MotoNews.pl

Peugeot 508

13 lipca 2010

Marka, model | ,
Peugeot 508 6

Peugeot 508 to przykład nowego oblicza designu marki, który wyewoluował ze stylistyki zaprezentowanej po raz pierwszy w koncepcyjnym pojeździe SR1. Model 508 według producenta ma łączyć stylowość z mocą i najnowszymi technologiami, a hasłami przyświecającymi projektantom i inżynierom Peugeota podczas pracy były: „jakość, czystość i sprawność”.

Stylowe nadwozie jest eleganckie, a jego wygląd ma ponadczasowy charakter pełen „francuskiego szyku”. Wnętrze samochodu łączy nowoczesne rozwiązania techniczne z materiałami wykończeniowymi najwyższej jakości. Przestronna kabina, obszerny bagażnik i wyposażenie standardowe czynią z 508-ki pojazd komfortowy i łatwy w użytkowaniu.

Zgodnie ze strategią Peugeota, zakładającą produkcję pojazdów o niskiej emisji CO2 i zmniejszonym zużyciu paliwa, 508 został zaprojektowany tak, by zoptymalizować pracę silników, zwiększyć ich przyjazność dla środowiska, zredukować wagę pojazdu i poprawić jego dynamikę.

Peugeota 508 będą napędzać silniki wyposażone w nowy system e-HDi, czyli nową generację systemu Stop & Start. Pozwala ona na obniżenie zużycia paliwa nawet do 15%. Po wejściu na rynek 508-ka będzie także dostępna z napędem HYbrid4, łączącym silnik Diesla i elektryczny i umożliwiającym zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin o 35 % w stosunku do klasycznej jednostki dieslowskiej. 508-ka z napędem hybrydowym ma dysponować mocą 200 KM przy emisji 99g CO2 na km (diesel) lub 0 g CO2 (w trybie elektrycznym).

Peugeot 508 będzie oferowany w dwóch wariantach nadwoziowych: sedan (o długości 4,79 m) i kombi (o długości 4,81 m). Oba modele zostaną zaprezentowane publicznie podczas paryskiej wystawy samochodowej w październiku, a do sprzedaży wejdą na początku przyszłego roku.

508-ka bazująca na platformie 3 koncernu PSA będzie produkowana we Francji na potrzeby rynku europejskiego, a od 2011 roku także w Chinach, by zaspokoić potrzeby tamtejszych klientów.

Zdjęcia: Peugeot