MotoNews.pl

Nowa generacja BMW Serii 1

07 czerwca 2011

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
BMW Seria 1 2012 13

BMW przedstawiło nową generację serii 1 , która pojawi się w wariancie 5-drzwiowym. Pięciodrzwiowe BMW serii 1 nadal będzie jedynym modelem z napędem na tylną oś w swojej klasie, a teraz zyskała nowy wygląd nadwozia i stylistykę wnętrza. Producent obiecuje, że nowa seria 1 będzie mieć bardziej sportowy charakter i jeszcze oszczędniej zużywać paliwo dzięki unowocześnionym silnikom. W ofercie jednostek napędowych znajdą się zarówno silniki benzynowe, jak i diesle o mocy od 116 KM do 170 KM. Początkowo BMW Serii 1 będzie dostępne w wariantach: 118i, 116i, 120d, 118d, i 116d. W późniejszym czasie dojdzie także wersja EfficientDynamics z 1,6-litrowym dieslem o mocy 116 KM.

A oto jak szczegółowo wygląda oferta silnikowa:

BMW 118i: 4-cylindrowy silnik benzynowy z pakietem technologii BMW TwinPower Turbo, wtryskiem bezpośrednim High Precision Injection, systemem sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego VALVETRONIC i systemem Double-VANOS, pojemność 1598 cm³, moc: 125 kW/170 KM, maksymalny moment obrotowy: 250 Nm w zakresie 1500 – 4500 obr./min., przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,4 sekundy, prędkość maksymalna: 225 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8 – 5,9 l/100 km, emisja CO2: 134 – 137 g/km,

BMW 116i: 4-cylindrowy silnik benzynowy z pakietem technologii BMW TwinPower Turbo wtryskiem bezpośrednim High Precision Injection, systemem sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego VALVETRONIC i systemem Double-VANOS, pojemność: pojemność 1598 cm³, moc: 100 kW/136 KM, maksymalny moment obrotowy: 220 Nm w zakresie 1350-4300 obr./min., przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 8,5 sekundy, prędkość maksymalna: 210 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5 – 5,7 l/100 km, emisja CO2: 129 – 132 g/km,

BMW 120d: 4-cylindrowy diesel z pakietem technologii BMW TwinPower Turbo, pojemność: pojemność 1955 cm³, moc: 135 kW/184 KM, maksymalny moment obrotowy: 380 Nm w zakresie 1750-2750 obr./min., przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,2 sekundy, prędkość maksymalna: 228 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5 – 4,6 l/100 km, emisja CO2: 119 – 122 g/km,

BMW 118d: 4-cylindrowy diesel z pakietem technologii BMW TwinPower Turbo, pojemność: pojemność: 1955 cm³, moc: 105 kW/143 KM, maksymalny moment obrotowy: 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min., przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 8,9 sekundy, prędkość maksymalna: 212 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,4 – 4,5 l/100 km, emisja CO2: 115 – 118 g/km,

BMW 116d: 4-cylindrowy diesel z pakietem technologii BMW TwinPower Turbo, pojemność: pojemność: 1955 cm³, moc: 85 kW/116 KM, maksymalny moment obrotowy: 260 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min., przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 10,3 sekundy, prędkość maksymalna: 200 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,3 – 4,5 l/100 km, emisja CO2: 114 – 117 g/km,

Nowe BMW Serii 1 dysponować będzie także 8-biegową przekładnią automatyczną, funkcją Automatic Start/Stop i trybem ECO PRO. Będzie dostępne w dwóch wersjach wyposażeniowych Sport Line i Urban Line.

W porównaniu z poprzednią generacją, nowa jest o 85 mm dłuższa, ma o 30 mm cm większy rozstaw osi i szerszy rozstaw kół (o 51 mm z przodu i 72 mm z tyłu). Bagażnik ma pojemność 360 l, a po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 1200 l.

Opcjonalnie nowe BMW serii 1 będzie dostępne z systemami iDrive i BMW ConnectedDrive, a także asystentem świateł drogowych, funkcją adaptacyjnego doświetlania zakrętów, asystentem parkowania, kamerą cofania i systemem ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu.

Zdjęcia: BMW, opracowanie: BM