MotoNews.pl

Mercedes-Benz F 800 Style research vehicle

wtorek, 23 lutego 2010

« poprzedni | news | następny »
Mercedes-Benz F800 8

Mercedes-Benz F 800 Style research vehicle to nowe spojrzenie na luksusowego sedana mogącego przewieźć pięć osób i łączącego bardzo wydajne technologie napędowe (Plug-In Hybrid lub ogniwo paliwowe) z dużym poziomem bezpieczeństwa i designem reinterpretującym stylistykę Mercedesa i łączącym go ze sportowym charakterem.

Napęd Plug-In Hybrid i ogniwo paliwowe mają kompaktowe wymiary i wygodnie mieszczą się pod maską F800 Style o długości 4,75 m nie uszczuplając przy tym w żaden sposób przestrzeni dla pasażerów.

Na napęd hybrydowy składa się jednostka benzynowa V6 o mocy 300 KM, z wtryskiem bezpośrednim nowej generacji i moduł hybrydowy o mocy 109 KM – co pozwala kierowcy dysponować ogólną mocą 409 KM. Baterię litowo-jonowa można ładować albo w specjalnej stacji, albo podłączając ją do zwykłego domowego gniazdka elektrycznego. Pojazd w ruchu miejskim może całkowicie polegać na napędzie elektrycznym (przejeżdżając dystans do 30 km) i nie emituje wtedy żadnych zanieczyszczeń. Jest to więc kolejny ważny krok do stworzenia rynkowej wersji Mercedesa z napędem Plug-In Hybrid. Mercedes-Benz rozpocznie seryjną produkcję modelu S 500 z tym napędem raz w wprowadzeniem nowej generacji klasy S. Dzięki wydajnemu napędowi F800 Style zużywa zaledwie 2,9 l benzyny na 100 km i emituje 68 g CO2/km, a jednocześnie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. W trybie napędu czysto elektrycznego prędkość maksymalna wynosi 120 km/h.

Tak, jak w przypadku Mercedesa-Benz S 400 HYBRID wprowadzonego na rynek latem 2009 roku i Vision S 500 Plug-In Hybrid mocny moduł elektryczny w F800 Style został całkowicie zintegrowany z obudową siedmiobiegowej przekładni 7G-TRONIC. Bateria litowo-jonowa umieszczona została pod tylną kanapą, gdzie zajmuje niewiele miejsca, przyczynia się do obniżenia środka ciężkości i zapewnia maksymalne bezpieczeństwo w przypadku zderzenia.

F 800 Style oferuje również czystą przyjemność z jazdy w wariancie wyposażonym w napęd elektryczny oparty o technologię ogniw paliwowych. Silnik elektryczny posiada moc około 136 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 290 Nm. Ogniwo paliwowe działa na zasadzie chemicznej reakcji między wodorem a tlenem, jedynym produktem ubocznym w tym przypadku jest para wodna. Komponenty tego napędu pochodzą z kilku modułów e-drive, które Mercedes-Benz stworzył na potrzeby swoich pojazdów elektrycznych. W przypadku pojazdu badawczego ogniwo paliwowe umieszczono z przodu, a kompaktowy silnik elektryczny w pobliżu tylnej osi. Bateria litowo-jonowa ulokowana jest za tylną kanapą i tak jak cztery zbiorniki na wodór jest specjalnie zabezpieczona przed skutkami zderzenia.

W F800 Style zastosowano także najnowszą odsłonę systemu DISTRONIC PLUS, oceniającego odległość, w jakiej inne pojazdy znajdują się od samochodu i dostosowującego prędkość do tych warunków – teraz potrafi on także podążać za pojazdem poprzedzającym F800 Style na zakrętach. System rozpoznaje różnicę między jazdą po krętych drogach a skręcaniem, co oznacza, że nie podąża „na ślepo” za samochodem znajdującym się z przodu F800 Style, gdy ten na przykład zmienia pas, by opuścić autostradę.

Innowacyjny system bezpieczeństwa PRE-SAFE 360° zwiększa poziom bezpieczeństwa pasywnego monitorując także otoczenia za tyłem samochodu i aktywizując hamulce na około 600 milisekund wcześniej, niż ma nastąpić przewidywana kolizja tyłu F800 Style z innym pojazdem.

Rozwiązaniem bardzo przyjaznym dla pasażerów są tylne drzwi przesuwane do tyłu w celu otwarcia (przednie drzwi są połączone ze słupkiem A i otwierają się standardowo), co ułatwia wsiadanie i wysiadanie np. na gęsto zastawionym samochodami parkingu.

Zdjęcia: Mercedes-Benz

Dodaj komentarz