MotoNews.pl

DS 4 – technologiczne wyrachowanie

08 lutego 2021

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
DS4 2020

DS Automobiles, rentowna marka, której udział w rynku na całym świecie stale rośnie, pomimo bezprecedensowego kryzysu związanego z pandemią, przyspiesza swój rozwój dzięki DS 4. Zbudowana na solidnych fundamentach – powszechnie cenionym know-how i unikatowym doświadczeniu w elektryfikacji gamy – nowa oferta w segmencie C-Premium stawia na wyrafinowanie i najnowsze rozwiązania konstrukcyjne, aby zdobyć nowych zwolenników.

DS Automobiles przedstawia DS 4

„DS 4 został zaprojektowany z myślą o zdefiniowaniu na nowo koncepcji segmentu C-Premium. Jest skierowany do klientów zainteresowanych dwoma rodzajami nadwozi: aspirującymi do wyższej klasy SUV-ami coupé oraz tradycyjnymi kompaktowymi hatchbackami. Przy dokonywaniu wyborów na każdym etapie jego projektowania kierowaliśmy się ideą zachowania atrakcyjności w obu tych segmentach”. – Marion David – dyrektor ds. produktu DS Automobiles

Charyzmatyczny design otwierający drogę dla rozwiązań zastosowanych w modelu koncepcyjnym AERO SPORT LOUNGE

DS 4 ma nadwozie o niespotykanych proporcjach. Dzięki wzorcowej szerokości 1,83 metra, bardzo dużym kołom o średnicy 720 mm (z felgami do 20 cali), kompaktowej długości 4,40 metra i wysokości wynoszącej jedynie 1,47 metra jego wymiary robią imponujące wrażenie, zapewniając mu wyjątkowy wygląd.

„Zanim doszło do narysowania pierwszej linii, przez dwa lata pracowaliśmy z zespołem konstruktorów nad dopracowaniem platformy technicznej. Dzięki temu w momencie rozpoczęcia procesu twórczego mieliśmy wyjątkową swobodę manewru przy wprowadzaniu nowych rozwiązań. Sylwetka, inspirowana rozwiązaniami z modelu koncepcyjnego DS AERO SPORT LOUNGE, jest jedyna w swoim rodzaju i ma niespotykane dotąd proporcje. Nadwozie jest atletyczne, nadzwyczaj muskularne i kompaktowe, osadzone na bardzo dużych kołach. Jest aerodynamiczne, efektywne energetycznie i charyzmatyczne”. – Thierry Metroz – dyrektor ds. stylu DS Automobiles

Przód samochodu wyróżnia się nową sygnaturą świetlną. Niezwykle smukłe reflektory są wyposażone w system DS MATRIX LED VISION, który jest połączeniem świateł matrycowych i świateł kierunkowych. Ich uzupełnieniem są światła dzienne składające się z dwóch linii diod LED po obu stronach (łącznie 98 diod LED). Łączą się z osłoną chłodnicy poprzez DS WINGS. Osłona chłodnicy składa się, zależnie od wersji, z dwuczęściowego grilla z progresywnie zwiększającym się diamentowym trójwymiarowym motywem. Wieńcząca ją długa maska dodaje dynamiki sylwetce samochodu, która łączy w sobie płynne kształty i ostre linie. Bok zwraca uwagę mocnymi przetłoczeniami nadwozia i dyskretnymi klamkami drzwi. Stosunek wysokości nadwozia do kół o dużej średnicy (w tym koła z felgami 20” z aerodynamicznymi wstawkami) jest wzorowany na modelu koncepcyjnym DS AERO SPORT LOUNGE i dodaje samochodowi majestatyczności.

Nisko opadający ku tyłowi dach jest zakończony mocno nachyloną tylną szybą ozdobioną sitodrukowym emaliowanym motywem, który stanowi zewnętrzny symbol powszechnie docenianego know-how marki. Dzięki temu sylwetka zyskuje zarówno pod względem stylistyki, jak i aerodynamiki. Tylne błotniki o muskularnych kształtach w połączeniu z krągłościami i ostrymi krawędziami nadwozia pozwalają wyeksponować tylne słupki ozdobione czarną, błyszczącą trójkątną wstawką z logo DS Automobiles. Tylne światła tworzą sygnaturę świetlną nowej generacji z wycinanym laserowo progresywnym efektem „łusek”.

