MotoNews.pl

Brabus Widestar, czyli szeroka wersja Mercedesa SLS AMG

30 listopada 2010

Kategoria | Brabus
Brabus-Widestar-Wide-Mercedes-SLS-5

BRABUS WIDESTAR to Mercedes SLS AMG w szytym na miarę, designerskim „garniturze”, z zawieszeniem wyposażonym w moduł regulowania wysokości Ride Control i tytanowym, wyczynowym układem wydechowym, którego dźwięk także kontrolowany jest elektronicznie. Oczywiście na zapomniano także o indywidualizacji wnętrza.

By nadać SLS jeszcze bardziej muskularny wygląd projektanci Brabusa stworzyli specjalne komponenty Brabus Widestar z bardzo lekkiego i mocnego włókna węglowego. Dodano elementy na tylnych błotnikach i tylnym panelu pojazdu, dzięki czemu stworzono więcej przestrzeni by zamontować specjalne koła i poszerzyć ich rozstaw o 20 mm, poprawiając tym samym dynamikę jazdy. Mimo, że koła są większe, ważą o 12 % mniej niż te w wersji seryjnej

Inżynierzy odpowiedzialni za zawieszenie stworzyli także specjalną wersję ultralekkich felg Brabus Monoblock F Platinum Edition o wymiarach 9.5Jx20 z przodu i 11Jx21 z tyłu, podkreślające klinowatą sylwetkę sportowego pojazdu. Samochód porusza się na oponach Pirelli i Yokohama o wymiarach 275/30 ZR 20 i 295/25 ZR 21.

Poszerzona wersja Mercedesa SLS AMG została także uzupełniona o komponenty poprawiające aerodynamikę nadwozia, których kształt zoptymalizowano w tunelu aerodynamicznym. Zostały wykonane z włókna węglowego i mogą być zamontowane w oryginalnej wersji lub zostać polakierowane na kolor nadwozia lub jakikolwiek inny odcień. By zwiększyć docisk do podłoża Brabus wyposażył Mercedesa SLS w spojler przedni montowany na seryjnym panelu, oraz tylny spojler i dyfuzor.

Obniżenie zawieszenia o 30 mm również zmieniło nieco wygląd Mercedesa SLS. Regulowane zawieszenie Brabus stworzył w kooperacji z firmą Bilstein. Przyciskając odpowiedni guzik na desce rozdzielczej kierowca może wybrać, czy chce skorzystać z bardziej komfortowego, czy sportowego trybu jazdy w porównaniu z seryjnym ustawieniem.

Sportowy układ wydechowy ma końcówki rur o średnicy 84 mm, a dźwięk, jaki wydaje jest kontrolowany przez kierowcę. Ma on do wyboru także opcję „powrót do domu”, która wycisza „gang” silnika, tak by nie przeszkadzać sąsiadom. W trybie „sport” 6,3-litrowy, 8-cylindrowy silnik wydaje z siebie ryk znacznie potężniejszy niż w seryjnej wersji pojazdu. Układ wydechowy Brabusa został wykonany z wyjątkowo lekkiego tytanu i waży zaledwie 12 kg, o 40% mniej niż wersja standardowa. Przy okazji zwiększa moc silnika o 10 KM.

We wnętrzu klienci mogą wybierać z szerokiej palety opcji indywidualizacyjnych oferowanych przez Brabusa. Są to np: wstawki z włókna węglowego w dowolnym kolorze, pedały sprzęgła, gazu i hamulca z anodyzowanego aluminium, sportowa kierownica obita skórą i alcantarą, tapicerka skórzana w wielu kolorach i wiele innych. Skala na tarczy prędkościomierza kończy się na 400 km/h, co jest wskazówką dotyczącą osiągów, nad jakimi aktualnie pracuje Brabus (etap modyfikacji silnika nie został jeszcze zakończony).