MotoNews.pl

G-Power M5 Hurricane RS, najszybsza limuzyna na świecie

18 sierpnia 2010

Kategoria | G-Power  Tuning
Marka, model | , ,
G-Power Hurricane RR BMW M5 4

Na początku tego roku model G-Power M5 Hurricane RS napędzany silnikiem z o mocy 750 KM ustanowił światowy rekord prędkości, jaką rozwinął pojazd typu sedan – 367,4 km/h. Jednak to nie wystarczyło specjalistom z G-Power i rozpoczęli pracę nad modelem Hurricane RR, który miał dysponować aż 800 końmi mechanicznymi.

Kilka tygodni temu napięcie sięgnęło zenitu, gdy inżynierowie z G-Power spróbowali wreszcie przeprowadzić ostateczny test prędkości, jaką może rozwinąć ich nowe dzieło: M5 Hurricane RR. Kilka minut zajęła zmiana standardowych, 20-calowych obręczy G-Power na 19-calowe. Zamontowano na nich opony Michelin Pilot Sport, które mogą wytrzymać prędkość ponad 370 km/h. Hurricane RR był gotowy, tor także. Kilka okrążeń później okazało się, że osiągnął prędkość 372,1 km/h. Znów się udało!

Poza zmianą kół Hurricane RR polega na standardowej specyfikacji BMW M5, a jego moc przypisać należy głównie zmodyfikowanemu silnikowi bi-kompresorowemu. System doładowujący jednostkę V10 został całkowicie przeprojektowany. Dwa kompresory ASA T1-313 zastąpiono większymi jednostkami ASA T1-316, w których mieści o 25 procent więcej skompresowanego powietrza. Teoretycznie powietrze dostarczane przez te zmodyfikowane kompresory mogłoby pomóc wygenerować moc ponad 900 KM. Zmodyfikowano także pewne elementy w samym silniku oraz przeprogramowano elektroniczną jednostkę kontrolną, co w rezultacie dało wynik w postaci 800 KM/588 kW dostępnych w zakresie od 7500 do 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 800 Nm dostępny jest przy 5000 obr./min.

„Huragan” osiąga wyjątkowe wyniki nie tylko, jeśli chodzi o prędkość maksymalną, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,35 sekundy, osiągnięcie 200 km/h zabiera mu 9,5 sekundy, a 300 km/h – 25,8 sekundy – nieźle jak na ważącą dwie tony limuzynę.

Po zadbaniu o odpowiednią moc należało także dopilnować, by opór powietrza nie zepsuł zabawy – dlatego Hurricane RR otrzymał także elementy poprawiające aerodynamikę nadwozia: przednie i tylne fartuchy, spojlery drzwiowe i tylny spojler.

Spora waga pojazdu i wymagania dotyczące maksymalnej prędkości stanowiły oczywiście spore wyzwanie dla opon. Michelin dostarczył G-Power specjalne opony Pilot Sport o wymiarach 255/35 ZR 19 z przodu i 305/30 ZR 19 z tyłu. Jednak do codziennej jazdy G-Power proponuje 20-calowe obręcze Silverstone Clubsport i opony o wymiarach 245/35 ZR 20 oraz 285/30 ZR 20.

Zdjęcia: G-Power