Zachowując tę samą sylwetkę, DS 4 zmienia się. W wiodącym modelu gamy – DS 4 – dominuje elegancja, którą samochód zawdzięcza oryginalnej linii zderzaków, subtelnie chromowanym i czarnym akcentom ozdobnym i kontrastowemu czarnemu dachowi, który podkreśla majestatyczność sylwetki.

DS 4 CROSS stawia na kojarzący się z SUV-ami wygląd, jaki nadają mu wykończone w czarnym matowym kolorze osłony dolnej części zderzaków. Ich uzupełnieniem są czarne błyszczące obramowania bocznych szyb, czarna, błyszcząca osłona chłodnicy, oryginalne felgi, relingi dachowe i dach w kolorze nadwozia. DS 4 CROSS może być wyposażony, wyłącznie w opcji, w system Advanced Traction Control, zwiększający skuteczność napędu, z trybami do jazdy po piasku, śniegu i błocie oraz system wspomagania zjazdu ze wzniesienia Hill Descent Control.
Bardziej dynamiczna wersja DS 4 PERFORMANCE LINE jest oferowana z czarnym wykończeniem nadwozia i pakietem Black (obejmującym DS WINGS, listwę między tylnymi światłami, osłonę chłodnicy i obramowania bocznych szyb), charakterystycznymi czarnymi felgami i unikatowym wykończeniem wnętrza.

Czyste, płynne linie we wnętrzu i ręcznie wykonane wykończenie

DS 4 posiada w pełni cyfrowe, ergonomiczne wnętrze o płynnych liniach z intuicyjnym rozplanowaniem każdego elementu pod względem funkcji i stylu. Płynność obsługi wyposażenia opiera się na innowacyjnych rozwiązaniach mających zapewnić absolutny spokój ducha w kabinie DS 4.

Sztuka podróżowania zyskuje nowy wymiar dzięki nowemu układowi elementów sterowania, podzielonemu na trzy strefy, który ułatwia obsługę samochodu. Zaczerpnięte ze świata zegarków giloszowanie z motywem Clous de Paris wyróżnia i podkreśla kluczowe elementy wnętrza:

  • Listwę ozdobną deski rozdzielczej z elementami sterowania klimatyzacją i niewidocznymi nawiewami DS AIR.
  • Umieszczone w jednej linii przyciski podnośników szyb i wbudowane w drzwi boczne nawiewy.
  • DS SMART TOUCH, 5-calowy ekran dotykowy do obsługi DS IRIS SYSTEM, oraz DS E-TOGGLE, umieszczony na środkowej konsoli kompaktowy przełącznik sterowania pracą automatycznej skrzyni biegów.

Niewidoczne nawiewy DS AIR są innowacyjnym systemem wentylacji z kompaktowymi, spłaszczonymi dyszami, wyposażonymi w niewidoczne prowadnice powietrza. Wytwarzają strumień powietrza rozdzielony przez specjalną głowicę, która zapewnia optymalne ukierunkowanie nawiewu do góry i na dół. Całość działa jak standardowy, ale wyjątkowo wydajny nawiew. Dzięki spłaszczonemu kształtowi w dyskretny sposób wkomponowują się w wystrój wnętrza, podkreślając stylistyczną czystość linii deski rozdzielczej.

Wnętrze DS 4 ma dwie łączące się strefy: strefę komfortu i strefę interakcji z różnymi interfejsami. Dwukolorowe wykończenie przełączników sterowania podnośnikami szyb pozwala na szybszą lokalizację wzrokową.

Dzięki zastosowanym materiałom, takim jak różne rodzaje skóry, Alcantara®, karbon czy drewno oraz nowymi technikom wykończenia, wnętrze DS 4 jest połączeniem wyrafinowania i technologii.
Nowe rodzaje wykończenia wnętrza wprowadzają użytkowników w nowy wymiar komfortu podróżowania. Fotele, które w wersji skórzanej mogą być wentylowane i wyposażone w funkcję masażu, mają szczególnie starannie dopracowaną budowę. Ich konstrukcja jest inspirowana kształtem muszli, która tworzy strefę komfortu nowego rodzaju – złożoną tylko z jednej części, odpowiednio wymodelowaną i pozbawioną cięć. Nowe obicia pokrywają piankowe wypełnienie o wysokiej gęstości, zapewniając najwyższy poziom komfortu. Innowacyjna stylistyka obszernych siedzeń w kształcie muszli stwarza wrażenie bezprecedensowej przestrzeni.

