MotoNews.pl

BMW na 90. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2020

01 marca 2020

Marka, model | ,
BMW-M340d-xDrive-Sedan

Wraz z rozszerzeniem oferty modeli hybrydowych plug-in producent samochodów premium konsekwentnie kontynuuje ofensywę elektryfikacji. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2020 BMW zaprezentuje trzy nowe modele hybrydowe plug-in klasy średniej premium. Dodatkowe warianty modelu BMW serii 3 zapewnią szczególnie wydajną radość z jazdy już latem tego roku.

BMW Genewa 2020

Elektryfikacja oferty napędów jest jednym z obszarów działania określonym przez BMW Group w strategii NUMBER ONE > NEXT. Innowacje w zakresie D-ACES (Design, Autonomous, Connected, Electrified i Services/Shared) tworzą warunki dla zrównoważonego wzrostu sprzedaży na światowych rynkach motoryzacyjnych. Jako pionier elektromobilności koncern BMW Group sprzedał na całym świecie już pół miliona samochodów ze zelektryfikowanym napędem. W roku 2019 sprzedano łącznie 145 815 pojazdów elektrycznych i hybrydowych plug-in marek BMW i MINI. Z udziałami w rynku wynoszącymi ponad 7 procent na całym świecie i ponad 14 procent w Europie przewodzi w rankingach renomowanych producentów samochodów premium z napędem elektrycznym i hybrydowym plug-in. W Niemczech BMW Group jest wyraźnym liderem na rynku w segmencie samochodów elektrycznych z udziałem 24 procent (źródło: IHS Markit New Registrations 2019 Report 17.01.2020).

BMW M340d xDrive Touring

Do końca 2021 roku BMW Group zamierza mieć już na drogach ponad milion takich pojazdów. W 2021 roku zelektryfikowany napęd będzie miała jedna czwarta pojazdów sprzedawanych przez BMW Group w Europie, w 2025 roku jedna trzecia, a w 2030 roku połowa. Do 2023 roku organizacja planuje rozszerzyć swoją ofertę do 25 zelektryfikowanych modeli, z czego ponad połowa będzie miała napęd stricte elektryczny. Jeszcze w roku 2020 rozpocznie się produkcja elektrycznego BMW iX3, a w kolejnym roku dołączą BMW i4 oraz BMW iNEXT.

„Power of Choice”: zróżnicowane portfolio napędów na potrzeby mobilności na całym świecie

Po wejściu na rynek BMW iX3 ten popularny Sports Activity Vehicle będzie pierwszym modelem tej marki oferowanym zarówno z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, jak i w wersji hybrydowej plug-in oraz z napędem stricte elektrycznym. Taki wybór odpowiada strategii „Power of Choice”, poprzez którą BMW Group zaspokaja indywidualne oczekiwania klientów na całym świecie w zakresie mobilności. Szeroki wachlarz technologii napędowych umożliwia przy tym wybór modelu dostosowanego do najróżniejszych warunków prawnych i indywidualnych oczekiwań.

BMW 330e xDrive Touring

Również w BMW serii 3 rośnie różnorodność oferty napędów. Nowości w ofercie modeli hybrydowych plug-in prezentowane po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Genewie 2020 umożliwią klientom jeszcze bardziej precyzyjne pogodzenie zrównoważonej mobilności z indywidualnymi oczekiwaniami i potrzebami. W przyszłości po raz pierwszy również modele Touring dostępne będą z napędem hybrydowym. W Genewie wspólną premierę będą miały nowe BMW 330e Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: od 1,7 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: od 15,7 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: od 39 g/km, wartości tymczasowe) i nowe BMW 330e xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym od 2,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: od 17,8 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 46 g/km, wartości tymczasowe). Połączenie technologii hybrydowej plug-in i inteligentnego napędu na wszystkie koła będzie można doświadczyć również w nowym BMW 330e xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: od 1,8 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: od 16,7 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: od 42 g/km, wartości wstępne).

BMW M340d xDrive Sedan

Salon Samochodowy w Genewie 2020 będzie również miejscem światowej premiery dwóch innych modeli BMW serii 3. Nowe BMW M340d xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7-5,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 149-139 g/km) i nowe BMW M340d xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8-5,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 153-143 g/km) napędza wyjątkowo mocny sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 250 kW (340 KM) oraz system mild hybrid z 48‑woltowym alternatorem odwracalnym. Wraz z rozpoczęciem sprzedaży tych dwóch nowych samochodów BMW M i trzech dodatkowych modeli hybrydowych plug-in liczba wariantów silnikowych dostępnych w BMW serii 3 wzrośnie do czterech jednostek benzynowych, czterech wysokoprężnych oraz napędu hybrydowego plug-in.

