Toyota Camry to luksusowe auto średniej wielkości produkowane od 1983 roku. Na rynku ukazało się już osiem generacji tego modelu, zwykle występującego jako czterodrzwiowy sedan, lecz dostępnego także jako pięciodrzwiowy hatchback, dwudrzwiowe coupé i czterodrzwiowe kombi.
Model zawsze cieszył się ogromną popularnością w USA, Australii i Kanadzie, w przeciwieństwie do umiarkowanego zainteresowania na rynkach europejskich i w Japonii. Camry w wersji podstawowej wykorzystuje napęd na przednią oś, choć istnieją także wersje z napędem 4x4.
W swojej długiej historii Toyota Camry przechodziła kilka gruntownych przemian stylistycznych i technicznych, przy czym siódma generacja, debiutująca w 2007 roku, charakteryzowała się szerszym od poprzednich rozstawem kół, podwójnymi końcówkami rur wydechowych i kontrowersyjną stylistyką dwupoziomowej, tylnej części auta, podobną zresztą do zaprezentowanej przez Chrisa Bangle w BMW Serii 7. Wraz z siódmą generacją pojawiła się także wersja hybrydowa Camry, z napędem benzynowo-elektrycznym.
Ósmą generację Toyoty Camry zaprezentowano na North American International Auto Show w styczniu 2017 r. w Detroit. Nowa Camry bazuje na platformie Toyota New Global Architecture (TNGA), z której korzysta również Toyota C-HR. Od kwietnia 2019 r. Toyota Camry jest ponownie sprzedawana w Europie. Model ma zastąpić miejsce w ofercie po modelu Toyota Avensis, którego produkcję wygaszono w połowie 2018 roku..