MotoNews.pl

Światowy debiut w Genewie: nowe Porsche Cayenne

25 lutego 2010

Światowy debiut w Genewie: nowe Porsche Cayenne

W marcu, na genewskim show Porsche zaprezentuje najnowszą generację modelu Cayenne. Najciekawszym elementem nowej oferty Cayenne będzie światowy debiut Cayenne S Hybrid, z napędem hybrydowym, który zużywa zaledwie 8,2 l paliwa na 100 km., emitując przy tym 193 g CO2 na kilometr. Cayenne S łączy w ten sposób osiągi silnika ośmiocylindrowego ze zużyciem charakterystycznym dla silnika 6-cylindrowego.

W przypadku pozostałych modeli należących do rodziny Cayenne zużycie paliwa również obniżono – nawet do 23 procent w porównaniu z poprzednią generacją. Dokonano tego m.in. za sprawą zastosowania nowej automatycznej przekładni 8-biegowej Tiptronic S z systemem Auto Start Stop, systemu kontrolującego temperaturę silnika i obwodu chłodzącego skrzynię biegów i inteligentnej, lekkiej konstrukcji.

Dzięki specjalnemu połączeniu materiałów służącemu uzyskaniu optymalnej wagi oraz zmianom w ogólnej koncepcji pojazdu, takim jak wprowadzenie nowego, aktywnego i wyjątkowo lekkiego napędu na obie osie, ciężar pojazdu obniżono np. w przypadku Cayenne S o 180 kg.

Rozstaw kół poszerzono o 40 mm, co zaowocowało większą przestrzenią we wnętrzu. W sumie nowe Cayenne jest o 48 mm dłuższe od poprzedniej wersji, jednak nie utraciło swojej dynamiki ani kompaktowego charakteru.

Sprzedaż nowego Cayenne w Europie rozpocznie się 8 maja, a oferta obejmować będzie następujące wersje:
Cayenne z 3,6-litrowym silnikiem V6 – mimo, iż moc jednostki napędowej zwiększono do 300 KM, dzięki zastosowaniu 8-biegowej przekładni Tiptronic S zużywa o 20 procent mniej paliwa niż poprzednia wersja (9,9 l/100 km).

Cayenne Diesel z 3-litrowym silnikiem V6 o mocy 240 KM, odznaczającym się maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm również zużywa o 20 procent paliwa w porównaniu z poprzednim modelem ( z 9,3 l do 7,4 l/100 km).

Zużycie paliwa jest również znacznie niższe w przypadku Cayenne S, napędzanego 4,8-litrową jednostką V8. W tym przypadku obniżono je o 23 procent do 10,5 l/100 km. Jednocześnie silnik ten odznacza się mocą 400 KM (385 KM w poprzedniej wersji).

To samo dotyczy modelu Cayenne Turbo z silnikiem V8 biturbo o pojemności 4,8 litra i mocy 500 KM, konsumującego 11,5 l paliwa na 100 km (również o 23 procent mniej w porównaniu z poprzednią wersją).

Na napęd Cayenne S Hybrid składa się 3-litrowa, superdoładowana jednostka V6 (moc: 330 KM) i silnik elektryczny. £ącznie dają one do dyspozycji kierowcy moc 380 KM i maksymalny moment obrotowy 580 Nm, co odpowiada osiągom Cayenne S. Na krótkich odcinkach pojazd może korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego, rozwijając prędkość do 60 km/h.

Ceny nowych Cayenne w Europie będą zaczynać się od następujących progów:

  • Cayenne: 46,400 euro
  • Cayenne Diesel: 49,900 euro
  • Cayenne S: 60,900 euro
  • Cayenne S Hybrid: 65,900 euro
  • Cayenne Turbo: 96,900 euro.

Zdjęcia: Porsche