MotoNews.pl

Ford przyspiesza realizację zapowiedzianej elektryfikacji wraz z pojawieniem się Mustanga Mach-E

14 marca 2020

Ford-Mustang-Mach-E-2020

Ford zaprezentował w lutym po raz pierwszy całkowicie nowego Mustanga Mach-E europejskiej opinii publicznej, inaugurując w ten sposób nowe wydarzenie pod nazwą “Go Electric”, które pomoże konsumentom w całej Europie dokonać świadomego przeniesienia się w zelektryfikowaną przyszłość.

W pełni elektryczny Ford Mustang Mach-E

W pełni elektryczny Mustang Mach-E o przewidywanym, czysto elektrycznym zasięgu jazdy do 600 km (ponad 370 mil) zgodnie z wymogami testu WLTP1 ma za zadanie odesłać obawy dotyczące zasięgu jazdy do podręczników historii i zapoczątkować erę szybko rosnącej oferty zelektryfikowanych pojazdów Forda.

Do końca 2021 roku klienci Forda w Europie będą mogli wybierać spośród 18 pojazdów zelektryfikowanych, a już do końca tego roku – spośród 14. Firma obiecuje dostarczenie zelektryfikowanych wariantów wszystkich pojazdów osobowych wprowadzanych na rynek. Globalnie Ford właśnie inwestuje ponad 11 miliardów dolarów w elektryfikację swoich pojazdów.

Pojazdy zelektryfikowane firmy Ford wykorzystują szereg koncepcji układów napędowych, w tym 48-woltowej miękkiej hybrydy, w pełni hybrydowego układu napędowego, hybrydowego systemu typu “plug-in” oraz w pełni elektrycznego napędu, zapewniając innowacyjne rozwiązania dostosowane do każdego stylu życia. Ford szacuje, że oszczędności wydatków na paliwo poczynione przez klientów korzystających ze zelektryfikowanych wariantów popularnych modeli Forda, jak Fiesta, Focus i Kuga mogą przekroczyć 30 milionów euro rocznie.

W pełni elektryczne i ładowane z sieci hybrydowe pojazdy marki Ford będą wspierane przez wiodący w branży system ładowania Ford Charging Solutions, który zapewni łatwy, zintegrowany dostęp do ładowania zarówno w domu, jak i w całej Europie.

Nabywcy Mustanga Mach-E dokonujący rezerwacji w 2020 roku otrzymają bezpłatną roczną subskrypcję na usługi aplikacji FordPass, która umożliwia użytkownikom zlokalizowanie punktów sieci FordPass Charging Network i płacenie za usługi ładowania z jednego konta.

Ford ogłosił też plany uruchomienia 1000 stacji ładowania w placówkach Forda w całej Europie w ciągu najbliższych trzech lat, aby ułatw ić pracownikom ładowanie ich samochodów. Stuart Rowley, prezydent Ford of Europe, wezwał rządy, przemysł i instytucje do wsparcia dążeń do elektryfikacji poprzez szybszą rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania.

– Ford jest w czołówce prawdziwych zmian, w ramach których staramy się zapewnić wszystkim naszym klientom najszerszy wybór opcji elektryfikacji – powiedział Rowley.Infrastruktura jest niezbędna, aby pomóc konsumentom w nabraniu zaufania do elektrycznej motoryzacji, a tego nie może zrobić na własną rękę jedna firma. – Przyspieszenie inwestycji przez wszystkie kluczowe zainteresowane strony w Wielkiej Brytanii i Europie jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej – dodał Rowley.

 

Ford Mustang Mach-E dostrojony w Europie, dla Europy

Mustang Mach-E zrodzony z tych samych wolnościowych ideałów, które inspirowały twórców najlepiej sprzedającego się sportowego coupé na świecie, trafi do klientów w Europie jeszcze w tym roku.

Ford stworzył w pełni elektrycznego SUV-a Mustanga Mach-E, koncentrując się bez reszty na potrzebach i pragnieniach klientów. Zespoły inżynierów Ford of Europe były zaangażowane w projekt od samego początku, aby zapewnić architekturę pojazdu, właściwości mechanizmów i oprogramowania, które wspierają potrzeby europejskich klientów.

Specyfikacje sprężyn zawieszenia i amortyzatorów Mustanga Mach-E, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, elektroniczna kontrola stabilności i ustawienia napędu na wszystkie koła są precyzyjnie dostosowane do europejskich dróg i stylów jazdy.

Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg i napęd na tylne koła, Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km (ponad 370 mil), mierzonym zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (WLTP), co pozwoli klientom podejmować bez stresu naprawdę długie podróże. Osiemdziesiąt pięć procent klientów, którzy dotychczas zamówili Mustanga Mach-E zdecydowało się na akumulator zapewniający zwiększony zasięg jazdy.

Dzięki szczytowej mocy ładowania 150 kW Mustang Mach-E z osiągnie zasięg jazdy do 93 km (57 mil) po 10 minutach ładowania na stacji szybkiego ładowania. Szacuje się, że Mustang Mach‑E ze standardowym zasięgiem będzie potrzebował 38 minut na doładowanie akumulatora od 10% do 80% pojemności przy korzystaniu ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym.