Światowa premiera trzech dodatkowych modeli hybrydowych plug-in w BMW serii 3

Po udanym wejściu na rynek nowego BMW 330e Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,7-1,6 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,0‑14,8 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 38-36 g/km) oferta hybryd plug-in w tej serii zostanie w roku 2020 znacznie rozszerzona. W przyszłości technologia BMW eDrive najnowszej generacji będzie zwiększać nie tylko wydajność, ale również typową dla marki radość z jazdy w czterech zelektryfikowanych modelach. Zasięg elektryczny modeli hybrydowych plug-in BMW serii 3 osiąga maksymalne wartości od 55 do 68 km.

BMW 330e Sedan

Inteligentnie sterowana interakcja 2-litrowego czterocylindrowego silnika benzynowego i silnika elektrycznego zintegrowanego z 8-stopniową skrzynią Steptronic daje w modelach BMW 330e Touring, BMW 330e xDrive Limuzyna i BMW 330e xDrive Touring moc systemową 185 kW (252 KM). Przy szczególnie dużych obciążeniach dzięki standardowej funkcji XtraBoost można ją zwiększyć przez maks. 10 s o dodatkowe 30 kW (40 KM) do 215 kW (292 KM). Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi 420 Nm. Charakterystyczne brzmienie układu napędowego, bezpośrednia i jednocześnie precyzyjna charakterystyka pedału gazu oraz specjalny program zmiany biegów 8‑stopniowej skrzyni Steptronic wraz z hamującą redukcją biegów podkreślają zwinność i sportowe właściwości jezdne samochodu.

BMW 330e xDrive Limuzyna i BMW 330e xDrive Touring łączą sportową charakterystykę i wysoką wydajność hybrydowego napędu plug-in z niezawodną wszechstronnością inteligentnego napędu na wszystkie koła. Elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe rozdziela moment napędowy odpowiednio do sytuacji na oś przednią i tylną. Tym samym układ BMW xDrive zapewnia maksymalną trakcję i stabilność jazdy we wszystkich warunkach drogowych i pogodowych. Ponadto w pełni zmienny rozdział napędu sprzyja zwinności przy sportowej jeździe. Połączenie układów BMW eDrive i BMW xDrive sprawdzi się w szczególności podczas jazdy po śniegu, w regionach górskich i poza utwardzonymi drogami.

BMW 330e Touring

Wprowadzenie dwóch modeli Touring z hybrydowym napędem plug-in uwzględnia wymagania tych klientów, którzy cenią sobie nie tylko typową dla marki radość z jazdy i wzorcową wydajność, ale także jeszcze większą funkcjonalność. Zelektryfikowane modele Touring oferują na pięciu siedzeniach dokładnie taki sam komfort jak modele z konwencjonalnym napędem. Umieszczenie akumulatora wysokonapięciowego pod tylną kanapą zaowocowało jedynie nieznacznym zmniejszeniem pojemności bagażnika. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w proporcjach 40:20:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 410 do 1420 l.

Światowa premiera BMW M340d xDrive Limuzyna i BMW M340d xDrive Touring: samochody BMW z napędem mild hybrid

Fascynująca dynamika jazdy i przekonująca wydajność to cechy jeszcze dwóch innych nowości w ofercie BMW serii 3, które również będą miały światową premierę na Salonie Samochodowym w Genewie 2020. Doskonałe właściwości jezdne nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring to głównie zasługa sześciocylindrowego silnika wysokoprężnego o pojemności 3,0 l oraz technologii mild hybrid z 48-woltowym alternatorem odwracalnym. Nowa jednostka M TwinPower Turbo generuje moc 250 kW (340 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Jej imponującą elastyczność uzupełnia niezwykle spontaniczne oddawanie mocy wspierane przez elektryczną funkcję overboost 48-woltowego alternatora odwracalnego. Dostarczana przez niego dodatkowa moc 8 kW (11 KM) zwiększa dynamikę podczas ruszania z miejsca i dynamicznego przyspieszania. Alternator odwracalny może też wspomagać silnik spalinowy podczas ciągłej jazdy. Dzięki temu silnik wysokoprężny jest w stanie pracować – tak często jak to możliwe – przy obciążeniu optymalnym dla wydajności, redukując fazy szczytowego zużycia paliwa.

BMW 330e xDrive Sedan

Mocny napęd nowych modeli BMW M oferowany jest w połączeniu z 8‑stopniową sportową skrzynią Steptronic, specjalnie dostosowanym do tego modelu układem jezdnym oraz inteligentnym napędem na wszystkie koła. Wyposażenie standardowe obejmuje ponadto sportowy układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowe hamulce M oraz sportowy mechanizm różnicowy M. Dynamicznej i bezpiecznej jeździe sprzyjają również charakterystyczne dla M elementy karoserii o zoptymalizowanej aerodynamice. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW M340d xDrive Limuzyna 4,6 s. Nowe BMW M340d xDrive Touring wykonuje sprint do setki w 4,8 s. Dynamiczne właściwości jezdne oraz kokpit nastawiony na intensywną radość z jazdy gwarantują fenomenalne wrażenia.

Zdjęcia: BMW