W dwukolorowym wnętrzu, siedzeniom obitym skórą o ziarnistej fakturze w kolorze Szarym Galet, towarzyszą jasne elementy, które starannie dopracowano, by zapewnić komfort przy ich dotyku. Wykończone są skórą o ziarnistej fakturze lub giloszowaniami z motywem Clous de Paris. W górnej części, tworzącej strefę interaktywną, elementy ozdobne są wykonane z najwyższej jakości ciemnego jesionowego drewna i skóry Nappa w kolorze brązowym Criollo.

Wnętrze OPERA jest symbolem know-how DS Automobiles. Jest wyposażone w siedzenia obite skórą Nappa w kolorze brązowym Criollo z wyrafinowanym motywem bransoletki zegarka. Luksusowe wnętrze uzupełniają ozdobne elementy z ciemnego jesionowego drewna i duże powierzchnie obite skórą Nappa w kolorze brązowym Criollo.

W tym wnętrzu mistrzowie tapicerstwa poszli jeszcze o krok dalej w pokazie możliwości francuskiego know-how. Zastosowali płaskie szwy, w których każde przeszycie zatrzymuje się w połowie grubości skóry, w pełni eksponując łagodne krzywizny skóry na płatach drzwi. Dobór elementów ozdobnych z ciemnego jesionowego drewna czy kierownica obita w całości skórą, to jedne z wielu ręcznie wykończonych elementów wnętrza.

Wersja PERFORMANCE LINE dodatkowo podkreśla dynamiczne kształty DS 4. Duże połacie z Alcantary® pokrywają deskę rozdzielczą, wewnętrzne powierzchnie drzwi i całą środkową konsolę. Siedzenia wypełnione pianką wysokiej gęstości są obite tkaniną w kolorze Basalte z elementami z Alcantary®, ozdobionymi specjalnym haftem i przeszyciami w złotym i karminowym kolorze. Dolne ramię kierownicy zdobi oryginalny element z karbonu.

Kolorystykę wnętrza podkreśla ambientowe odświetlenie z możliwością personalizacji, stworzone z myślą o eksponowaniu bocznych elementów wnętrza i stworzeniu atmosfery absolutnego spokoju. Nagłośnienie zapewnia system Hi-Fi FOCAL ELECTRA o mocy 690 W z czternastoma głośnikami oraz zastosowane po raz pierwszy w tym segmencie akustyczne (dźwiękochłonne) boczne szyby w przednich i tylnych drzwiach.

System oczyszczania powietrza zapewnia aktywną ochronę wnętrza dzięki wewnętrznym filtrom cząstek PM2.5 i zewnętrznym czujnikom wykrywania zanieczyszczeń. Sterowanie dopływem powietrza z zewnątrz zostało zoptymalizowane poprzez dodanie wydajnego systemu filtrowania, który w ciągu zaledwie kilku minut oczyści powietrze w kabinie. Ocena jakości powietrza jest wyświetlana na centralnym ekranie.

Wzbogacona oferta technologii pokładowych

Model DS 4 jest zbudowany na dogłębnie zmodernizowanej platformie EMP2, zawierającej 70% nowych lub unikatowych elementów. Będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in już w dniu rynkowego debiutu (225 KM i zasięg ponad 50 kilometrów w trybie zeroemisyjnym w cyklu mieszanym WLTP). DS 4 wyróżnia się ponadto pokładowym systemem Infotainment nowej generacji, unikatowymi w segmencie C-Premium systemami wspomagania prowadzenia i innowacyjnym sposobem wyświetlania informacji.

Elektryfikacja E-TENSE

Nowa wersja platformy, jak zawsze modułowa, umożliwia montaż różnego rodzaju silników. Zapewnia też bezpieczeństwo i dynamiczną jazdę. Została opracowania specjalnie dla DS 4.
Pozwala na poprawę wielu istotnych parametrów. Zapewnia lepsze osiągi a jednocześnie daje projektantom większą swobodę stylistyczną i możliwość zaprojektowania sylwetki o nietypowych proporcjach.

Konstrukcja samochodu

Konstrukcja nowej platformy umożliwia osiągnięcie zakładanych proporcji bryły i dynamicznych osiągów. Rozmieszczenie kół w stosunku do nadwozia jest nietypowe dla segmentu premium. Pozwoliło zaprojektować atletyczną sylwetkę o doskonałych parametrach, m.in. dzięki nowemu spojlerowi, obniżeniu maski i błotnika oraz podłogi w drugim rzędzie.

