskazuje na typowego SUVa: duże nadkola, szerokie opony, zwiększony prześwit między podwoziem a drogą, jednak górna część pojazdu nawiązuje do samochodów sportowych: z wąskimi szybami bocznymi i linią dachu poprowadzoną niczym w autach typu coupe.

We wnętrzu te sportowe nawiązania kontynuowane są dzięki skoncentrowaniu uwagi na kierowcy i tym, co go otacza – interesujący jest wygląd konsoli środkowej, która kształtem nawiązuje do motocyklowego zbiornika paliwa.

Juke bazuje na platformie B projektu Renault Nissan Alliance, a rozstaw jego osi to 2530 mm. Klienci będą mogli wybierać między napędem na przednią oś, a systemem ALL-MODE 4×4 – elektronicznym napędem na wszystkie koła.

W Europie oferta silnikowa będzie obejmować trzy jednostki – jednego diesla i dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra. Najsilniejszą jednostką będzie nowy turbodoładowany silnik benzynowy MR16DDT z wtryskiem bezpośrednim o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 NM. Połączenie wtrysku bezpośredniego i turbosprężarki sprawia, że reaguje on podobnie do silnika 2,5-litrowego, choć zachowuje przy tym ekonomiczność spalania paliwa charakterystyczną dla małych silników. Drugi silnik benzynowy to najnowsza odsłona jednostki ze znanej rodziny Nissana oznaczonej symbolem HR. HR16DE to lekka jednostka 16-zaworowa z systemem podwójnych wtryskiwaczy, która rozwija moc 117 KM. 1,5-litrowy silnik dCi common rail jest ekonomiczny, przy jednoczesnej niewielkiej emisji i przyzwoitym maksymalnym momencie obrotowym: 240 Nm.

1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, która przenosi napęd na przednie koła, natomiast w zestawieniu z automatyczną przekładnią CVT (również 6-biegową) napęd przenoszony będzie na obie osie. Druga jednostka benzynowa współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną lub zaktualizowaną przekładnią XTRONIC CVT, a 1,5-litrowy silnik diesla jest dostępny z 6-biegową przekładnią manualną.

Sprzedaż modelu Juke w Europie rozpocznie się jesienią tego roku.

Zdjęcia: Nissan