MotoNews.pl

Koncepcyjne Renault Alpine A110-50 – oficjalne informacje

28 maja 2012

Marka, model | ,
Renault Alpine A110-50 22

Alpine Berlinette obchodzi w tym roku 50 urodziny i by uświetnić tę rocznicę Renault stworzyło specjalny pojazd koncepcyjny o nazwie Renault Alpine A110-50 uosabiające dynamikę i radość z jazdy. Projektanci, Yann Jarsalle i Axel Breun zinterpretowali na nowo ponadczasowy design Alpine Berlinetty, włączając w niego akcenty stylistyczne, jakimi Laurens van der Acker posłużył się tworząc koncept DeZir. Nadwozie zostało wyprodukowane z włókna węglowego przez firmę Faster, polakierowano je na kolor niebieski, nawiązujący do oryginalnego „Alpine Blue”.

Do wnętrza dostać się można przekraczając progi z włókna węglowego. Dwuosobowa kabina ma sportowy charakter i dominuje w niej czerń.. Na fotelu kierowcy umieszczono haftowaną plakietkę z napisem Renault Alpine A110-50. Zaopatrzono go także w sportową uprząż bezpieczeństwa. Deska rozdzielcza jest minimalistyczna, a w kierownicy zamontowano kolorowy wyświetlacz dostarczający kierowcy wszystkich niezbędnych informacji. Do wyposażenia kabiny należy także kask stworzony przez firmę Ruby.

Renault Alpine A110-50 zostało stworzone przez Renault Sport Technologies, nie mogło więc w nim zabraknąć nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Koncept korzysta z tej samej platformy technicznej, co Megane Trophy., włączając w to usztywnione i zmodyfikowane podwozie rurowe, klatkę bezpieczeństwa oraz wzmocnienia silnika zmodyfikowane przez Tork Engineering, pneumatyczne podnośniki ułatwiające serwisowanie i szybką zmianę opon. Splitter ukryty pod przednim zderzakiem zwiększa docisk aerodynamiczny, w tyle dyfuzor przyspiesza przepływ powietrza pod podłogą samochodu. Aerodynamikę nadwozia poprawia także tylne skrzydło.

Renault Alpine A110-50 ma identyczny rozstaw osi, jak Megane Trophy (2,625 m), lecz rozstaw kół jest nieco szerszy: 1,680 mm z przodu i 1,690 mm z tyłu. Pojazd porusza się na oponach Michelin 245-35 x21 z przodu i 265-35 x 21 z tyłu zamontowanych na 21-calowych obręczach. Zawieszenie, w którym zastosowano amortyzatory Sachsa, można ustawić w kilku różnych wariantach. W układzie hamulcowym użyto z przodu stalowych, wentylowanych tarcz o średnicy 356 mm, z sześciotłoczkowymi zaciskami i tarcz o średnicy 330 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami z tyłu.

Napęd Renault Alpine A110-50 stanowi 3,5-litrowy silnik Renault V6 V4Y o mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 422 Nm dostępnym od 6200 obr./min. Koncept korzysta także z karbonowego dolotu powietrza zapożyczonego z Megane Trophy V6. Jednostka napędowa współpracuje z półautomatyczną, 6-biegową przekładnią sekwencyjną oraz sprzęgłem dwutarczowym, którym można sterować za pomocą pedału nożnego lub manetki umieszczonej przy kierownicy. Skrzynie zamontowano wzdłużnie za silnikiem i zastosowano w niej samoblokujący mechanizm różnicowy. Jednostka kontrolna serca Renault Alpine A110-50 powstała w warsztatach Magneti-Marelli. Zbiera również dane dotyczące 50 parametrów pojazdu i udostępnia je kierowcy.

Zdjęcia: Renault, opracowanie: BM