MotoNews.pl

Audi TT RS plus

13 lutego 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Audi TT RS plus 23

Audi wprowadza do sprzedaży mocniejszy, szybszy i bardziej dynamiczny model TT, czyli Audi TT RS plus. Ten kompaktowy pojazd sportowy będzie dostępny jako Coupé i Roadster. Pod maską kryje 2,5-litrowy, 5-cylindrowy silnik TFSI turbo o mocy 360 KM (265 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 465 Nm, który potrafi rozpędzić model do 280 km/h. Klienci będą mogli wybrać między 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegową skrzynią S tronic. Audi TT RS plus będzie również oczywiście wyposażone w stały napęd na wszystkie koła quattro.

Audi TT RS plus z przekładnią S tronic rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 4,1 sekundy, ze skrzynią manualną w 4,3 sekundy. Roadster wykonuje to samo zadanie w 4,2 sekundy (w 4,4 sekundy z przekładnią manualną). TT RS plus Coupé zużywa średnio 8,5 l paliwa na 100 km, a Roadster 8,6 l/100 km.

W modelu zastosowano szereg rozwiązań zwiększających wydajność i osiągi, takich jak wyjątkowo lekka konstrukcja Audi Space Frame wykonana z aluminium w przedniej części i blachy stalowej w tyle. Coupé z przekładnią manualną waży tylko 1450 kg. Wzmocniony układ hamulcowy składa się m.in. z perforowanych tarcz hamulcowych z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu. Audi TT RS zaopatrzono również w 19-calowe, 5-ramienne obręcze w kolorze czarnym z czerwonymi detalami oraz opony w rozmiarze 255/35. Opcjonalnie można także nabyć Audi magnetic ride – sportowe zawieszenie gwarantujące ciągłe, automatyczne dopasowywanie charakterystyki tłumienia amortyzatorów do sytuacji na drodze.

Wizualnie Audi TT RS plus wyróżnia atrapa chłodnicy „single frame” z siatką z motywem karo pokrytą błyszczącym, antracytowym lakierem i z elementami z matowego aluminium. Obudowy lusterek bocznych wykonano z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Podwójne końcówki rur wydechowych są czarne i mają owalny przekrój.

Zdjęcia: Audi, opracowanie: BM