MotoNews.pl

Volkswagen Beetle GSR – limitowana edycja debiutuje na Chicago Auto Show

12 lutego 2013

VW Beetle GSR 17

Powstanie zaledwie 3500 egzemplarzy tej limitowanej edycji Volkswagena Beetle. Na razie jednak pokazowy egzemplarz VW Beetle GSR debiutuje podczas Chicago Auto Show.

GSR ma słynnego poprzednika: czarno-żółtą „wyścigówkę” bazująca na Beetle 1303 S z lat siedemdziesiątych XX w. Ona także została sprzedana w liczbie 35000 egzemplarzy. Najbardziej sportowy, produkowany seryjnie Beetle miał swoją premierę dokładnie 40 lat temu. Żółto-czarne nadwozie sprawiało, że był rozpoznawalny na pierwszy rzut oka. W 2013 roku Volkswagen postanowił dopisać kolejny rozdział to tej historii tworząc nowego Beetle’a GSR. Aktualna wersja także wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem. A do tego może się pochwalić mocą 210 KM/155 kW.

Nawiązując do pierwszego Beetle’a GSR Volkswagen na nowo zinterpretował ten koncept. Bazowy kolor nadwozia to żywy odcień żółci. W modelu z 1973 roku maska silnika i pokrywa bagażnika oraz zderzaki były polakierowane na czarno. W nowym GSRze postąpiono podobnie, dodając do tego czarny dach i obudowy lusterek bocznych. Nad progami bocznymi umieszczono czarno-żółte pasy i litery „GSR”. Nowy Beetle GSR ma żółte zderzaki w stylu R-Line i żółto-czarny spojler w tyle. W odróżnieniu od dawnego Beetle’a GSR nowy będzie można też zamówić w szaro-czarnej kolorystyce. Zamiast 15-calowych obręczy i opon w rozmiarze 175, jak w dawnym GSRze mamy 19-calowe, czarne obręcze z lekkich stopów „Tornado” i ogumienie w rozmiarze 235/40.

Wnętrze Beetle’a GSR również jest czarno-żółte. Umieszczono w nim sportowe fotele R-Line obite tkaniną zeszytą żółtymi nićmi (w USA tapicerka będzie skórzana) i sportową kierownicę z logo R-Line obciągniętą skórą. W kabinie znajdziemy także plakietkę z numerem, jaki w ramach limitowanej serii przydzielono danemu egzemplarzowi Beetle’a GSR. Samochód ma również oryginalną nakładkę na deskę rozdzielczą w stylu R-Line, dźwignię zmiany biegów GSR, obciągniętą skórą dźwignię hamulca ręcznego i czarne dywaniki z żółtymi elementami dekoracyjnymi.

Czterdzieści lat temu żółto-czarnemu Beetle’owi GSR wystarczyło 50 KM mocy, by zwrócić na siebie uwagę fanów kompaktowych samochodów. Jednak współczesny świat porusza się znacznie szybciej. Dlatego nowy Volkswagen Beetle GSR ma silnik generujący 210 KM. Pozwala to na przyspieszenie z miejsca do 100 km/h w 7,3 sekundy i rozpędzenie się do 229 km/h. Jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy 280 Nm już od 1700 obr./min. Jest on dostępny aż do 5200 obr./min. Samochód zużywa 7,3 l paliwa na 100 km. Nowego Beetle’a GSR będzie można kupić z 6-biegową przekładnią manualną lub 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG.

Europejscy klienci będą mogli zamawiać Volkswagena Beetle GSR od maja tego roku. Pierwsze egzemplarze trafią do rąk nowych właścicieli jesienią. Koszt limitowanej edycji to 30 300 euro.

Zdjęcia: Volkswagen, newspress.co.uk, opracowanie: BM