MotoNews.pl

Pagani Zonda Revolucion

05 czerwca 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Pagani Zonda Revolucion 16

Włoski producent Pagani Automobili przedstawił finalną wersję supersamochodu Zonda w specjalnej edycji o nazwie “Revolucion”. Pojazd bazuje na modelu Zonda R i jest przeznaczony wyłącznie do jazy na torze wyścigowym. Ma konstrukcję typu monocoque wykonaną z włókna węglowego i tytanu, dzięki czemu całkowita masa samochodu wynosi tylko nieco ponad 1000 kg (a konkretnie 1070 kg).

Pod maską kryje 6-litrowy silnik V12 generujący moc 800 KM (o 50 KM więcej niż Pagani Zonda R) i maksymalny moment obrotowy 730 Nm, co pozwala stwierdzić ze stosunek mocy do masy w Zondzie Revolucion wynosi 748 KM na tonę. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną przekładnią ze stopu magnezu, w której zmiana biegu trwa 20 milisekund. Mimo, że przedstawiciele Pagani twierdzą, że Zonda Revolucion jest najszybszym modelem marki, jaki dotychczas zbudowano, to nie podali konkretnych danych potwierdzających to stwierdzenie, poza wzmianką, że pojazd ten pokonuje Nordschleife na Nurnburgring szybciej niż Zonda R, która czyni to w 6 minut i 47, 5 sekundy.

By kierowca łatwo mógł zapanować nad mocą silnika, Revolucion został wyposażony w system kontroli trakcji marki Bosch o 12 ustawieniach i zmodyfikowany ABS. Nadwozie ma kilka nowych elementów poprawiających aerodynamikę, takich jak: owiewki na masce przedniej, czy pionowy stabilizator zamontowany w tyle. Zonda Revolucion MS także DRS (Drag Reduction System = system redukcji siły dociskowej) na tylnym skrzydle pracujący w dwóch trybach: manualnym i automatycznym. W pierwszym systemem steruje się za pomocą przycisku umieszczonego na kierownicy. Siłę docisku na tylnym skrzydle można regulować przy przyspieszeniu poprzecznym +/- 0,8 g i prędkości minimalnej 100 km/h. Jeśli przytrzymamy przycisk DRSu przez ponad dwie sekundy, aktywuje się tryb automatyczny, a wtedy system będzie działać zgodnie z algorytmami wprowadzonymi przez inżynierów Pagani Automobili. Za wytracanie prędkości odpowiedzialny jest układ hamulcowy marki Bremo z tarczami CCMR zapożyczonymi z Formuły 1.

Gdyby ktoś marzył o zakupie Pagani Zonda Revolucion, to musi sobie przygotować 2,2 miliona euro + zapas na stosowne podatki.

Zdjęcia: Pagani Automobili, opracowanie: BM