MotoNews.pl

RUF Roadster – urok lat 60-tych

15 października 2010

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Ruf Roadste 5

Alois Ruf to założyciel niemieckiej firmy RUF Automobile specjalizującej się w budowie pojazdów własnej marki bazujących na nieoznakowanych podwoziach i kadłubach Porsche. Firma zajmuje się także odnawianiem zabytkowych samochodów. Nic więc dziwnego w tym, że najnowsze dzieło RUF Automobile to roadster zainspirowany wyglądem Porsche Targa z 1967 roku.

Ta 911-tka została wyposażona w zintegrowaną klatkę zabezpieczającą, gwarantującą poziom bezpieczeństwa znany z Coupé, przy zachowaniu wszelkich zalet pojazdu z otwartym dachem. Środkową część dachu można zdjąć lub złożyć. Wykonana z elastycznego tworzywa sztucznego tylna szyba również jest składana.

W nowym RUF Roadsterze zastosowano zoptymalizowaną pod względem aerodynamiki, niżej zawieszoną tylną szybę i dwa wyjątkowo lekkie elementy dachowe wykonane z włókna węglowego, które można zdemontować. „Miękką” tylną szybę wykonano z trzech warstw poliglassu, jest zamykana i otwierana elektrycznie. Pasażerowie mogą wybrać, czy chcą jechać z zamkniętym dachem i szybą tylną, z całkowicie otwartym dachem i szybą tylną, z zamkniętym dachem i otwartą szybą tylną, czy z otwartym dachem i zamkniętą tylną szybą.

Roadstera napędza 6-cylindrowy silnik typu „boxer” o mocy 400 KM, dostępny także w wersji turbo – wówczas jednostka napędowa może się pochwalić imponującą mocą 560 KM. Standardowo RUF Roadster wyposażony jest w 6-biegową przekładnię, jednak producent oferuje także jako opcję przekładnię dwusprzęgłową i napęd na wszystkie koła.

Klienci, by nabyć nowego „RUFa” będą musieli wydać przynajmniej 195 000 euro netto. Producent planuje także stworzenie elektrycznej wersji swojego pojazdu.

Zdjęcia: RUF Automobile