MotoNews.pl

Rusza sprzedaż Mercedes-AMG EQ Boost oraz GLE 350 de Coupe

31 marca 2020

Mercedes-AMG-GLS-63-4MATIC

W Polsce można zamawiać już nowe SUV-y Mercedes-AMG GLE i GLS z serii 63. Wszystkie warianty napędza 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo, po raz pierwszy współpracujący z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost. Krótkotrwale zapewnia on dodatkowe 16 kW (22 KM) i 250 Nm, a także zasila pokładową instalację elektryczną 48 V, pozwalając na realizację funkcji hybrydowych, które optymalizują dynamikę jazdyi poprawiają efektywność. Kolejną nowością w polskiej ofercie SUV-ów Mercedes-Benz jest GLE 350 de Coupé z hybrydowym napędem plug-in.

Mercedes AMG GLE 63s Coupe 1

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe

Mercedesy-AMG GLE i GLE Coupe

Mercedesy-AMG GLE i GLE Coupé z serii 63 oferowane są w dwóch wersjach: bazowej (moc 571 KM i maksymalny moment obrotowy 750 Nm) oraz topowej S (612 KM i 850 Nm). Już podstawowe odmiany przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,0 s. Mocniejsze potrzebują na to 3,8 s.

Wszystkie nowe SUV-y imponują zwinnością – za sprawą aktywnego napędu na obie osie, pneumatycznego zawieszenia z adaptacyjną regulacją tłumienia, aktywnej redukcji przechyłów oraz szybkiej przekładni TCT 9G. Dodatkową wszechstronność zapewniają im m.in. dodatkowe tryby jazdy na nieutwardzone nawierzchnie (Trail i Sand), zmienny prześwit oraz dostępny na życzenie hak holowniczy.

Mercedes AMG GLE 63s Coupe 2

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+

Równocześnie do sprzedaży trafia nowy Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+, czyli „Klasa S wśród SUV-ów”, który łączy luksus i przestrzeń nawet dla 7 osób z osiągami AMG. Do jego napędu służy 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 450 kW (612 KM), także zelektryfikowany przy pomocy rozrusznika-alternatora EQ Boost. W tym przypadku sprint do „setki” trwa 4,2 s.

Tradycyjnie Mercedes-AMG oferuje szereg unikalnych możliwości personalizacji. Na życzenie lub w standardzie, zależnie od wersji, dostępne są m.in.: osłona silnika z włókna węglowego, pasy bezpieczeństwa designow kolorze czerwonym, a także pakiet kierowcy AMG, obejmujący m.in. zwiększenie prędkości maksymalnej z 250 do 280 km/h (dla odmian bazowych).

Mercedes AMG GLE 63s 4MATIC 1

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+

Ceny nowych SUV-ów Mercedes-AMG w Polsce:

  • Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+: 599 200 zł
  • Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+: 653 765 zł
  • Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé: 678 900 zł
  • Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé: 751 458 zł
  • Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+: 754 000 zł

W salonach Mercedes-Benz można już także zamawiać GLE 350 de 4MATIC Coupé z hybrydowym napędem plug-in. To unikalna propozycja w segmencie SUV-ów klasy wyższej w stylu coupé: po pierwsze z uwagi na sam napęd hybrydowy plug-in, z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu, a po drugie z uwagi na zasięg w trybie elektrycznym oscylujący wokół 100 km (cykl NEDC). Zestawienie 2-litrowego silnika wysokoprężnego (194 KM) i 136-konnej jednostki elektrycznej (moc systemowa 320 KM) oraz 9-biegowej przekładni automatycznej 9G-TRONIC pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 s.

Mercedes AMG GLE 63s 4MATIC 2

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+

Rozbudowana lista wyposażenia seryjnego GLE 350 de 4MATIC Coupé obejmuje m.in. reflektory matrycowe MULTIBEAM LED, automatyczną klimatyzację, zestaw kamer 360°, liczne systemy wspomagające komforti bezpieczeństwo oraz pakiet wizualny AMG dla nadwozia z 20-calowymi obręczami. GLE 350 de 4MATIC Coupé kosztuje w Polsce od 391 700 zł.

Zdjęcia: Mercedes-Benz