MotoNews.pl

Debiut najbardziej wyrafinowanej wersji Hondy HR-V w historii

07 kwietnia 2019

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Honda-HR-V-2019

Najnowsza odsłona modelu HR-V to najbardziej wyrafinowany subkompaktowy SUV w historii Hondy. Uatrakcyjnione nadwozie skrywa zmodernizowaną kabinę z nowymi materiałami wykończeniowymi oraz szeroką gamę nowoczesnych rozwiązań technicznych. HR-V nadal oferuje przestrzeń i funkcjonalność typową dla minivana, a dodatkowo – dzięki rozszerzeniu gamy jednostek napędowych – jest teraz dostępny w bardziej dynamicznej wersji.

Najnowsza odsłona modelu Honda HR-V

Widoczne na pierwszy rzut oka zmiany stylizacyjne karoserii Hondy HR-V dodają autu elegancji. Dotyczy to również odświeżonego wyglądu przedniej części nadwozia, czyli „Solid Wing Face”. Wysoka, masywna sylwetka odświeżonej Hondy HR-V zwiększa poczucie bezpieczeństwa i pewności za kierownicą.

Kabina modelu jest nie tylko imponująco przestronna, ale także bardzo funkcjonalna, m.in. dzięki systemowi składania foteli Magic Seat. Wysokogatunkowe, przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe oraz wyszukane elementy stylizacji wnętrza czynią z kabiny odświeżonej Hondy HR-V optymalną kompozycję funkcjonalności, nowoczesności i elegancji.

Nowa Honda HR-V w wersji na rok 2019 oferuje nabywcy wybór dwóch mocnych i wydajnych silników. Produkcję odmian modelu wyposażonych w jednostkę 1.5 i-VTEC uruchomiono pod koniec 2018 roku, natomiast wersja z mocniejszym silnikiem benzynowym 1.5 VTEC TURBO dostępna jest od wiosny 2019 roku. Ponadto, na wybranych rynkach, dostępna będzie również wysokoprężna jednostka 1.6 i-DTEC, jednak w Polsce nie będzie ona oferowana. Oba silniki benzynowe będą współpracowały z sześciostopniową przekładnią manualną lub z bezstopniową skrzynią CVT.

Ciekawa stylistyka nowej Hondy HR-V

Masywna, funkcjonalna sylwetka modelu HR-V, typowa dla aut segmentu SUV, otrzymała elegancką, opływową linię. Celem prac modernizacyjnych było opracowanie szeregu udoskonaleń stylizacyjnych, które miały uatrakcyjnić zarówno wygląd zewnętrzny jak i kabinę odświeżonej wersji modelu.

Sylwetka modelu HR-V nawiązuje nieco do nadwozi typu coupé, z wyrazistym przodem, masywnymi dolnymi panelami oraz niezwykle starannie dopracowanymi detalami linii i przetłoczeń. Całość stanowi kompozycję stylistyczną, która silnie przemawia do klienta docelowego, szukającego udanego połączenia dobrego stylu i funkcjonalności.

Nowa Honda HR-V posiada własną stylistyczną tożsamość i jednocześnie nosi cechy silnie identyfikujące ją z rodziną modelową Hondy. Zmiany stylistyczne nadwozia objęły m.in. przód pojazdu w stylu „Solid Wing Face”. Znajdujaca się powyżej przedniej kraty wlotu, listwa w kolorze chromu i czerni została ujednolicona i ma teraz barwę przydymionego chromu.

Linia nadwozia sprawia, że sylwetka nowej HR-V prezentuje się bardziej dynamicznie i sportowo. Wrażenie to potęgują takie elementy, jak klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C czy wyraziste linie popowadzone przez całą długość nadwozia. Dzięki nim zwinna sylwetka modelu HR-V zdaje się przeć naprzód i nawet po zatrzymaniu sprawia wrażenie jakby samochód nadal był w ruchu.

Podczas prac nad odświeżonym modelem, projektanci skupili się na wypracowaniu jeszcze masywniejszej sylwetki. Wyraziście wyprofilowane dolne panele nadwozia świetnie komponują się z pogłębionymi wlotami powietrza przedniego zderzaka, w których umieszczono okrągłe światła przeciwmgłowe. W standardzie reflektory otrzymały soczewki z przeprojektowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej.

Honda HR V 2019 Inside

Z tyłu, ciemny, chromowany panel dekoracyjny stanowi nawiązanie do stylizacji przedniej części nadwozia, a tylne światła mają teraz ciemniejsze oprawy.

