MotoNews.pl

Nowa Kia Sportage SX Turbo w USA

środa, 09 marca 2011

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Kia Sportage SX Turbo 2

Amerykański odział KIA Motors wprowadza właśnie w USA nowy model Sportage SX. Sportage SX w odsłonie na 2011 rok w Stanach Zjednoczonych zostanie wyposażony w mocniejszego turbodiesla, kilka dodatkowych opcji wyposażenia wnętrza i kilka nowych elementów stylistycznych nadwozia. Pod jego maską znajdzie się 2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka Theta II Turbo GDI o mocy 256 KM i maksymalnym momencie obrotowym 358 Nm współpracująca z 6-biegową przekładnią automatyczną

Crossover został wyposażony w 18-calowe felgi z lekkich stopów, podwójne końcówki rur wydechowych i specjalne poszerzenia progów bocznych. We wnętrzu zastosowano aluminiowe nakładki na progi drzwiowe. Klienci będą mogli wybrać dwie nowe opcje kolorystyczne wykończenia kabiny – z pomarańczowymi przeszyciami na kierownicy, konsoli środkowej i fotelach orz akcentami w tym samym odcieniu na panelach drzwiowych i ramkach otworów wentylacyjnych lub z niebieskimi, tekstylnymi obiciami foteli i niebieskimi detalami wykończeniowymi.

Zdjęcia: Kia, opracowanie: BM

Waszym zdaniem:

  1. Stanisław:
    23 października 2011 o godz. 11:04

    Bardzo dobry SUV, w swojej klasie, mam na myśli wielkość, nie boję się użyć sformułowania, że najlepszy, tym bardziej, jak się patrzy na stosunek tego co otrzymujemy (komfortu, bezpieczeństwa, jakości, osiągów, wyposażenia, gwarancji) do ceny, która jest bardzo konkurencyjna. Byłem dwa dni temu na jeździe próbnej benzyniakiem 1,6 l GDI z 5 stopniowym manualem, w wersji wyposażenia drugiej, czyli M. Bardzo dobrze mi się ten samochód prowadziło na asfalcie i w lekkim terenie. Dobrze jest wygłuszony, przyśpieszenie jak na tak duży i ciężki samochód, naprawdę, jest ok, chociaż w wersji 1,7 diesel, albo 2.0 z 6 stopniowym automatem byłoby jeszcze szybciej i wygodniej. Dobrze się tego Sportage-a prowadzi, jakość w środku i spasowanie materiałów, jest na naprawdę wysokim poziomie, aż się tego nie spodziewałem. Dużo jest rozmaitych funkcji i przycisków. W wersji, którą testowałem nie było szklanego dachu, przycisku start/stop, skóry i podgrzewanych foteli, jest to w bogatszych wersjach, jak dla mnie jest to niepotrzebne, w wersji M jest skóra połączona z welurem, a USB, MP3, bluetoth i przyciski na kole kierownicy już są , tez uważam to za zbędne bajery, chociaż na pewno ułatwia to jazdę i stwarza większy komfort. Rozmawiałem ze znajomym, który ma ta Kia i m.in. dealerem, to rzeczywiście opłaca się już dopłacić te niecałe 5.000 złotych brutto i mieć drugą wersję wyposażania. Pierwsza jest gołą, a w drugiej niczego nie może nam już zabraknąć. Do samochodu się dobrze wsiada, widoczność jest dobra, wysoko się siedzi, miejska jest dużo, z tyłu również na szerokość i wysokość, nie tak jak jest to opisane wyżej w artykule. bagażnik jest przestronny. Teraz mam Honde CRV i poważnie się zastanawiam, czy po weekendzie, nie pójść do salonu Kia i nie kupić w/w modelu. 9/10, swobodnie można dać. może będzie i “dycha” jak przejadę się jeszcze dieslem. na pewno można powiedzieć, że jest to już samochód w pełni “europejski”, kia i Hyundai w ostatniej dekadzie, zrobiły niewyobrażalny postęp w technologii i jakości.