Audi TT TDI po raz pierwszy z silnikiem Diesla

Audi TT TDI po raz pierwszy z silnikiem Diesla17.07.2008
Czysto sportowy charakter i wielkie możliwości połączone z doskonałą efektywnością. Audi TT Coupe 2.0 TDI quattro i Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro to pierwsze produkowane seryjnie samochody sportowe na świecie napędzane silnikiem wysokoprężnym.

Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka o mocy 125 kW (170 KM) z momentem obrotowym 350 Nm gwarantuje wyjątkową dynamikę. Jednocześnie TDI w TT Coupe zużywa średnio tylko 5,3 litra paliwa na 100 km – co jest rekordową wartością w segmencie samochodów sportowych.

Audi TT TDI po raz pierwszy z silnikiem Diesla 1 Łącząc wysoką dynamikę z niskim spalaniem Audi nadaje ton w motoryzacji, i to już od wielu lat. Od debiutu w 1989 roku silniki TDI marki z czterema pierścieniami wyznaczają kierunek rozwoju dla całego przemysłu motoryzacyjnego. Mocne, spokojnie pracujące, a przy tym niezwykle efektywne są dziś synonimem nowoczesnego, sportowego charakteru. Zwycięstwa napędzanego silnikiem wysokoprężnym samochodu wyścigowego Audi R10 TDI w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i w American Le-Mans-Serie są jednoznacznym dowodem potencjału tkwiącego w tej technologii.

Także w samochodach seryjnych silniki wysokoprężne Audi zachwycają swoją dynamiką. TT Coupe quattro 2.0 TDI przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 226 km/h. Audi TT Roadster na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje o dwie dziesiąte sekundy więcej i rozpędza się do 223 km/h.

Audi TT TDI po raz pierwszy z silnikiem Diesla 2 Istotnym czynnikiem wpływającym na osiągi TT jest niewielka masa samochodu. TDI Coupe waży tylko 1.370 kg, Roadster, wyposażony w szereg wzmocnień, waży 1.415 kg. Oba nadwozia są konstrukcjami hybrydowymi, opracowanymi przez Audi. Z przodu zastosowano lekkie aluminium, w tylnej części – stal. Takie rozwiązanie optymalizuje rozkład masy. Także w układzie przenoszenia siły w TT Coupe 2.0 TDI quattro i TT Roadster 2.0 TDI quattro zastosowano supernowoczesne technologie. Wydajna, lekko i precyzyjnie pracująca sześciobiegowa przekładnia manualna przenosi moment obrotowy silnika na stały napęd na wszystkie koła, którego sercem jest hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe. Jeż

Obydwa modele TT z silnikiem wysokoprężnym poruszają się na 16-calowych aluminiowych kołach. Ich zawieszenie z elektromechanicznym wspomaganiem układu kierowniczego i czterowahaczową tylną osią jest niezwykle kompleksową konstrukcją. Daje ona gwarancję doskonałego komfortu, dynamiki i bezpieczeństwa. Wszystko to sprawia, że jazda Audi TT jest czystą przyjemnością.

Audi TT TDI po raz pierwszy z silnikiem Diesla 3 Audi TT TDI oferowane jest na polskim rynku od 15 lipca 2008.

W skrócie:
Audi TT Coupe 2.0 TDI quattro
Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro

Silnik
• Czterocylindrowy TDI o pojemności dwóch litrów - moc 125 kW (170 KM), moment obrotowy 350 Nm
• Układ wtryskowy Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami zapewnia spokojną pracę
• 0 - 100 km/h w 7,5 sekundy, prędkość maksymalna 226 km/h (Coupe)
• Średnie zużycie paliwa 5,3 litra/100 km (Coupe)

Napęd
• Precyzyjna sześciobiegowa skrzynia manualna o wysokiej sprawności
• Napęd na wszystkie koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym

Audi TT TDI po raz pierwszy z silnikiem Diesla 4 Zawieszenie
• Czterowahaczowa oś tylna gwarantuje sportową reakcję na polecenia kierowcy i wysoki komfort
• Wspomaganie układu kierowniczego z wysokoefektywnym napędem elektrycznym

Nadwozie
• Długość 4.178 milimetrów, Cw = 0,30 (Coupe)
• Pojemność bagażnika 290 do 700 litrów dzięki składanemu oparciu tylnej kanapy (Coupe),
• Dynamiczno – emocjonalna stylistyka, Roadster z klasycznym miękkim składanym dachem
• Niewielka masa dzięki innowacyjnej konstrukcji hybrydowej, przód nadwozia z aluminium

Wnętrze
• Przestronność i wygoda na wszystkich miejscach siedzących
• Doskonała ergonomia i czysta stylistyka
• Bezkompromisowa jakość wykończenia

Źródło: Audi