MotoNews.pl

Renault Scenic XMOD – MPV przemienia się w crossovera

06 lutego 2013

Marka, model | ,
Renault Scenic XMOD 13

Jedną z genewskich premier Renault będzie model Captur, który przedstawialiśmy już w styczniu. Teraz francuski producent przybliża nam kolejny model debiutujący na marcowym międzynarodowym salonie motoryzacyjnym w Szwajcarii. Będzie to Scenic XMOD. Bazuje na znanym MPV Renault Scenic, lecz zmienił styl na charakterystyczny dla crossovera. Renault Scenic XMOD będzie się wyróżniać innowacyjnym systemem kontroli trakcji Extended Grip, wyglądem „soft-roadera” i nowym silnikiem Energy TCe 130.

Sportowy, elegancki Scenic XMOD łączy elementy stylistyczne crossovera z wygodą charakterystyczną dla pojazdów typu MPV. Większy prześwit, specjalne obręcze z lekkich stopów, specjalne zderzaki, progi drzwiowe i chromowane relingi dachowe to elementy designu inspirowanego stylem crossoverów. Nowy przód nadwozia jest bardziej ekspresyjny i wbudowano w niego światła do jazdy dziennej z diodami LED.

We wnętrzu Scenica XMOD kierowca na pewno doceni układ swojego „miejsca pracy” przypominający lotniczy kokpit. Pokrętło nowego systemu kontroli trakcji Extended Grip i joystick do sterowania systemem multimedialnym są niezwykle łatwe w obsłudze. Na desce rozdzielczej znajduje się cyfrowy wyświetlacz TFT i ekran dotykowy systemu multimedialnego Renault R-Link. W topowej wersji Scenica XMOD w kabinie znajdziemy kierownicę o spłaszczonej dolnej części wieńca, aluminiowe nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła, aluminiową gałkę dźwigni zmiany biegów oraz tapicerkę ze skóry i Alcantary.

Scenic XMOD jest pierwszym modelem w gamie Renault wyposażonym w nowy system Extended Grip. Zaawansowany system kontroli trakcji zapewnia pewne zachowanie na drodze nawet w trudnych warunkach, takich jak śnieg, błoto lub piasek leżące na nawierzchni. Kierowca ręcznie wybiera odpowiedni tryb za pomocą pokrętła umieszczonego na konsoli środkowej. Dostępne są trzy tryby.

  • „Ekspert”, w którym system Extended Grip zarządza układem hamulcowym i pozostawia kierowcy pełną kontrolę nad momentem obrotowym silnika.
  • „Droga” – oznacza konwencjonalne ustawienia systemu kontroli trakcji. Ten tryb automatycznie załącza się przy prędkościach powyżej 40 km/h.
  • „Sypka nawierzchnia” optymalizuje pracę układu hamulcowego i zwiększa kontrolę nad momentem obrotowym, by zapewnić dodatkową przyczepność do podłoża.

Jednocześnie XMOD zachowuje najważniejsze atuty Renault Scenica, takie jak bagażnik o pojemności 555 l, schowki o łącznej pojemności 71 l i modułowy układ foteli.

Renault Scenic XMOD będzie produkowany we Francji, a do sprzedaży wejdzie tuż po premierze w Genewie.

Zdjęcia: Renault, opracowanie: BM