Zmniejszenie masy

Nowa wersja platformy EMP2 wykorzystuje nowe części z kompozytów, a także elementy konstrukcyjne tłoczone na gorąco i bardziej kompaktowe podzespoły jak np. blok klimatyzacji. Dzięki temu uzyskano więcej miejsca na schowki. Bagażnik o pojemności sięgającej 430 litrów jest wyposażony w funkcję bezdotykowego dostępu i elektrycznie otwieraną klapę.

Bezpieczeństwo

Nowa wersja platformy EMP2 spełnia również najnowsze, niezwykle surowe normy bezpieczeństwa dotyczące zderzeń oraz jest zgodna z przepisami z zakresu ochrony użytkowników. Jednocześnie masa całej konstrukcji nie zwiększyła się.

Dynamiczne osiągi i parametry akustyczne

Platforma EMP2 zapewnia jeszcze większy komfort psychiczny i dynamiczną jazdę, tak ważne dla DS Automobiles. Zastosowanie technologii łączącej zgrzewanie i klejenie (blisko 34 m kleju i zgrzewów w całej konstrukcji samochodu) oraz nowych układów jezdnego i kierowniczego gwarantują modelową przyjemność jazdy dzięki optymalnemu odkształceniu nadwozia i wyjątkowemu wyczuciu drogi, które jest zaproszeniem do zajęcia miejsca za sterami.

Napęd hybrydowy plug-in

DS Automobiles jest dwukrotnym mistrzem Formuły E w 2019 i 2020 roku. Jest także jednym z liderów w elektryfikacji samochodów. Nowa generacja platformy EMP2 powstała z myślą o zamontowaniu hybrydowego zespołu napędowego plug-in nowej generacji, bez pomniejszania przestronności wnętrza i pojemności bagażnika. Wchodzący w jego skład doładowany silnik benzynowy o mocy 180 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 110 KM i automatyczną skrzynią biegów e-EAT8. Łączna moc zespołu wynosi 225 KM. Zasilanie elektryczne zapewnia akumulator trakcyjny o bardziej kompaktowych i pojemniejszych modułach, które zapewniają większą efektywność energetyczną. Umieszczono go za odkształcalną poprzeczną belką. Dzięki temu DS 4 ma zasięg ponad 50 km w trybie zeroemisyjnym (w cyklu mieszanym WLTP).

W ofercie dostępne będą również wersje benzynowe PureTech o mocy 130, 180 i 225 KM oraz wersja wysokoprężna BlueHDi o mocy 130 KM. Wszystkie te wersje będą dostępne wyłącznie z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów. DS 4 oferuje szeroką gamę szczególnie efektywnych wersji napędzanych różnymi rodzajami silników, wspomaganymi odpowiednimi rozwiązaniami aerodynamicznymi.

Konstrukcja kół zapewniająca wysoką efektywność energetyczną

DS 4 ma koła o średnicy 720 mm z felgami w rozmiarze do 20 cali. Wiodąca wersja w gamie będzie miała felgi 19-calowe. Oferta „Tall&Narrow” została stworzona z myślą o ograniczeniu zakłóceń opływu powietrza i obniżaniu emisji CO2 przy zachowaniu atrakcyjnego designu i najwyższego komfortu. DS 4 z 19-calowymi felgami będzie dostępny z oponami wielosezonowymi 3PMSF klasy efektywności energetycznej A. Montowane również w wersjach E-TENSE 20-calowe felgi będą także dostępne z oponami tej klasy. Dynamikę auta wzmocniono redukując o 10% masę obręczy (1,5 kg na koło) i wyposażając je w aerodynamiczne wstawki, które zmniejszają zużycie paliwa i emisję CO2.

Technologie zdalnej łączności wkomponowane w kabinę o płynnych liniach i z pełną cyfryzacją

Technologie łączności wykorzystują rozwiązania, które pozwalają kierowcy nie spuszczać drogi z oczu, co bezsprzecznie podnosi bezpieczeństwo jazdy. Wyświetlacz DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY proponuje awangardowe doświadczenie i stanowi pierwszy krok w stronę rozszerzonej rzeczywistości. Nowa immersyjna technologia umożliwia wyświetlane informacji niezbędnych do jazdy bezpośrednio „na drodze”. Złudzenie optyczne sprawia, że dane są wyświetlane cztery metry przed przednią szybą, tam gdzie naturalnie pada wzrok kierowcy. Pole ma przekątną 21”, nigdy wcześniej nieoferowaną w tym segmencie. Odnosi się wrażenie, że najważniejsze informacje o prędkości, działaniu systemów wspomagania prowadzenia, nawigacji czy ostrzeżenia, a także o odtwarzanej muzyce są wyświetlane wprost na drodze.

