MotoNews.pl

Brabus B63 – 620 Widestar, czyli stuningowany Mercedes-Benz G63 AMG

28 grudnia 2012

Kategoria | Brabus  Tuning
Brabus B63-620 Widestar 14

Na zakończonych niedawno targach tuningowych w Essen nadworny tuner Daimlera, firma Brabus, przedstawiła własną wersję najnowszego Mercedesa-Benz G63 AMG. Pojazd nosi nazwę Brabus B63 – 620 Widestar.

Pod maską offroadera pracuje 5,5-litrowy silnik V8 Biturbo o mocy 620 KM/456 kW, a wyposażony w napęd na wszystkie koła samochód przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 5,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Wszystko to dzięki zastosowaniu modułu Brabus B63-620 PowerXtra przeprogramowującego jednostkę kontrolną silnika, który standardowo może się pochwalić jedynie 544 KM/400 kW mocy. Maksymalny moment obrotowy wzrósł dzięki ingerencji niemieckich specjalistów z 760 do 820 Nm (dostępny w zakresie 2000-5000 obr./min.).

Tuning jednostki napędowej uzupełnia nowy, sportowy układ wydechowy ze stali szlachetnej z zaworami motylkowymi. Przyciskając guzik umieszczony przy kierownicy kierowca może zdecydować, czy chce poruszać się cicho, w trybie dowcipnie nazwanym „Powrót do domu”, czy też pragnie zrobić wrażenie, dzięki potężnemu rykowi dobywającemu się z końcówek rur wydechowych wybierając tryb„Sport”.

Pod kątem wizualnym Widestar robi wrażenie dzięki poszerzonemu nadwoziu i 23-calowym obręczom Brabus Platinum Edition, na których zamontowano wyczynowe opony w rozmiarze 305/35 R 23. Zmodyfikowane przez Brabusa zawieszenie z systemem Dynamic Ride Control zapewnia perfekcyjne połączenie dużego komfortu z dynamicznym stylem jazdy.

Nawozie ma poszerzone błotniki dodające klasie G 12 cm szerokości, ze zintegrowanymi otworami wentylacyjnymi ułatwiającymi chłodzenie kół i tarcz hamulcowych. W błotniki wmontowano także specjalne diody świecące się podczas otwierania drzwi. Przód auta zwraca uwagę dzięki spojlerowi Brabusa ze zintegrowanymi diodami LED i dodatkowemu panelowi umieszczonemu pod atrapą chłodnicy. Podwozie chroni specjalna osłona. W tyle mamy nowy zderzak ze światłami przeciwmgielnymi, a model w wariancie kombi może zostać udekorowany spojlerem dachowym.

W kabinie wielofunkcyjną kierownicę dostępną w klasie G Brabus uzupełnił o aluminiowe manetki do zmiany biegów. Na progach drzwiowych umieszczono aluminiowe nakładki z podświetlanym na niebiesko logo Brabusa. Standardowe dywaniki wymieniono na welurowe, a na pedały gazu, hamulca i sprzęgła nałożono nakładki, również wykonane z aluminium.

Zdjęcia: Brabus, opracowanie: BM