MotoNews.pl

Nowy SEAT Leon Cupra R

18 czerwca 2010

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Seat Leon Cupra R 7

W kilka tygodni po tym, jak SEAT wypuścił na rynek najbardziej ekonomiczną wersję modelu Leon w salonach sprzedaży pojawia się jego najmocniejszy wariant: Cupra R. Podczas gdy Leon Ecomotive zdobywał uznanie głównie za sprawą niewielkiej emisji CO2 (na poziomie 99 g/km) i umiarkowanego zużycia paliwa, Leon Cupra R z silnikiem o mocy 265 KM z pewnością został stworzony z myślą o tych klientach, w których żyłach płynie wysokooktanowe paliwo.

Moc 265 KM wytwarza podrasowany 2-litrowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy – udoskonalony przez inżynierów SEATa z Centrum Technicznego w Martorell. Jednostka 16V oferuje kierowcom także niezły maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm, dostępny już przy 2500 obr./min. (to o 50 Nm więcej niż w modelu Leon Cupra).

W pojeździe zastosowano także sprytny, elektroniczny system XDS, który wykorzystuje funkcjonalność poprawionego systemu ABS by imitować działanie tradycyjnego dyferencjału o ograniczonym uślizgu. Do standardowego wyposażenia należą również system kontroli stabilności ESP, system kontroli trakcji TCS i awaryjne wspomaganie hamowania EBA. Efekt? Świetne wyniki – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i prędkość maksymalna 250 km/h. Co warte odnotowania, nowy Leon jest także całkiem ekologiczny, jak na sportowy samochód – emisję CO2 ograniczono to 190 g/km (podczas gdy wielu konkurentów przekracza 220 g/km). Specjaliści z SEATa zmodyfikowali także 6-biegową skrzynię manualną – zmiany dotyczyły skrócenia czasu zmiany poszczególnych biegów.

Oczywiście dokonano także zmian w wyglądzie nadwozia i wnętrza kabiny. Dodano sportowe, podwójne końcówki rur wydechowych umieszczone centralnie w tylnym dyfuzorze, delikatnie powiększony tylny spojler, plakietki z literą „R” i elementy pokryte czarnym, błyszczącym lakierem. Nowe oparcia foteli z przodu w kolorze hebanowej czerni są niezwykle wygodne.

Zdjęcia: SEAT