MotoNews.pl

Mercedes-Benz CL 500 – zafoliowany i po kuracji wzmacniającej

03 stycznia 2013

Kategoria | Tuning
Mercedes CL WRAP 14

Nowy w branży tuningowej gracz z Niemiec o nazwie WRAPworks zaprezentował właśnie swoją próbę udoskonalenia oczekującego na producencki face lifting Mercedesa-Benz CL 500 W 216.

Mając zapewne w myślach nazwę firmy panowie z WRAPworks najpierw zabrali się za owinięcie nadwozia luksusowego coupe specjalną folią w odcieniu matowej bieli. Dodali do tego ozdobne akcenty i pasy w kolorze jasnej, „jarzeniowej” zieleni na masce silnika, dachu, po bokach auta, na pokrywie bagażnika, na obudowach lusterek bocznych i na fartuchu tylnym, czyli praktycznie wszędzie, gdzie się dało. Gwiazdę Mercedesa na atrapie chłodnicy zastąpiło logo klienta, na którego zlecenie wykonywano tuning pojazdu.

Reflektory i światła tylne nieco przyciemniono, również za pomocą specjalnej folii. Ostatnim elementem tuningu wizualnego był montaż nowych obręczy wykonanych przez innego tunera – firmę Lorinser. Mają one średnicę 21 cali i zamontowano na nich opony w rozmiarze 255/30 R21 z przodu i 285/30 R21 z tyłu.

Przejdźmy teraz do modyfikacji technicznych. Wymieniono standardowy układ wydechowy Mercedesa-Benz CL 500 na nowy. Jednostka kontrolna silnika V8 została przeprogramowana, co zaowocowało zwiększeniem mocy z fabrycznych 387 KM do9 410 KM, a maksymalnego momentu obrotowego ze standardowych 530 Nm do 550 Nm. Po usunięciu elektronicznej blokady prędkości Mercedes-Benz Cl 500 „śmiga” z prędkością maksymalną 280 km/h.

Eksperci z WRAPworks żądają za swoją pracę 2850 euro w przypadku samego tuningu wizualnego Mercedesa-Benz CL 500 i dodatkowych 1200 euro za wymianę układu wydechowego i „podkręcenie” silnika.

Zdjęcia: WRAPworks, opracowanie: BM