By uczcić dwusetną rocznicę istnienia marki Peugeot stworzył dwustukonną wersję popularnego, pięciodrzwiowego hatchbacka – „trzystaósemki”. Edycja specjalna wchodzi ba rynek europejski w tym miesiącu.
Nowy Peugeot 308 GT THP 200 napędzany jest turbodoładowanym silnikiem benzynowym THP o mocy 200 KM, współpracującym z sześciobiegową skrzynią pochodzącą z nowego modelu RCZ. Silnik ma niezłe osiągi przy relatywnie niskiej emisji CO2 na poziomie 159 g/km.
Z zewnątrz model Peugeot 308 GT THP 200 wyróżnia kilka sportowych detali: szeroka, czarna, karbonowa wstawka pod przednim zderzakiem, sportowy panel przedni zapożyczony z modelu 308 CC, panel przy tylnym zderzaku z czarnym dyfuzorem, tylny spojler, podwójne, chromowane końcówki rur wydechowych i plakietki z napisem „GT” na bokach i w tyle nadwozia.
Wewnątrz Peugeot 308 GT THP 200 wyposażono w sportowe fotele, aluminiowe pedały i gałkę zmiany biegów, sportową kierownicę obitą skórą z aluminiowymi wstawkami, a panel przedni polakierowany na czarno.
Do wyposażenia standardowego należą także: ABS, EBFD, EBA, sześć poduszek powietrznych, ESP, dwustrefowa klimatyzacja, elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości podróżnej i 18-calowe felgi z lekkich stopów.
Peugeot 308 GT THP 200 będzie dostępny w sześciu kolorach nadwozia: białym, czarnym, srebrnym, szarym, niebieskim i czerwonym.