MotoNews.pl

Nowy Aston Martin V12 Vantage S

29 maja 2013

V12 Vantage S 28

Wczoraj informowaliśmy, iż Aston Martin zapowiada nadejście “czegoś szybkiego”, dziś możemy już potwierdzić, że chodziło o premierę V12 Vantage S. Nowy model zastąpi dotychczasową wersję modelu V12 Vantage. Z wyjątkiem specjalnego „hipersamochodu” One-77 jest najszybszym, drogowym modelem brytyjskiej marki.

Pod maską nowego V12 Vantage S pracuje 6-litrowy silnik V12 AM28 o mocy 573 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm dostępnym przy 5750 obr./min. (poprzednio było to 570 Nm) z systemem zarządzania marki Bosch. Samochód osiąga prędkość maksymalną 330 km/h.

Nowy V12 Vanatage S został także wyposażony w nową przekładnię – to 7-biegowa, zautomatyzowana przekładnia manualna Sportshift III AMT. Jest lżejsza od dotychczas wykorzystywanej, 6-stopniowej skrzyni biegów o 25 kg. Po raz pierwszy w rodzinie modeli Vantage pojawia się również trójetapowy, adaptacyjny system amortyzatorów, który pozwala kierowcy bardziej precyzyjnie dostosować dynamikę modelu do warunków drogowych. Dostępne są trzy tryby pracy „Normal”, „Sport” i „Track”. Nowy układ wydechowy zapożyczono z modelu One-77 – jest lżejszy, mniejszy i ma mocniejszy „gang” od poprzednika. Kolejna nowością w V12 Vanatage S jest układ kierowniczy ze wspomaganiem ZF Servotronic.

Oczywiście nadwozie V12 Vanatage S także zostało wystylizowane na nowo. Nowy wygląd ma atrapa chłodnicy inspirowana komponentem z debiutującego niedawno modelu Aston Martin CC100 Speedster Concept. Odświeżono także obręcze z lekkich stopów i kolorystykę: pojawił się czarny dach i częściowo polakierowany panel bagażnika.

W kabinie zamontowano nowe fotele, dostępne w dwóch nowych opcjach: Sport i Lightweight z włókna węglowego. Zastosowano także nowe materiały wykończeniowe. Klienci mogą nabyć opcjonalnie pakiet dekoracyjnych komponentów z włókna węglowego, zdobiących wnętrze V12 Vantage S.

 

Zdjęcia: Aston Martin, opracowanie: BM