Eksperymentalna technologia, doskonale dostosowana do naszej percepcji za pomocą zmysłów, jest jednym z elementów kompleksowej oferty – całkowicie nowego systemu informacyjno-rozrywkowego z ekranem 10” – SYSTEMU DS IRIS. Nowy interfejs działa jak ekran smartfonu – szybko i płynnie reaguje na dotknięcie. Umożliwia też utworzenie spersonalizowanych profili użytkowników dzięki widżetom. Ustawienia i sposób wyświetlania zmienia się automatycznie, gdy tylko dany użytkownik wsiada do samochodu. Możliwość personalizacji oznacza po prostu, że każdy użytkownik może dostosować ustawienia i wybrać funkcje w zależności od swoich potrzeb.

SYSTEMEM DS IRIS SYSTEM można sterować za pomocą poleceń głosowych i gestów – układ ma wbudowanego osobistego asystenta, który rozpoznaje i wykonuje polecenia głosowe.
Całość została uzupełniona o unikatowy system wydawania poleceń za pomocą gestów – DS SMART TOUCH – znajdujący się na środkowej konsoli. Jest to ekran, który można obsługiwać ruchami palców. Wystarczy wykonać odpowiedni gest w stronę jednej z ulubionych, wstępnie zapisanych przez użytkownika funkcji. Ekran rozpoznaje również takie gesty jak zoom (powiększenie), zmniejszenie i rozpoznawanie pisma.

System wraz mapami aktualizuje się w czasie rzeczywistym w oparciu o dane z chmury, dzięki czemu dysponuje bieżącymi informacjami.

Dynamiczna i bezstresowa jazda

Oferowany już wcześniej w modelach DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK oraz DS 9, system jazdy półautonomicznej poziomu 2 – najwyższego aktualnie dopuszczalnego na drogach – został znacząco udoskonalony na potrzeby DS 4 i jest dostępny pod nazwą DS DRIVE ASSIST 2.0. Regulator dostosowuje prędkość w zależności od natężenia ruchu na drodze, sterując również zatrzymywaniem się i ponownym ruszaniem w korkach. Ponadto system zapewnia precyzyjne ustawienie samochodu na pasie ruchu.

W DS 4 regulator prędkości został wzbogacony o trzy nowe funkcje: półautomatyczne wyprzedzanie, dostosowywanie prędkości w zakrętach i sygnalizowanie z wyprzedzeniem zalecanej prędkości widocznej na znakach drogowych.

Kierownica jest teraz wyposażona w czujnik chwytu, aby stale kontrolować, czy kierowca zachowuje czujność, ponieważ to on jest wciąż odpowiedzialny za prowadzenie samochodu.
Nowe czujniki pełnią również inne funkcje, jak monitorowanie martwego pola w dużej odległości (zasięg zwiększony do 75 metrów) oraz ostrzeganie o pojazdach nadjeżdżających z tyłu, pozwalające uniknąć kolizji z przeszkodami znajdującymi się w martwym polu widzenia.

DS Automobiles to również koncepcja dynamicznej i bezstresowej jazdy. W przypadku DS 4 przekłada się na wprost wzorcowe wyczucie nawierzchni drogi. Jedną z mocnych stron DS 4 jest aktywne zawieszenie DS ACTIVE SCAN SUSPENSION – unikatowe w tym segmencie samochodów rozwiązanie wykorzystujące kamerę. Jest ona umieszczona u szczytu przedniej szyby, umożliwia wykrywanie z wyprzedzeniem nierówności nawierzchni i przesyła zbierane informacje do modułu elektronicznego. Dzięki czterem czujnikom wypoziomowania nadwozia i trzem przyspieszeniomierzom system może niezależnie sterować pracą zawieszenia każdego z kół. Na podstawie zebranych informacji może zwiększyć lub zmniejszyć sztywność zawieszenia zależnie od sytuacji. W efekcie zwiększa się komfort jazdy bez względu na stan nawierzchni drogi.

