MotoNews.pl

Renault Espace – stare, ale jare, zwłaszcza w nowej odsłonie

16 lipca 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Renault Espace 5

Renault Espace ma już dwadzieścia osiem lat. Po raz pierwszy pojawiło się w Europie w 1984 roku i było wtedy prekursorem aut jednobryłowych na naszym kontynencie. Od tamtego czasu udało się sprzedać 1,2 miliona egzemplarzy tego vana powstałego dzięki współpracy Renault z firmą Matra. Teraz francuski producent wprowadza do salonów sprzedaży nową odsłonę zasłużonego Espace, które – jak zapewnia – ma teraz bardziej dynamiczny wygląd, emituje mniej dwutlenku węgla i potrzebuje mniej paliwa do pracy oraz oferuje pasażerom wysoki poziom komfortu jazdy.

Wygląd zewnętrzny i wnętrze kabiny
Nowa odsłona Espace to kolejny model, w którym projektanci zastosowali nowe wytyczne dotyczące tego, jak ma się prezentować styl designu Renault. Logo na atrapie chłodnicy z chromowanymi listwami ozdobnymi zostało mocniej wyeksponowane dzięki większym wymiarom. Espace otrzymał także nowe zestawy obręczy z lekkich stopów: „Monterey” i „Dark Epitus”.

Wnętrze jest dobrze oświetlone dzięki dużemu, otwieranemu dachowi i nadal może w nim podróżować komfortowo do siedmiu osób. Nowinki zastosowane w kabinie to m.in. tapicerka z innowacyjnego materiału pokrytego powłoką Teflon Automotive High Protection. Nie wchłania ona cieczy na bazie wody i oleju, co oczywiście w dużym stopniu chroni ją przed zabrudzeniami, a jednocześnie ochronna powłoka nie zmienia wyglądu tkaniny, ani nie wpływa na jej teksturę.

W wersji Initiale zmieniono wygląd deski rozdzielczej, dodając specjalne przeszycia, które mają sprawiać, że wnętrze kabiny wyda się pasażerom lepiej wykończone i bardziej eleganckie.

W zagłówkach przednich foteli znajdują się dwa 7-calowe ekrany, na których można odtwarzać filmy z płyt DVD. Pracę kierowcy ułatwia kamera cofania (dostępna jako wyposażenie opcjonalne). Obraz z niej wyświetlany jest na ekranie systemu nawigacji w środkowej części deski rozdzielczej.

Na liście standardowych elementów wyposażenia znalazły się również:

  • automatyczny hamulec postojowy,
  • system nawigacji z usługami Carminat TomTom Live,
  • karta Renault Hands Free,
  • łącze USB i Blutetooth.

Silniki
W nowym Renault Espace obniżono zarówno emisję dwutlenku węgla, jak i spalanie, dzięki:

  •  zastosowaniu technologii odzyskiwania energii podczas hamowania (ESM) w silnikach wysokoprężnych,
  • termostatycznej pompie oleju w dieslach,
  • zastosowaniu technologii Thermo-management wpływającej na przyspieszenie wzrostu temperatury pracy silnika poprzez zmniejszenie oporów tarcia (lepkość oleju),
  • układowi recyrkulacji schłodzonych spalin EGR w silnikach wysokoprężnych,
  • poprawie współczynnika SCx dla nadwozia o 3%,
  • zamontowaniu nowego ogumienia o obniżonym oporze toczenia,
  • układowi kierowniczemu ze wspomaganiem elektrohydraulicznym.

Jak to wygląda w konkretnych liczbach? Dwulitrowy silnik dCi (M9R) o mocy 150 KM w połączeniu z 6-biegową przekładnią zużywa o 0,8 l oleju napędowego na 100 km mniej niż w poprzedniej wersji (5,7 l/100 km) i emituje 150 g CO2 na km. Dwulitrowy silnik dCi (M9R) w połączeniu ze skrzynią automatyczną również zużywa mniej o 0.8 l paliwa na 100 km niż poprzedni wariant (6,4 l/100 km) i emituje 169 g CO2/km.

Van Renault Espace produkowany jest we francuskiej fabryce w Sandouville.

 

Zdjęcia: Renault, opracowanie: BM