MotoNews.pl

Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6 – pustynny konkwistador

15 marca 2013

Kategoria | Premiery
Mercedes G63 AMG 20

Napęd na wszystkie koła 6×6, silnik AMG V8 biturbo i wygląd, który nie pozostawia wątpliwości – Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6 to terenówka, która przejedzie nawet przez piekło. 544 KM mocy, napęd na sześć kół, duże przełożenie reduktora, pięć blokad mechanizmu różnicowego, osie portalowe, system kontroli ciśnienia w olbrzymich, 37-calowych oponach i specjalne zawieszenie pozwalają temu pickupowi przetrwać w najcięższych warunkach i na najbardziej dzikich bezdrożach.

Jednak pomyliłby się ten, kto pomyślałby, że to samochód w stylu Rajdu Dakar. Wnętrze wcale nie oferuje spartańskich warunków – pasażerowie będą podróżować w zadziwiającym poczuciu komfortu, jak na ten typ pojazdu. Fotele pokryto skórą designo w kolorze czerwonym lub jasnobrązowym z ozdobnymi przeszyciami. Są podgrzewane, wentylowane, a ustawienia zmienia się za pomocą systemu elektrycznego. Podsufitkę i słupki wyłożono Alcantarą, a tylną cześć kabiny wyposażono w rodzaj specjalnej konsoli środkowej. Tylny panel także obciągnięto skórą.

Ważący 3,85 tony pickup potrafi wspinać się niczym kozicaa po skalistym terenie, poradzi sobie nawet na pustynnych wydmach. Silnik AMG V8 biturbo generuje 544 KM/400 kW mocy i maksymalny moment obrotowy 760 Nm. Do tego dołożono automatyczną przekładnię AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, przedni system napędowy przejęty z modelu G 63 AMG i tylny, podwójny napęd z wersji 6×6, która została już wielokrotnie sprawdzona przez australijską armię. Portalowe osie pierwotnie również miały zastosowanie w pojazdach militarnych i debiutują w pojeździe przeznaczonym do transportu cywilnego.

Zawieszenie w większości bazuje na aktualnej konfiguracji produkcyjnego Mercedesa, różni się tylko zastosowaniem sprężyn śrubowych i zmodyfikowanych amortyzatorów dostosowanych do charakterystyki modelu wyposażonego w trzy osie.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6 robi też wrażenie wyglądem: ogromny prześwit, wysokość niemal 2,3 m i szerokość 2,1 m natychmiast wzbudzają respekt. Nadwozie o długości 5,87 m ma elementy charakterystyczne dla modeli AMG, np. atrapę chłodnicy. W pickupie zastosowano również eleganckie akcenty z włókna węglowego. Przestrzeń ładunkową wyłożono drewnem bambusowym.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6 będzie produkowany w małych seriach w austriackim Grazu.

 

 

Zdjęcia: Mercedes-Benz, opracowanie: BM