W domu, najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest Ford Connected Wallbox, który zapewnia pięciokrotnie większą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co oznacza, że klienci mogą dodać szacunkowy średni zasięg 62 km (38 mil) na każdą godzinę ładowania w wersji samochodu z rozszerzonym zasięgiem i napędem na tylne koła.

Dzięki łączności zapewnianej przez pokładowy modem FordPass Connect, Mustang Mach-E może być stale ulepszany poprzez zdalne dostarczanie bezpiecznych aktualizacji, które mogą poprawić osiągi pojazdu oraz system komunikacji i rozrywki SYNC® nowej generacji.

SYNC nowej generacji wykorzystuje uczenie maszynowe, aby szybko poznać preferencje kierowcy i z czasem poprawiać swoje reakcje. 15,5‑calowy ekran i prosty interfejs oznacza rezygnację ze skomplikowanego menu, co ułatwi dostęp do różnych funkcji za pomocą dotykowego sterowania przesuwaniem i szczypaniem i kontekstowego rozpoznawania mowy. Dzięki łączności w chmurze, system wprowadza także kompatybilność bezprzewodową z aplikacjami Apple CarPlay, Android Auto i AppLink ze smartfonów i urządzeń mobilnych.

Mustang Mach-E przenosi geny Mustanga w świat kierowców nowej generacji. Elegancka sylwetka coupé i rzeźbiona maska przednia w połączeniu z atletycznymi tylnymi nadkolami nadają samochodowi solidną, muskularną postawę. Profil aerodynamiczny zyskuje dzięki nowoczesnym akcentom, jak brak wystających klamek drzwiowych i subtelnie poprowadzona krzywizna dachu.

Zupełnie nowa architektura wspiera rozświetlone, lekkie i przestronne wnętrze. Nowoczesny design połączony jest z inteligentną funkcjonalnością, w tym z wyróżnionymi nagrodą iF Design Award najwyższej klasy głośnikami zestawu audio B&O Sound System, które zostały płynnie zintegrowane na całej powierzchni deski rozdzielczej, dzięki czemu działają jak sound bar.

Mustang Mach-E oferuje trzy unikalne tryby jazdy – Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie). Każdy tryb jazdy precyzyjnie dostosowuje dynamikę jazdy, nastrojowe oświetlenie i dynamiczne animacje zestawu wskaźników, aby dopasować je do aktualnego charakteru samochodu. Nawet odgłosy pojazdu są regulowane, aby zapewnić autentyczne, w pełni elektryczne doznania.

– Dzięki Mustangowi Mach-E czynimy samochody elektryczne bardziej ekscytującymi – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.– To jest Mustang dla nowej generacji, przy tym pierwszy, który klienci mogą zamawiać, konfigurować, dostosowywać, a nawet organizować odbiór – wszystko online.

Zelektryfikowane rozwiązanie dla każdego scenariusza

Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza na rynek europejski. Dzięki szerokiej ofercie rozwiązań w zakresie zelektryfikowanych układów napędowych, Ford może dostosować osiągi i możliwości do różnych scenariuszy użytkowania różnych pojazdów oraz zapewnić nabywcom samochodów osobowych i użytkowych typowe dla marki Ford wartości, takie jak zaufanie, przystępność cenowa i radość z jazdy.

Ford zakłada, że do końca 2022 roku modele wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych tej marki. Do tego czasu firma spodziewa się również sprzedać 1 milion zelektryfikowanych pojazdów osobowych.

Osiemnaście zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021 r., to:

  • Fiesta EcoBoost Hybrid6, Puma EcoBoost Hybrid,Focus EcoBoost Hybrid6, Kuga EcoBlue Hybrid, Transit Custom EcoBlue Hybrid,
  • Tourneo Custom EcoBlue Hybrid i Transit EcoBlue Hybrid – wyposażone w 48‑woltowy, miękki napęd hybrydowy, umożliwiający zmniejszenie emisji CO2, uzyskanie znacznie niższego zużycia paliwa, a także lepszych przyspieszeń i ogólnie wyższego komfortu prowadzenia.
  • Mondeo Hybrid, Kuga Hybrid, S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid6 – wyposażone w system rekuperacji i w pełni hybrydowy układ napędu spalinowo-elektrycznego, który oferuje możliwość jazdy w trybie bezemisyjnym i jest atrakcyjną alternatywą dla diesla. Szczególnie dobrze sprawdzi się w mieście, gdzie ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie się.
  • Explorer Plug-In Hybrid, Kuga Plug-In Hybrid, Transit Custom Plug-In Hybrid i Tourneo Custom Plug-In Hybrid – oferujące możliwość jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym, przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu jazdy i swobody oferowanej przez tradycyjny silnik spalinowy.
  • Mustang Mach-E6 oraz w pełni elektryczny dostawczy Transit6 – zapewniające bezemisyjną jazdę ze wszystkimi zaletami napędu elektrycznego.
  • Lekki samochód dostawczy zostanie przedstawiony w tym roku
Zdjęcia: Ford, informacja Ford/mototarget.pl