MotoNews.pl

Volkswagen Golf VII stuningowany po raz pierwszy

poniedziałek, 29 października 2012

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | JMS, Tuning
Marka, model | ,
JMS VW Golf VII 4

Najnowsza, siódma generacja Volkswagena Golfa dopiero co we wrześniu zadebiutowała w Berlinie, a następnie została pokazana szerszej publiczności podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, a już tunerzy prześcigają się, żeby wymyślić jakiś ciekawy program modyfikacji dla tego modelu. Wygląda na to, że jako pierwszy do mety tego wyścigu dobiegł niemiecki specjalista od tuningu – firma JMS. Przedstawiła ona właśnie zapowiedź pakietu modyfikacji swojego autorstwa przeznaczonego dla nowej odsłony Volkswagena Golfa. Można powiedzieć, że propozycja JMS sprawia, iż Golf prezentuje się nieco odważniej.

Eksperci z JMS nie eksperymentowali, lecz wyraźnie podążyli ścieżką tuningowych tradycji. To oznacza, że siódma generacja Volkswagena Golfa zyskała przede wszystkim obniżone zawieszenie, by pojazd pewniej wyglądał na drodze oraz obowiązkowy zestaw nowych obręczy z lekkich stopów Schmidt FS Racing. Mają one średnicę 19 cali, a zamontowano na nich ogumienie w rozmiarze 225/35 R19.

Dzięki zastosowaniu zestawu typu coil-over KW V1 Golf przybliżył się o 55 m do nawierzchni jezdni w przedniej części i o 45 mm w tylnej części zawieszenia. Jak zapewnia firma tuningowa – moduł obniżający w cenie 1099 euro i nowe obręcze będą dostępne dla klientów już od stycznia przyszłego roku. Nowe felgi i ogumienie kosztują jednak sporo, bo aż 4999 euro.

Nowy hatchback Volkswagena wzbogacił się również o zestaw komponentów wpływających pozytywnie na wygląd i charakterystykę aerodynamiczną nadwozia. Najważniejszym z tych elementów jest dokładka na przedni zderzak, za którą trzeba będzie zapłacić 259 euro.

Komunikat prasowy JMS nie wspomina nic o modyfikacjach pod maską siódmej generacji Volkswagena Golfa – nie wiemy, czy dlatego, że nie zamierza nic tam zmieniać, czy dlatego, że pakiet nie jest jeszcze gotowy do prezentacji. Z dziennikarskiego obowiązku dodamy więc, że standardowa gama silnikowa nowego Golfa składa się z benzynowych jednostek TSI turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 85 KM i 140 KM oraz turbodiesli o mocy 105 KM i 150 KM.

Zdjęcia: JMS, opracowanie: BM