MotoNews.pl

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zadebiutował na Nordschleife

29 września 2010

Kategoria | Sport
Mercedes SLS AMG GT3 4

Nowy Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zadebiutował w 4-godzinnym wyścigu, jaki odbył się w ostatnią sobotę w ramach serii VLN Nürburgring Endurance Championship. Mimo, że „gullwing” wziął udział w wypadku, do jakiego doszło już na pierwszym okrążeniu, Berndowi Schneiderowi i Thomasowi Jägerowi udało się zademonstrować potencjał SLS AMG GT3. Spełniający wytyczne FIA dotyczące GT3 model SLS AMG GT3 startował w klasie prototypów E1-XP. W sumie w ósmym wyścigu serii VLN wzięło udział 206 samochodów.

SLS AMG GT3 zajął trzecie miejsce w kwalifikacjach i rozpoczął wyścig z drugiej linii. Na starcie za kierownicą zasiadał Bernd Schneider, pięciokrotny mistrz DTM, a obecnie ambasador marki AMG. Już do pierwszego zakrętu Schneider wysunął się na drugie miejsce, jednak na drugim zakręcie doszło do kontaktu z samochodem prowadzącym w wyścigu, Mercedes okręcił się wokół swojej osi i zderzył z kolejnym pojazdem. Po 25 minutach przerwy na dokonanie niezbędnych napraw Bernd Schneider powrócił na tor z opóźnieniem trzech, pełnych okrążeń w stosunku do lidera.

Gdy Thomas Jäger zastąpił Bernda Schneidera, SLS AMG GT3 kontynuował zmagania zgodnie z oczekiwaniami. Gdy wyścig został zakończony ze względu na liczne wypadki, „gullwing” zajmował 91 pozycję, nadal trzy okrążenia za liderem.

Pojawienie się Mercedesa SLS AMG GT3 na wyścigu w ramach serii VLN Nürburgring Endurance Championship było częścią programu testowego prowadzonego od czerwca tego roku. Czterogodzinna walka na legendarnej Nordschleife miała dać odpowiedź na pytanie, jak „gullwing” będzie się zachowywać w rzeczywistych warunkach wyścigowych. Głównym celem było nie tylko zbadanie, jak szybko jest w stanie przejeżdżać kolejne okrążenia, lecz także, czy wszystkie jego komponenty są wystarczająco wytrzymałe, czy model jest łatwy do serwisowania i czy procedury obowiązujące podczas pit-stopów i zmian kierowców są wystarczająco sprawne. Po raz pierwszy testowano także podczas wyścigu wybrane ustawienie zawieszenia.

Wyścigowa wersja Mercedesa SLS AMG została stworzona i wyprodukowana przez AMG, oddział koncernu zajmujący się tuningiem fabrycznym modeli spod znaku gwiazdy, we współpracy z HWA AG. Team HWA odnosi spore sukcesy w sportach motorowych, czego dowodem może być dziewięciokrotne zdobycie przez jego kierowców tytułu mistrza świata serii DTM i ITC, oraz dwa tytuły mistrzowskie w FIA GT.

Zdjęcia: Mercedes-Benz