Bogatsze wersje wyposażenia otrzymały nowe 17-calowe felgi aluminiowe oraz układ wydechowy zakończony chromowaną nasadką. Przednie reflektory i tylne lampy zespolone wykonano w całości w technice diodowej, a te ostatnie dodatkowo osadzono w przyciemnianych kloszach.

Nowa Honda HR-V zachowuje ponadprzeciętne jak na segment crossoverów właściwości aerodynamiczne. Pod podwoziem umieszczono trzy panele (pod silnikiem oraz pod przednią i tylną podłogą), które ułatwiają i optymalizują przepływ powietrza, tym samym poprawiając wydajność paliwową samochodu. Co więcej, płyty te poprawią poziom wyciszenia kabiny, zwiększając jednocześnie komfort podróżowania. Prace nad właściwościami aerodynamicznymi skupiły się również na optymalizacji aerodynamicznej siły nośnej w celu dalszej stabilizacji pojazdu podczas szybkiej jazdy.

Twardość, wytrzymałość i pewność prowadzenia, kojarzone zwykle z większymi SUV-ami, łączą się tutaj z dopracowanymi detalami, dzięki czemu Honda HR-V prezentuje się elegancko niezależnie od scenerii.

Model HR-V w wersji na rok 2019 dostępny będzie w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym m.in. z lakierem Platinum Grey Metallic (tylko odmiana Sport) oraz Midnight Blue Beam Metallic. Pozostałe kolory, to: perłowe lakiery Milano Red, Platinum White i Crystal Black oraz metalizowane Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue i Ruse Black.

Honda HR-V Sport w wersji na rok 2019

Nowa odmiana Sport otrzymała chromowany na czarno panel o wysokim połysku zamiast wykończonego przydymionym chromem panelu zastosowanego w pozostałych wersjach HR-V z roku modelowego 2019. Ekskluzywna, czarna przednia krata wlotu powietrza ma strukturę plastra miodu, podobnie jak przestrzenie wokół świateł przeciwmgielnych.

Dodające dynamiki elementy stylistyczne HR-V Sport, takie jak wąski przedni splitter, boczne listwy progowe, obramowania nadkoli i bardziej agresywny tylny zderzak polakierowano na czarno. Pakiet obejmuje też czarne obudowy lusterek, podwójną końcówkę układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o dedykowanym dla tej wersji wzorze. Usportowioną wersję modelu wyróżnia w pełni diodowy system oświetlenia, obejmujący zespół przednich reflektorów oraz tylnych lamp, które umieszczono w ciemniejszych oprawach z czarną wewnętrzną przedziałką. Jednocześnie, na pokrywie bagażnika pojawił się chromowany na czarno element ozdobny.

Poszerzona gama wydajnych i dynamicznych silników i układów napędowych

  • Jednostki benzynowe o mocy maksymalnej 130 KM lub 182 KM
  • Sześciostopniowa przekładnia manualna oraz udoskonalona bezstopniowa skrzynia CVT dla wersji benzynowych
  • Sztywniejsza konstrukcja zapewniająca większe poczucie pewności podczas prowadzenia
  • System „Performance Damper” dla wersji Sport

Dzięki rozszerzeniu gamy dostępnych konfiguracji układu napędowego, nową Hondę HR-V można będzie zamówić z jedną z dwóch jednostek benzynowych – 130-konnym silnikiem 1.5 i-VTEC (96 kW) lub 182-konną odmianą 1.5 VTEC TURBO (134 kW). Obie czterocylindrowe jednostki napędowe zostały zaprojektowane z myślą o dobrej dynamice oraz niskim zużyciu paliwa.

Silnik benzynowy 1.5 i-VTEC

  • Typ -4 zawory na cylinder
  • Pojemność skokowa (cm3) – 1 498
  • Średnica cylindra x skok tłoka (mm) – 73.0 x 89.5
  • Stopień sprężania – 11,5
  • Moc – 130 KM przy 6600 obr/min
  • Moment obrotowy – 155 Nm przy 4600 obr/min

Silnik benzynowy 1.5 VTEC TURBO

  • Typ – 4 zawory na cylinder
  • Pojemność skokowa (cm3) – 1 498
  • Średnica cylindra x skok tłoka (mm) – 73 x 89.5
  • Stopień sprężania – 10.6
  • Moc – 182 KM przy 5500 obr/min
  • Moment obrotowy – 240 Nm w zakresie 1900-5000 obr./min (6MT), 220 Nm w zakresie 1700-5500 obr./min (CVT)
Zdjęcia: Honda