Kolejną technologią, która pozwoliła DS Automobiles wyróżnić się na tle konkurencji jest DS NIGHT VISION. System zapewnia lepszą widoczność drogi i zagrożeń, które mogą się na niej pojawić. Podczas jazdy nocą lub w słabym oświetleniu umieszczona w osłonie chłodnicy kamera na podczerwień wykrywa pieszych i zwierzęta na odległość do 200 metrów. Kierowca widzi potencjalne zagrożenia na drodze na zespole zegarów, a komunikaty ostrzegawcze na DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY informują o zagrożeniach, dając dość czasu na reakcję.
Wykonywanie wszelkich manewrów będzie ułatwione dzięki systemowi obserwacji otoczenia w polu 360°, złożonemu z czterech kamer, z czego dwie wbudowane w boczne lusterka.

Sygnatura świetlna DS

Wraz z wprowadzeniem nowej generacji reflektorów DS MATRIX LED VISION, bardziej wysmukłych i nowoczesnych, technologie Matrix Beam i Dynamic Bending Light zostały połączone w ramach jednego systemu i tworzą wyróżniającą się, oryginalną konfigurację.

Reflektory DS MATRIX LED VISION nadal składają się z trzech modułów LED, które tworzą charakterystyczny układ świateł DS Automobiles:

  • Moduł wewnętrzny jest wykorzystywany jako światła mijania.
  • Środkowy, ruchomy moduł może obracać się o kąt 33,5°. Służy oświetlaniu poboczy drogi i zapewnia kierowcy lepszą widoczność w zakrętach. Jest też swoistym ukłonem w stronę kierunkowych reflektorów DS z 1967 roku.
  • Moduł zewnętrzny Matrix Beam pełni rolę światła drogowego. Jest podzielony na piętnaście niezależnych segmentów, które zapalają się lub gasną w zależności od zmieniającej się sytuacji na drodze.

Reflektory te dostosowują się do natężenia ruchu drogowego, kąta skrętu kierownicy, prędkości i warunków pogodowych zgodnie z pięcioma konfiguracjami: miasto, teren niezabudowany, autostrada, zła pogoda i mgła. Umożliwiają również stałą jazdę na długich światłach bez ryzyka oślepiania kierowców. Dzięki kamerze umieszczonej u szczytu przedniej szyby inteligentne reflektory automatycznie dostosowują wiązkę światła do aktualnych warunków drogowych, zapewniając widoczność w zasięgu niemal 300 metrów bez oślepiania.

Oprócz reflektorów DS MATRIX LED VISION, samochód jest także wyposażony w nowe, rozbudowane światła dzienne złożone z 98 diod LED. Oprócz łatwo rozpoznawalnego, pionowego kształtu światła dzienne wyróżniają się nową sekwencją powitalną hi-tech.

Ochrona środowiska

95% materiałów zastosowanych w DS 4 nadaje się do wtórnego wykorzystania, a 85% części – do recyklingu. Aż 30% masy samochodu stanowią materiały odnawialne lub pochodzące z recyklingu, zarówno metale jak i polimery. I tak na przykład niewidoczne części deski rozdzielczej zbudowane są w 20% z włókien konopnych. Wśród materiałów pochodzących z recyklingu można wymienić elementy wykonane z polipropylenu, włókien poliestrowych i elastomerów, montowane od spodu nadwozia w postaci deflektorów, reduktorów hałasu i wsporników.

Siedem kolorów nadwozia

W ofercie dostępnych jest siedem kolorów nadwozia, w tym dwa nowe: ZŁOTY CUIVRÉ i SZARY LAQUÉ, a oprócz nich pozostałe pięć: CRISTAL PEARL, SZARY PLATINIUM, CZERWONY VELVET, BIAŁY PERŁOWY I CZARNY PERLA NERA.

DS 4 jest już obecnie wystawiony we wszystkich DS STORES w Europie, Azji, Ameryce Południowej i Afryce. Siedząc wygodnie w fotelu obitym skórą Nappa z motywem bransoletki zegarka, użytkownik może stworzyć własną konfigurację samochodu i obejrzeć ją dzięki systemowi DS VIRTUAL VISION, korzystając z kasku VR.

Rynkowy debiut DS 4 został zaplanowany na czwarty kwartał 2021 roku.

Zdjęcia: DS Automobiles, Victor Jon Goico