MotoNews.pl

Aston Martin V12 Vantage Roadster – więcej szczegółów i nowe zdjęcia

12 lipca 2012

Aston Martin V12 Vantage 21

Tydzień temu pisaliśmy o zbliżającej się premierze nowego modelu Aston Martin V12 Roadster, a teraz – już po oficjalnym debiucie – producent ujawnił więcej szczegółów na temat nowego produktu w jego portfolio oraz opublikował sporo nowych, pięknych zdjęć. Nowy sportowy samochód będzie dostępny na wybranych rynkach całego świata jako edycja limitowana.

Silnik – ponad 500 koni mechanicznych
Zastosowana w V12 Vantage Roadster 6-litrowa jednostka V12 – podobnie, jak w Coupe, połączona z 6-biegową przekładnią manualną – generuje moc 517 KM przy 6500 obr./min. i solidne 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od 5750 obr./min. Silnik inteligentnie opakowano w kompaktową formę nadwoziową, by kierowca mógł w pełni korzystać z naturalnej zrywności sportowego modelu.

Jednostka V12 o zapłonie iskrowym zapewnia moc i moment obrotowy na wysokim poziomie, co przekłada się na sympatyczne osiągi. Sprint z miejsca do setki zajmuje nowemu Astonowi Martinowi około 4,5 sekundy, a samochód może się rozpędzić do prawie 306 km/h (190 mil/godzinę).

Wygląd zewnętrzny i zawieszenie – podobne do Coupe, lecz z indywidualnymi akcentami
Oczywiście Aston Martin V12 Roadster dzieli wiele komponentów z modelem V12 Vantage Coupe, jednak niektóre elementy przeprojektowano, by podkreślić indywidualny charakter Roadstera i jego dynamikę.

V12 Vantage Roadster jest wyposażony w zmodyfikowaną pokrywę bagażnika i dolny wlot powietrza. Było to konieczne, by utrzymać osiągi kabrioletu na podobnym poziomie, co w V12 Coupe. Zmieniono także ustawienia tylnych amortyzatorów, stuningowano przednie i tylne zawory dławiące oraz zastosowano nowe sprężyny w zawieszeniu. Nowy Aston Martin porusza się na oponach Pirelli P Zero Corsa i został wyposażony w specjalne obręcze z lekkich stopów.

W zamyśle projektantów nowy roadster miał być nie tylko mocny, lecz także piękny, dlatego kabriolet otrzymał kilka elementów podkreślających jego sportowy charakter. Większość z nich wykonano z włókna węglowego. Mowa tu o następujących komponentach nadwoziowych:

  • pasy boczne,
  • splitter z przodu,
  • tylny dyfuzor,
  • obudowy lusterek bocznych,
  • wypełnienia tylnych świateł.

W tyle zmieniono nieco kształt pokrywy bagażnika by zredukować efekt unoszenie tylnej osi i poprawić stabilność przy dużych prędkościach. Pod dyfuzorem kryją się: duża, zamontowana centralnie chłodnica oleju i dwie potężne końcówki rur wydechowych. Podobnie, jak przedni splitter, tylny dyfuzor z włókna węglowego został wykonany ręcznie.

Wnętrze kabiny
W kabinie znajdziemy kolejne elementy odróżniające nowy model od rodzeństwa z linii Aston Martin V8 Vantage i V12 Vantage. Subtelne dodatki, takie jak szklane przełączniki ze szkła w dolnej części konsoli środkowej, dodają Roadsterowi luksusowego charakteru. Producent zaproponował również we wnętrzu pakiet wykończeń z włókna węglowego.

Typowym elementem w kabinie V12 Vantage i V12 Vantage Roadster jest przycisk trybu „Sport”, który pozwala kierowcy na wybranie jednego z dwóch stylów pracy napędu (domyślnego normalnego lub sportowego).

Aston Martin V12 Vantage w rodzinnej Wielkiej Brytanii będzie kosztować 150 000 funtów.

Zdjęcia: Aston Martin, opracowanie: BM