MotoNews.pl

Światowa premiera nowej generacji Volkswagena Passata

30 września 2010

Kategoria | Premiery
Światowa premiera nowej generacji Volkswagena Passata

Na stoisku Volkswagena podczas Mondial de l’Automobile (2-17 października) w Paryżu swoją światową premierę będzie mieć zupełnie odnowiony Passat. Siódma generacja niemieckiego bestsellerowego modelu będzie dostępna na niektórych rynkach w Europie już w połowie listopada tego roku.

Zrewidowano wygląd zewnętrzny Passata – przód stylistycznie nawiązuje do Phaetona, który również przeszedł facelifting w połowie roku. Poszerzono standardową ofertę wyposażenia – na przykład modele z turbodieslami w wariancie Trendline posiadają system Stop/Start.

Wszystkie silniki wchodzące w skład oferty silnikowej (o mocy od 105 do 300 KM) są wydajniejsze – zużycie paliwa obniżono nawet o 18%. „Najmniejszy” turbodiesel (1.6 TDI o mocy 105 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm) konsumuje teraz 4,2 l paliwa na 100 km i emituje 109 g CO2 na km Silnik benzynowy 1.4 TSI (90 kW / 122 KM) w wersji BlueMotion zużywa 5,8 l paliwa na 100 km emitując przy tym 138 g CO2 na km.

Nowością w Volkswagenie Passacie jest funkcja automatycznego hamowania awaryjnego, a w wariantach Comfortline i wyższych także system wykrywania zmęczenia kierowcy. Jako komponent systemu ACC w krytycznych momentach funkcja automatycznego hamowania reaguje niezależnie od kierowcy przy prędkościach poniżej 30 km/h, zapobiegając zderzeniom czołowym. System wykrywania zmęczenia u kierowcy po raz pierwszy pojawia się w tej klasie modeli Volkswagena – jest aktywny przez cały czas jazdy i rejestruje spadki koncentracji u kierowcy, ostrzegając go o tym sygnałem akustycznym oraz wyświetlając specjalną informację na desce rozdzielczej.

Nowym elementem w Passacie jest także system dynamicznego oświetlenia Dynamic Light Assist – opcja oferowaną w połączeniu z reflektorami biksenonowymi. Po raz pierwszy system DLA pojawił się w Touaregu. W Dynamic Light Assist kamera zamontowana na przedniej szybie wykrywa pojazdy jadące z przeciwka i wymijające Passata, dane są przetwarzane przez specjalne oprogramowanie, które wysyła sygnał do siłowników obracających cylindryczną przesłonę umieszczoną między żarówką a soczewką lampy głównej. Przesłona przyjmuje taką pozycję, by reflektory nie oślepiały innych użytkowników drogi.

Elektroniczna blokada poprzeczna XDS po raz pierwszy zastosowana w Golfie GTI, również w nowym Passacie poprawia trakcję na zakrętach.

Zdjęcia: Volkswagen